eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km... › Re: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
  • Data: 2023-01-23 21:20:23
    Temat: Re: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Ogniwa w szybach mają sprawność poniżej 10%.

    Ale za rok, dwa, dekadę może będą takie, co będą miały 15%, a może 20%?

    > Dobre ogniwa krzemowe - 20% przy założeniu prostopadłego padania
    > promieni słonecznych, braku jakichkolwiek zabrudzeń i przy idealnej
    > pogodzie oraz czystości powietrza.

    No widzisz, a dobre ogniwa oparte na galu mają 30% i więcej.
    Że drogie? No samochody elektryczne są w ogóle drogie.
    Prostopadłością padania promieni, brudem i czystością powietrza na nie
    zawracają sobie głowy miliony właścicieli paneli na dachach czy farmach
    słonecznych, więc i w samochodach bym się tym nie przejmował. To nie ma
    być główne, a wspomagające, źródło zasilania.

    > I wychodzi max 500W dla osobówki,
    > lepiej dla busa - tu rzeczywiście może wyjści ponad 1 kW.
    > I to wystarczy na klimę i nic poza tym.

    No są tu tacy, co twierdzą, że w ich elektrowozach kima zużywa akurat
    kilkaset wat.

    > Gdzieś się doliczył kilowata?

    Powierzchnia dachu, maski przedniej i szczątkowej tylnej mojego
    samochodu to około 3m2. Dokładnie nie chce mi się mierzyć i liczyć. Do
    tego dochodzą szyby. Niech będzie 900W? Na prawdę to taka różnica gdy
    samochód czy to stoi, czy to jedzie będzie produkował prąd na
    autokonsumpcję?