    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nokia N800 - dziwna awaria ekranu
    Date: Mon, 1 Aug 2022 17:02:32 +0200

    On 01/08/2022 15:48, Atlantis wrote:żuFn6dsO68v7u1IFZgZHD
    > Twoim zdaniem jest to jeszcze do uratowania?

    500zł używka na allegro ;)

    > jakieś sugestie co do tego, gdzie powinienem rozpocząć debugowanie?

    W moim przypadku do matrycy, juz po sterowniku, leciał sygnał oznaczony
    M. Był 1-szy z brzegu taśmy i taśma pękając, przerwała go. Występuje na
    nim sygnał prostokątny, o częstotliwości w granicach kilkudziesięckiu
    Hz. Może zacznij od tego...

    Ogólnie obejrzałbym taśmę. Ostatnio trafiłem na kilka, absolutnie nic
    nie robiących, które pękły ze starości.

    W moim przypadku ekran był cz-b i mozliwe, że kolorowe mają sterownik
    wszysty wprost w szkło. Nie widziałem ich zbyt wiele. Tak czy inaczej,
    to co widać, to wręcz na pewno "elektroliza", choć pewnie z tym
    zjawiskiem nie ma za dużo wspólnego. Faktem jest, że utrzymanie dłużej
    LCD w tym stanie właczonego, zniszczy go.

    PS. U mnie obraz było widać ledwo-ledwo, w dodatku widocznosc zależała
    od zawartości. Potem do mnie dotarło, że sygnał M to tak naprawdę jest
    "wypadkowym kondensatorem" i coś się tam uśredniało.