  • 121. Data: 2013-07-30 10:55:15
    Temat: Re: Nowy laptop bez systemu a Linux
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.07.2013 Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:

    > Nie do końca. Często potrzebuje tylko sam nie wie że powinien to mieć.

    Serwer www, SQL, DNS?

    Naprawdę, jesli ZU nie wie co to, to najlepiej zrobi,
    jak nie będzie dotykać. Nawet jak potrzebuje, tylko o tym
    nie wie :-)

    > Bo brak mu wiedzy specjalistycznej. ;-)

    Ten, kto wie, podsunie rozwiązanie (zrozumiale dla ZU :-),
    zainstaluje i skonfiguruje jak trzeba.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 122. Data: 2013-07-30 11:14:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-07-30, o godz. 08:55:15
    Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Serwer www, SQL, DNS?

    DNS stosunkowo rzadziej. Serwer WWW plus baz - i owszem. Ot chociażby
    żeby mieć podgląd na stan UPS-a firmy APC. Albo np. program księgowy.
    Zastrzegam - to tylko dwa przykłady. Ale sporo softu działa - nawet
    lokalnie - poprzez przeglądarkę. I często user desktopa ma odpalony
    serwer www i bazę choć sam nie ma o tym pojęcia. ;-)

    > Naprawdę, jesli ZU nie wie co to, to najlepiej zrobi,
    > jak nie będzie dotykać. Nawet jak potrzebuje, tylko o tym
    > nie wie :-)

    Nie do końca. Skrypt od oprogramowania powie co zainstalować (albo
    zainstaluje swoje wersje) by program działał. Na serwerze dba o takie
    rzeczy admin. Na Ubuntu wyskakuje okienko że trza hasło wklepać i user
    nie ma nawet pojęcia żco zinstlował. ;-)

    > Ten, kto wie, podsunie rozwiązanie (zrozumiale dla ZU :-),
    > zainstaluje i skonfiguruje jak trzeba.

    Wiele softu instaluje się obecnie metodą "kliknij dalej". Żaden guru
    nie jest wtedy potrzebny. ;-)

    Zdrówko

  • 123. Data: 2013-07-30 12:52:19
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Dominik & Co wrote in <news:kt7ttv$7b8$1@node2.news.atman.pl>
    > Jak nie wie, to znaczy że nie potrzebuje. Proste.

    CUPS potrzebuje pokazna ilosc uzyszkodnikow (ktorzy na poczatku nie zdawali
    sobie sprawy, ze tym sie drukuje), grunt tylko by przy instalacji do nazwy
    dolaczony byl stosowny opis zastosowan :)

    Ciekawostka: Amazon promocyjnie (chyba trzeba sie pospieszyc z pobraniem)
    udostepnia za darmo ciekawy podrecznik wprowadzajacy do Linuksowego
    terminala.
    100 Shell Programs in Unix [Kindle Edition], Sarika Jain
    www.amazon.com/100-Shell-Programs-Unix-ebook/dp/B008
    TSMID2

    Polecam swoja droga przegladanie Top 100 Free w interesujacych nas
    kategoriach.
    www.amazon.com/Best-Sellers-Kindle-Store-Computers-T
    echnology/zgbs/digital-text/156116011/ref=zg_bs_fvp_
    p_f_156116011?_encoding=UTF8&tf=1
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 124. Data: 2013-07-30 14:37:34
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.07.2013 astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl> napisał/a:

    > CUPS potrzebuje pokazna ilosc uzyszkodnikow (ktorzy na poczatku nie zdawali
    > sobie sprawy, ze tym sie drukuje), grunt tylko by przy instalacji do nazwy
    > dolaczony byl stosowny opis zastosowan :)

    Zgoda, ale w czym problem? Nie zaznaczy podczas instalacji
    (bo nie wie, ki diabeł) to mu sterownik drukarki automagicznie
    dociągnie z zależności.

> [...]
    > kategoriach.
    > www.amazon.com/Best-Sellers-Kindle-Store-Computers-T
    echnology/zgbs/digital-text/156116011/ref=zg_bs_fvp_

    No ale to trza Kundla posiadać. Ja na razie powolutku
    dojrzewam do tego ;-)

  • 125. Data: 2013-07-30 21:06:49
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "astro" napisał w wiadomości grup
    > CUPS potrzebuje pokazna ilosc uzyszkodnikow (ktorzy na poczatku nie zdawali
    > sobie sprawy, ze tym sie drukuje), grunt tylko by przy instalacji do nazwy
    > dolaczony byl stosowny opis zastosowan :)

    Ja korzystam p910nd.

  • 126. Data: 2013-07-31 10:57:51
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-07-30, o godz. 12:37:34
    Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > No ale to trza Kundla posiadać. Ja na razie powolutku
    > dojrzewam do tego ;-)

    Nie trzeba. Starczy tablet, telefon czy komputer i ichniejsza
    aplikacja. Ja po sprzedaży Kindle-a używam ich czytnika głównie na
    laptopie i iPadzie. Tak naprawdę to zaleta Kindle-a dla mnie była wadą.
    Tzn. jego jednozadaniowość. Pozbyłem się go bo brakowało mi
    podświetlenia (czytam sporo w łóżku jak żona już śpi). Druga wadą dla
    mnie była ociążałość interfejsu - potrzebuję czegość co mi na bieżąco
    pozwala mieć szybki dostęp do sporej ilości dokumentacji z szybkim
    wyszukiwaniem. Kindle jest fajny do czytania literatury czy gazet - w
    innych zastosowaniach nie za bardzo się sprawdza.

    Zdrówko

  • 127. Data: 2013-07-31 14:21:42
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Dominik & Co wrote in <news:kt8c2e$tt7$1@node1.news.atman.pl>
    > No ale to trza Kundla posiadać.

    Oprocz rozwiazan oferowanych przez Amazon do przegladania nia niekindlu,
    www.amazon.com/gp/feature.html/ref=dig_arl_box?ie=UT
    F8&docId=1000493771
    AZW mozna przekonwertowac do innego formatu, np PDF (pod warunkiem braku
    zabezpieczenia DRM).
    Konwerter online www.zamzar.com lub aplikacja Calibre.
    www.epubsoft.com/how-to-convert-kindle-azw-to-epub-f
    ormat.html
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 128. Data: 2013-08-01 11:47:30
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...com> napisał(a):

    >Jeśli stała nieużywana i niedotykana to ewentualnie uwierzę ;)

    Opierasz sie na stereotypach. Uzywam nie przeinstalowywanej Visty Business 64bit od
    2007 roku
    i przez te wszystkiwe lata:

    - nie widzialem blue screena
    - komp chodzi 24/365 (reset srednio raz w miesiacu)
    - obsluguje siec na 8 VLANach
    - na Viscie odpalone dodatkowo 2 maszynki wirtualne
    - wszystkie dostepne aktualizacja krytyczne MS sa instalowane
    na biezaco
    - kilkanascie kont uzytkownikow tworzacych najprzerozniejsze projekty
    itd itd.

    Zlego slowa o systemie nie powiem.

  • 129. Data: 2013-08-02 14:21:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Potrzebuję pomocy.

    Kupiłem tego laptopa, o którym pisałem w tym wątku poprzednio.
    Bez systemu. Znaczy miał być bez, ale zainstalowali jakiegoś DOSa.

    Zacząłem instalować Linuxa Ubuntu 12.04 i nawet się udało, ale pojawił
    się problem: po restarcie komputer zgłasza "no active partition".

    Plan miałem taki: kasuję wszystkie partycje założone przez producenta i
    zakładam trzy nowe:

    1. system;
    2. swap;
    3. reszta.

    Tymczasem po komendzie "sudo fdisk -l" dostaję takie coś:
    http://scr.hu/4w1/2d0mx

    Jakaś sieczka dyskowa. Mam co najmniej 4 partycje, nie mam pojęcia, co
    jest co.

    Co mam zrobić, żeby to naprawić?
    Mogę zacząć instalację od nowa - nie ma problemu, ale instalowałem już
    dwa razy. Zgaduję, że przy partycjonowaniu coś mi się chrzani.

    --
    MN

  • 130. Data: 2013-08-02 14:32:39
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Andrzej Lawa" napisał:

    > W przypadku linuxa wkładasz płytkę, startujesz i po kilku prostych
    > pytaniach masz system z kompletem potrzebnych aplikacji,

    ROTFL.
    Napisz to koledze Marcinowi, który właśnie po raz trzeci usiłuje posadzić
    tego Linucha na świeżo kupionym laptopie. Wiesz, nie musi być od razu
    kompletny, wystarczy działający ;->

    > Ano.

    O ile działa... ;->

    JoteR