  • 1. Data: 2023-01-19 10:04:27
    Temat: Niemcy wprowadzają za rok ograniczenia w dostępie do energii. Ładowanie elektryka tylko na 50 km...
    Od: "T." <k...@i...pl>

    Zapowiedziane racjonowanie energii rozpocznie się od 1 stycznia 2024 roku.
    Racjonowanie energii nie będzie jednak równoznaczne z całkowitym jej
    odcięciem - Klaus Mueller powiedział bowiem, że chcą zagwarantować
    minimalną podaż przez cały czas, aczkolwiek posiadacze elektryków muszą
    przygotować się na ograniczenia. Jakie? Jest mowa o tym, że kierowcy na
    prywatnych stacjach ładowania pojazdów elektrycznych będą mogli w ciągu
    trzech godzin naładować akumulator do takiego poziomu, który pozwoli im
    na przejechanie 50 km.

    https://www.tabletowo.pl/dlaczego-niemiec-plakal-jak
    -kupowal-elektryka/?fbclid=IwAR0jzGOHL6F-zVs_jnnjhpb
    MhMgXbHnCK1FXSjg7_M2iQPB0YTL9nqfjHZg

    Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.
    T.

  • 2. Data: 2023-01-19 15:55:43
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.01.2023 o 10:04, T. pisze:
> [...]
    >
    > Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    > pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.

    Oj stąpasz po kruchym lodzie.

  • 3. Data: 2023-01-19 19:04:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2023 o 10:04, T. pisze:

    > Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    > pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.
    > T.

    Niemożliwe. A ktoś poważnie myślał, że chodzi o to, żeby ludziki sobie
    tanio jeżdziły?

    A jak pisałem, że najpierw wprowadzi się akcyzę na prąd "od możliwości
    ładowania" jak od możliwości odbioru ścieku państwowego, a potem jak już
    wszyscy za prąd będą płacić jak za paliwo to się dopierdoli nowy podatek
    od ładowania elektryków a pokątne ładowanie będzie ścigane jak
    bimbrownictwo to byłem szur;)

    Zapamiętajcie sobie - cały ten burdel skończy się tym, że co prawda nie
    będziecie mieć samochodu ale zbędziecie płacili w chuj za prąd bo
    przecież możecie ładować w salonie elektryka którego nie macie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 4. Data: 2023-01-20 10:44:53
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 19.01.2023 o 10:04, T. pisze:
    > Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    > pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.

    z obcojęzycznych stron wynika że od 2024 chcą ograniczyć moc ładowania do ~3-3,5 kW w

    szczytach obciążenia sieci

  • 5. Data: 2023-01-20 14:48:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Jan 2023 10:04:27 +0100, T. wrote:
> [...]
    >
    > Jak znam życie chodzić będzie o to, żeby ładować auta za ciężkie
    > pieniądze w publicznych ładowarkach, na których łapę położą gminy.

    Te "prywatne stacje ladowania" to prywatne domowe?
    Czy publiczne prywatnej wlasnosci?

    Mozesz miec racje, ze chodzi o to, aby ladowac na publicznych,
    gdzie jakis limit, zarządzanie mocą ... i podatek :-)

    Panstwowych ladowarek w Niemczech nie ma (jeszcze?), gminne ... moze i
    są, ale chyba w jakiejs sladowej ilosci.

    Jak oni zamierzaja egzekwowac te 50km i 3h w domu ...
    no, mozna sie dogadac z producentami samochodow i EVSE,
    i będą przestrzegac :-)

    J.

  • 6. Data: 2023-01-20 15:30:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Jan 2023 19:04:31 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > wszyscy za prąd będą płacić jak za paliwo to się dopierdoli nowy podatek
    > od ładowania elektryków a pokątne ładowanie będzie ścigane jak

    No coz ... podatki muszą wplynąc.
    Choc jak nie bedzie wydatkow w skali panstwa na zakup ropy ...
    trzeba bedzie postawic te solary na Saharze, bo inaczej kryzys bedzie
    swiatowy :-)

    Nie wiem czy pamietacie, jak to kiedys rodacy byli oburzeni,
    bo "rzad planuje podatek od zielonych samochodow".
    A to tylko studium rozwojowe - jak opodatkowac samochody w
    przyszlosci, gdy juz sie nie da przez akcyze w paliwie.

    Pierwszy krok juz jest zrobiony - zakaz cofania licznikow.
    Teraz kazdy bedzie mogl deklaracje zlozyc, wpisac stan,
    a US sprawdzi po przegladzie czy nie oszukal :-)

    > Zapamiętajcie sobie - cały ten burdel skończy się tym, że co prawda nie
    > będziecie mieć samochodu ale zbędziecie płacili w chuj za prąd bo
    > przecież możecie ładować w salonie elektryka którego nie macie:P

    Jest taka mozliwosc.
    Z drugiej strony - moze bede mial domek z ogrodkiem i solarami,
    i trzeba bedzie opodatkowac jakos :-)

    No coz - zrobi sie inteligentne samochody, beda same naliczaly km
    przejechane podrogach krajowych, a przy okazji mandaty za
    przekroczenie predkosci, wyprzedzanie na przejsciu itp :-)

    J.

  • 7. Data: 2023-01-20 16:18:34
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 20.01.2023 o 14:48, J.F pisze:

    > Te "prywatne stacje ladowania" to prywatne domowe?

    Raczej chodzi o domowe. Tam nie było komuny jak u nas i nie mają spółek
    skarbu państwa, typu ORLEN czy ENEA. Nawet jak coś pozostało po DDR, to
    zostało wykupione przez prywatne podmioty.
    A jak właścicielem ładowarki będzie land czy samorząd to prąd też będzie
    miał od "prywaciarza".

    > Czy publiczne prywatnej wlasnosci?

    To już prędzej.

  • 8. Data: 2023-01-20 16:34:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.01.2023 o 15:30, J.F pisze:

    > No coz ... podatki muszą wplynąc.

    No przecież. To że elektryki chwilowo były "tanie" w eksplatacji to z
    powodu tego że było ich mało i nie opłacało się ich ścigać za
    tankowanie. W ogóle elektryki są dobre jak jest ich mało:P I tak ma
    zostać... Elektyków będzie mało a innych ma nie być:P

    > Choc jak nie bedzie wydatkow w skali panstwa na zakup ropy ...
    > trzeba bedzie postawic te solary na Saharze, bo inaczej kryzys bedzie
    > swiatowy :-)

    No chyba żeby tylko elity miały a plebs nie to tak dużo nie zjedzą:P To
    i nie musieliby się z plebsem drogami dzielić.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2023-01-20 17:19:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Jan 2023 16:34:20 +0100, Shrek wrote:

    > No przecież. To że elektryki chwilowo były "tanie" w eksplatacji to z
    > powodu tego że było ich mało i nie opłacało się ich ścigać za
    > tankowanie.

    No i wiadomo - promocja. Z czasem przestanie byc darmowe parkowanie i
    jazda buspasami.

    A jaki bedzie koszt ... akcyza od paliw jest umiarkowana ... ale
    liczyc trzeba te od benzyny/ON, bo LPG ... tez jest malo samochodow
    :-)

    Wiec jak ktos bedzie mial tani prąd, to i jazda bedzie tania.

    > W ogóle elektryki są dobre jak jest ich mało:P I tak ma
    > zostać... Elektyków będzie mało a innych ma nie być:P

    Nie bylbym az takim pesymistą.
    Niemcy na pewno lobbuja, zeby ich bylo duzo :-)

    Poza tym masz jeszcze demokratyczne wybory.
    Jak ma byc malo, to trzeba juz mlodziez wychowywac, ze jezdzi sie
    rowerem i pociagiem :-)

    > No chyba żeby tylko elity miały a plebs nie to tak dużo nie zjedzą:P To
    > i nie musieliby się z plebsem drogami dzielić.

    Ja mam na mysli dochody Arabow i Murzynow.

    No chyba, ze maja inne zasoby niz ropę.
    Moga robic chocby te solary - piasku do tego trzeba.
    Albo blache na samochody ... topioną w piecu slonecznym.

    J.

  • 10. Data: 2023-01-20 17:21:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 20 Jan 2023 10:44:53 +0100, m4rkiz wrote:

    > z obcojęzycznych stron wynika że od 2024 chcą ograniczyć moc ładowania do ~3-3,5 kW
    > szczytach obciążenia sieci

    I pewnie z nocy tez, bo moc OZE spada :-)

    Ja bym sie tam przyzwyczail do widoku samochodu z panelem na dachu :-)

    J.