  • Data: 2022-05-10 12:17:58
    Temat: Re: Niedostępność półprzewodników
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2022-05-09 o 21:58, Atlantis pisze:

    > A skąd pomysł, że starych i prymitywnych elementów ten kryzys nie będzie
    > dotyczył? Mieliśmy globalna pandemię która spowodowała albo czasowe
    > zablokowanie produkcji albo ograniczenie jej intensywności ...

    Pisałem już kiedyś na grupie, że słyszałem o dwóch innych przyczynach
    problemów:
    - Chyba w marcu zeszłego roku spaliła się w Japonii fabryka wafli
    półprzewodnikowych (chodzi mi po głowie, że 30% światowych dostaw).
    - Totalna susza na Tajwanie. Źródłem wody są tajfuny, które zawsze były
    co najmniej 4 rocznie (czasem było 9). Kilka miesięcy temu gdzieś
    czytałem, że nie było ani jednego w ciągu ostatnich 16 miesięcy.
    Nie mają wody, a bez wody nie ma produkcji elektronicznej, a Tajwan to
    podobno ponad 60% światowej produkcji półprzewodników.
    P.G.