-
Data: 2011-04-08 20:49:43
Temat: Re: Nowe opony, a oś
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Apr 5, 2:49 pm, "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomościnews:inej8d$sf8$1@news.onet.pl...
>
> Głównie chodzi o to, ze z przodu auta masz strefy zgniotu, poduszki itd.
> Jesli więc wylecisz przodem to wszystkie te systemy bedą Cie próbowały
> chronić. Jak wylecisz tyłem/bokiem to nie ma za wiele systemów ochrony.
To nie o to chodzi. Samochod musi byc odrobine podsterowny. Inaczej
jest dynamicznie niestabilny. Zalozenie nowych opon na przod powoduje,
ze kat uslizgu tylnych kol jest wiekszy niz przednich w porownaniu do
tego co zakladal producent w zwiazku z czym samochod staje sie mniej
podsterowny lub nawet nadsterowny. Nadsterowny samochod ma predkosc
krytyczna powyzej ktorej jest kompletnie niestabilny i niebezpieczny
dla przcietnego kierowcy. Takie samochody sa wprawdzie bardoz szybkie
w czasach reakcji i dobrze wchodza w zakrety, ale kierowca moze miec
klopoty z utzymaniem takiego pojazdu na prostej powyzej pewnych
predkosci jazdy. Zalozenie nowych opon na tyl powoduje zjawisko
odwrotne. Pojazd staje sie bardziej podsterowny w porownaniu do tego
co zalozyl producent. Powoduje to, ze zwiekszenie stabilnosci pojazdu
kosztem zwiekszenia czasu reakcji podwozia co generalnie jest sporo
bezpieczniejsze dla normalnego uzytkownika choc traci sie na dynamice
podwozia.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 20:49 Tomasz Pyra
- 08.04.11 20:54 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 20:57 Tomasz Pyra
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:38 J.F.
- 08.04.11 21:40 Artur Maśląg
- 08.04.11 21:51 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 Drastycznie rośnie import stali - w hucie w Dąbrowie Górniczej zostanie wygaszony wielki piec
- 2025-07-25 I kolejny inżynier...
- 2025-07-25 Kobiety, bójcie się inżynierów...
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=