eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km... › Re: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
  • Data: 2023-01-24 09:24:44
    Temat: Re: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Jan 2023 21:20:23 +0100, nadir wrote:

    > Ale za rok, dwa, dekadę może będą takie, co będą miały 15%, a może 20%?

    > No widzisz, a dobre ogniwa oparte na galu mają 30% i więcej.

    Chyba nie na galu. "Triple" czy juz "multiple junction".

    > Że drogie? No samochody elektryczne są w ogóle drogie.

    Ale te chyba kosmicznie drogie.
    I tylko w kosmos latają :-)

    > Prostopadłością padania promieni, brudem i czystością powietrza na nie
    > zawracają sobie głowy miliony właścicieli paneli na dachach czy farmach
    > słonecznych, więc i w samochodach bym się tym nie przejmował. To nie ma
    > być główne, a wspomagające, źródło zasilania.

    > No są tu tacy, co twierdzą, że w ich elektrowozach kima zużywa akurat
    > kilkaset wat.

    > Powierzchnia dachu, maski przedniej i szczątkowej tylnej mojego
    > samochodu to około 3m2.

    1.5m*4.5 = ponad 6m kw.

    Bedzie taka tafla nad samochodem :-)

    > Dokładnie nie chce mi się mierzyć i liczyć. Do
    > tego dochodzą szyby. Niech będzie 900W? Na prawdę to taka różnica gdy
    > samochód czy to stoi, czy to jedzie będzie produkował prąd na
    > autokonsumpcję?

    Jak jedzie to na pewno zabraknie.

    Ale chodzi o to, zeby sobie produkowal na parkingu.
    A potem parking bedzie pietrowy, podziemny lub w cieniu :-(

    J.