  • 21. Data: 2020-08-27 13:32:22
    Temat: Re: Nie mam dokąd jeździć elektrykiem
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-08-27 o 12:12 +0100, K napisał:

    > A elektryczny sie nie amortyzuje, nie trzeba placic skladek, nie
    > psuja sie?

    Toć mówię, że dla pełnej uczciwości należy to wliczyć - właśnie
    dlatego, że te koszty są różne dla oby wariantów.

    Mateusz

  • 22. Data: 2020-08-27 13:39:50
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 27.08.2020 o 13:05, Jacek Maciejewski napisał:

    > Kolejny głupek. Startujesz z takiego dworca gdzie jest darmowy parking,
    > nawet w W-wie znajdziesz.

    No tu już, dawaj taki dworzec w Warszawie, gdzie jest darmowy parking,
    może i mnie się przyda. Suwerenie ze Ściany Wschodniej*.

    * Ściana Wschodnia to stan umysłu

  • 23. Data: 2020-08-27 14:07:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 13:31, t-1 pisze:

    > Na dalszy wyjazd wypożyczasz agregat prądotwórczy na przyczepie, lejesz
    > ropę, podłączasz ładowanie i śmigasz do celu bez problemu.  :)

    Ty się nie śmiej:
    https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-elektryczny-
    zasieg/

  • 24. Data: 2020-08-27 14:08:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 12:57, collie pisze:

    > Ale po co bawić się w przesiadki? Wsiadasz z żoną i bąbelkami do
    > autobusu w Białej Podlaskiej i wysiadasz na Wschodniej. Wszystkie
    > dalekobieżne jadą przez Wschodnią - i te z północy, i te z południa.
    > A bryka spokojnie byczy się w garażu. Albo pod blokiem.

    Otóż to - na tym polegają podróże pociągiem.>

  • 25. Data: 2020-08-27 14:12:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Toć mówię, że dla pełnej uczciwości należy to wliczyć - właśnie
    > dlatego, że te koszty są różne dla oby wariantów.
    >
    > Mateusz

    mówisz i masz. roczna utrata wartości pojazdu - 1500zł ubezpieczenie
    przegląd olej filtry drobne naprawy - 1000zł Jeżdżę w taki sposób, ze
    komplet opon letnich i zimowych - wystarcza mi na gruubo ponad 100tyś,
    więc nowe kupuję wraz z nowym (kolejnym używanym) samochodem. z
    rozrządem podobna sprawa. przy zakupie i świety spokój. przez ostatnie
    18 lat raz wymieniałem "niespodziewanie" sprzęgło.
    wychodzi że przy 15tyś km, każdy z nich kosztuje mnie 17 groszy.
    czyli do wspomnianych kosztów przejazdu samochodem, trzeba doliczyć
    110zł. Więc teoretycznie wychodzi na zero, z tą uwagą, że ja mogę
    "wyskoczyć" na zwiedzanie, zatrzymać się żeby pooglądać wiatrak itp. do
    pociągu trzeba doliczyć wynajem auta, dojazd w miejscu zamieszkania i
    docelowym.
    a teraz ile kosztuje elektryk? najtańszy? 100tyś? utrata wartości na
    poziomie 50% wciągu 3, może 5 lat, daje koszt przejechania 1 km na
    poziomie 1 zł za kilometr, plus ewentualne koszty ubezpieczeń i prądu.

    wnioski:
    to ile będzie Cię kosztowało przemieszczenie się z miejsca na miejce,
    zależy w piewszej kolejności od tego czy zgadzasz się na pociąg, czy
    chcesz jechać autem. ja wolę autem, od którego wymagam sprawności - w
    sensie co diagnosta znajdzie - to trzeba zrobić. Plus działająca
    klimatyzacja. Ostatnio koledzy tu się zarzekali że albo jada nowym autem
    (ciekawe jak nowym, bo nie doprecyzowali) albo pociągiem. bo (wtedy) 10
    letnim citroenem nie pojadą. więc jak ma się takie wymagania, to... nie
    tyle że sie dużo zarabia, tylko TRZEBA dużo zarabiać.
    jak już oceniamy koszt podróży autem, to najistotniejsza jest utrata
    wartości auta. bo to czy jadę dieslem, lpg czy na prąd - podobny rząd
    wartości. natomiast to czy stojące na parkingu auto traci na watrości 4
    złote dziennie czy 40zł dziennie - to już jest zasadnicza różnica

    ToMasz

    ps
    TAK!!! utrata wartości auta za 100tyś, zakładając najgorszy przypadek,
    czyli 50% w 3 lata daje 50 tyś w 3 lata, więc 16.6tyś rocznie. mamy 365
    dni, więc auto średnio traci 45.6zł każdego dnia.

  • 26. Data: 2020-08-27 14:14:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 13:19, K pisze:

    > Ta, jak wyzebrzesz od rolnika,

    Nie, jak potrafisz obsłużyć filtry na jednej prostej stronie.
    Ja nie mam z tym problemu, więc nie muszę żebrać.
    Jutro znowu rundka do Gdyni z planem kosztów przejazdu 0 zł.

    I muszę Cię zmartwić - 1000 km przejechane w ciągu poprzedniego tygodnia
    też nie sprawiło że musiałem drżeć o dojechanie, żebrać o prąd, lub
    ładować się z gniazdka 220.

    Podróż w każdą stronę z jednym godzinnym postojem.....
    Strata rzędu może 1,5h w stosunku do spalinówki.
    Czyli de facto 0,5h (jechałbym szybciej niż 110-120), bo na obiad i tak
    bym się gdzieś zatrzymał, może nawet częściej i w sumie na dłużej.

  • 27. Data: 2020-08-27 14:19:00
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-08-27 o 14:07, Cavallino pisze:

    > Ty się nie śmiej:
    > https://spidersweb.pl/autoblog/samochod-elektryczny-
    zasieg/

    Kolejny dowód na to że elektryk nie nadaje się do dłuższych przejazdów
    i trzeba kombinować. Możesz się śmiać. Z elektryków.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2020-08-27 14:28:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 14:12, ToMasz pisze:

    > mówisz i masz. roczna utrata wartości pojazdu - 1500zł

    > a teraz ile kosztuje elektryk? najtańszy? 100tyś?

    A tak ze 20 tys.
    Bo chyba nie chcesz nam powiedzieć, że nowy spaliniak traci rocznie 1500zł?
    ROTFL !!!!!!

  • 29. Data: 2020-08-27 14:30:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-08-2020 o 14:12, ToMasz pisze:

    > mówisz i masz. roczna utrata wartości pojazdu - 1500zł

    > a teraz ile kosztuje elektryk? najtańszy? 100tyś?

    >A tak ze 20 tys.

    Widzę że grubo przesadziłem - wypierdzianego tak jak Twój smrodowóz
    można kupić i za 5 tys....

  • 30. Data: 2020-08-27 14:31:16
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/08/2020 13:14, Cavallino wrote:

> [...]
    > Czyli de facto 0,5h (jechałbym szybciej niż 110-120), bo na obiad i tak
    > bym się gdzieś zatrzymał, może nawet częściej i w sumie na dłużej.

    No wiec wracamy do tej samej dysksji w kolejnym watku. Sa ludzie, ktorzy
    jezdza w dluzsze trasy, jednym ciurkiem z wieksza srednia predkoscia, z
    dziecmi, psami, kotami, sprzetem turystycznym itp, itd. i chyba sie
    zgodzisz ze mna, ze nie kazdy moze chciec/byc gotowy na zmiane
    przyzwyczajen czy chodzenie na wszelakie kompromisy powodowane
    technologia aut elektrycznych, nazywanie kogos glupkiem czy betonem w
    takiej sytuacji jest nie na miejscu bo to moze dzialac w obie strony.