  • Data: 2020-07-24 21:14:17
    Temat: Re: Nie ma końca durnemu stopu na zielonej strzałce
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-07-24 o 20:49, Shrek pisze:

    > Dlatego ja jestem za tym, żeby go usensownić a potem jebać, karać i nie
    > wyróżniać. Za nieustąpienie pieszemu 500 PLN. Kamery się szybko zwrócą.
    > Ale jebać z sensem a nie "panie kierowco - na praktycznie to pan się
    > zatrzymał, ale kolka się jednak kręciły"

    Z tym sensem jest problem, kiedy w Policji słupki z ilością mandatów
    mają bezwzględne pierwszeństwo nad faktycznym bezpieczeństwem.

    > Oczywiście masz rację. Ale sam przyznaj - czy receptą na kulsona w
    > krzakach jest fikcyjny nakaz stopu na zielonej strzałce? No nie.

    Ale on nie jest fikcyjny, tylko jest w PORD i ma sens. Może nie wszędzie.
    Mam u siebie krzyżówki, gdzie po skręcie w prawo jest rozbiegówka i
    jedynie na pieszego uważam który ma zielone na moim pasie pomiędzy
    chodnikiem a wyspą (przechodzi na 2 etapy), a mam też takie, gdzie nie
    ma rozbiegówki, mam pieszego przechodzącego od chodnika do wyspy, oraz
    ci z poprzecznej drogi po mojej prawej, kiedy mają zielone w ich lewo
    (czyli na pas obok mnie gdzie stoję) mają też możliwość zawrócenia -
    czyli jadąc na strzałce mam dwie możliwe sytuacje kolizyjne: z pieszym
    idącym chodnik-wyspa i z samochodem który ma zielone i zawrócił.
    Więc żeby nie było, że 7109 wpada na pełnej piździe a potem się wykręca
    "miałem przecież zielone a ten mi zawrócił i w drzwi wjechał",
    bezpieczniej dać stopa i niech sprawdza czy może jechać.

    W każdym razie jak też zauważasz trzeba gruntownie i z sensem
    usystematyzować przepisy, rzeczywistość i egzekwowanie.

    --
    Irokez