  • Data: 2009-08-08 07:59:22
    Temat: Re: Nowa technologia ?wietlówek kompaktowych!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 08 Aug 2009 09:20:22 +0200, Zbynek Ltd. wrote:

    >Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Późną porą pisałeś, to i złe
    >wnioski wyciągnąłeś.
    >Przykład z podobnego podwórka:
    >Była dioda LED 3W dająca strumień 100lm. Postęp techniki sprawił, że
    >potem była dioda 1W dająca taki sam strumień. Dodajmy do tej
    >ostatniej rezystor 2W dla wyrównania poziomu strat mocy i sprawa się
    >wyjaśni :-)

    A jaki efekt ? Stara dioda generowala powiedzmy 2.5W ciepla, nowa
    0.5W, z rezystorem nadal 2.5W

    Pobor mocy masz zblizony [ponoc zmierzyles]. Sprawnosc jest tak czy
    inaczej kiepska - wiec ciepla w obu prawie tyle samo.

    Co najwyzej druga lampka mniejsza i tych 15W podgrzewa ja do wiekszej
    temperatury, albo grzeja sie niektore elementy.

    J.