    Date: Sun, 17 May 2020 11:44:06 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowy/młody samochód na długie trasy

    Q. pisze:
    > Przyszedł czas na wymianę samochodu na nowszy, co byście polecali przy
    > takich założeniach:
    > - priorytetem jest komfort, czyli dobrze wyciszone wnętrze, miękkie
    > zawieszenie, wygodne siedzenia
    > - niska awaryjność
    > - silnik dobrze nadający się do spokojnej jazdy z w miarę przepisowymi
    > prędkościami autostradowo/ekspresówkowymi na długich trasach. Czyli
    > najchętniej jakiś benzyniak, z conajmniej 4 cylindrami, bez turbo.
    > Fajnie jeśli z rozsądnym zużyciem paliwa, ale nie jest to priorytet,
> [...]

    Twoje wymagania dobrze spełnia mój stary XC70 Volvo. Tyle że to diesel,
    ale za to trwały (0.5Mkm, z ważnych rzeczy, raz wtryski wymienione, raz
    rozrusznik, intercooler wymieniony, jeden remont skrzyni i w zasadzie
    tyle, acha turbo nietykane!).
    Niestety to bardzo stary samochód i nie wiem jak dawna trwałość
    przekłada się na obecne modele. Obawiam się, że słabo :( Jeżeli to
    jednak prawidłowość dla wszystkich marek, to nadal jest atrakcyjny :)

    Co do samej jazdy. Trzeba się przyzwyczaić do specyficznego prowadzenia,
    ale jak się już to zrobi, to bardzo miło się nim podróżuje.

    Miłego.
    Irek.N.