    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon i śrubokręt - czego szukać
    Date: Fri, 22 Jul 2022 10:59:23 +0200

    Dnia Thu, 21 Jul 2022 23:55:03 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Zarknij jeszcze tutaj, na sam dół:
    > https://en.everybodywiki.com/Comparison_of_Nikon_DSL
    R_cameras

    > Modele z żółtym w tle nie mają wbudowanego silnika AF. Cała reszta ma.

    Dzięki z obie odpowiedzi.

    NBikona F70 kupiłem niebawem, jak tylko się pojawił. Był wtedy
    (subiektywnie) najlepszym, na jaki mnie było stać.
    Wcześniej miałem (i mam nadal) różne sprzęty, ad mikro-aparatów na błonę
    16mm do średnioformatowych - zresztą część moich sprzętów prezentował na
    swoim kanale YouTube Adam Śmiałek.

    Z cyfrówek kupiłem niezbyt kompakt - Sony DSC-H50.
    Ale też już odstaje od współczesnych, nawet od smartfonowych w Galaxy S9.

    Szukam puszki (ze szkiełkiem) z możliwie dobrą matrycą, za używane nie
    chciałbym dać więcej, niż ok. 1000 zł.
    Chyba, że za kilka stówek więcej będzie coś rzeczywiście znacznie lepszego,
    to mogę dać więcej.
    Zawsze kupowałem nowe rzeczy, tym razem jednak mam ograniczony budżet, więc
    w grę wchodzi używka.

    Z pierścieniami i adapterami też trochę robiłem, ale tego nie lubię, oprócz
    oczywistości, jak np. makro. Dlatego wolałbym Nikona, aby obiektywy zapinać
    prosto.

    Swego czasu myślałem np. o Pentaxach ze szczelnymi korpusami, ale skończyło
    się tylko na porównywaniu parametrów. Sony H50 robiłem zdjęcia nawet w
    deszczu i jego to nie wzrusza, pomimo, że producent nie deklaruje
    wodoszczelności.

    Ale że jestem pragmatyczny, to jestem otwarty na propozycje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam