eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 51. Data: 2016-11-22 19:54:40
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
    W dniu 2016-11-21 o 22:38, masti pisze:
    >>>>>> 3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod
    >>>>>> autostradę? - lita
    >>>>>> skała czy mokradła?
    >>>>>
    >>>>> Droższego przygotowania wymaga droga w górach.
    >>>
    >>>> mówisz, że trudniej skruszyć trochę skały niż zasypać mokradła?
    >>>
    >>> Pisze że drożej.
    >>> I nie tylko skruszyć, przed tym i po tym najczęściej trzeba
    >>> wiadukty,
    >>> poszerzane stoki i inne równie kosztowne prace.
    >
    >> a na bagnach nie?

    >Na bagnach nie.
    >Ani skał do kucia,

    No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia,
    zeby dobrze trzymal.
    A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza
    :-)

    > ani poszerzanych stoków ani wiaduktów nad dolinami.
    >Może przejedź się kiedyś to sam zobaczysz. :-)

    A ile kosztowal most nad Rospuda ?

    >>> A pod warszawką nawieziesz metr lub dwa piasku i masz po
    >>> problemie.
    >> a po co nawozić piach na piaszczyste mazowsze?
    >Bo tak w projekcie zaznaczyli.

    No i piasek ma byc zgodny z norma, a nie byle jaki :-)

    J.


  • 52. Data: 2016-11-22 21:01:42
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 22 Nov 2016 19:54:40 +0100, J.F. napisał(a):

    >> ani poszerzanych stoków ani wiaduktów nad dolinami.
    >>Może przejedź się kiedyś to sam zobaczysz. :-)
    >
    > A ile kosztowal most nad Rospuda ?
    >
    >>>> A pod warszawką nawieziesz metr lub dwa piasku i masz po
    >>>> problemie.
    >>> a po co nawozić piach na piaszczyste mazowsze?
    >>Bo tak w projekcie zaznaczyli.
    >
    > No i piasek ma byc zgodny z norma, a nie byle jaki :-)

    Nie wiem jak wyglądała budowa autostrad w okolicach Warszawy, ale zapraszam
    na budowę S7 Gdańsk - Elbląg. Na dużym odcinku jezdnie będą posadowione na
    palach. Najpierw wiercona jest dziura - circa 10 metrów głębokości, pół
    metra średnicy. Potem do dziury wkładane jest zbrojenie, a na koniec
    zalewane jest to zaprawą cementową. I tak co kilka metrów na odcinku
    kilkudziesięciu kilometrów.
    Już budowniczowie obwodnicy Lęborka wyobrażali sobie, że na takim płaskim
    terenie wystarczy nasypać tłucznia, potem pisku, asfalt i droga gotowa!
    Szkoda, że po miesiącu droga została zamknięta, bo zaczęła tonąć w grząskim
    gruncie, na którym powstała.


    --
    Pozdrawiam,
    Przemek


  • 53. Data: 2016-11-22 22:01:56
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Nov 2016 21:01:42 +0100, w
    <1pjc3u7k6ymq5$.zfal6xf9dcp9$.dlg@40tude.net>, "P.B." <p...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Nie wiem jak wyglądała budowa autostrad w okolicach Warszawy, ale zapraszam
    > na budowę S7 Gdańsk - Elbląg. Na dużym odcinku jezdnie będą posadowione na
    > palach. Najpierw wiercona jest dziura - circa 10 metrów głębokości, pół
    > metra średnicy. Potem do dziury wkładane jest zbrojenie, a na koniec
    > zalewane jest to zaprawą cementową. I tak co kilka metrów na odcinku
    > kilkudziesięciu kilometrów.
    > Już budowniczowie obwodnicy Lęborka wyobrażali sobie, że na takim płaskim
    > terenie wystarczy nasypać tłucznia, potem pisku, asfalt i droga gotowa!
    > Szkoda, że po miesiącu droga została zamknięta, bo zaczęła tonąć w grząskim
    > gruncie, na którym powstała.

    Nie możesz tak pisać. To nie pasuje do teorii, że polskie autostrady są
    wielokrotnie droższe od zachodnich.

    A oprócz tego prawa jest też taka, że np. w Niemczech masz teren już od dawna
    przygotowany i wyznaczony (nawet za Adolfa), teren państwowy, żadnego
    uzbrojenia, które może przeszkadzać -- wszystko zaprojektowane. Tylko wejść i
    budować.

    A u nas to budowanie to najmniej czasu z tego wszystkiego zajmuje.


  • 54. Data: 2016-11-23 08:55:50
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 22.11.2016 o 19:54 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia, zeby
    > dobrze trzymal.
    > A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza :-)

    Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat


  • 55. Data: 2016-11-23 11:01:15
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-11-23 o 08:55, SW3 pisze:

    >> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia,
    >> zeby dobrze trzymal.
    >> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza :-)
    >
    > Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
    >
    I teraz tylko poszukajcie informacji co jest tańsze.


    Pozdrawiam


  • 56. Data: 2016-11-23 11:08:24
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sadzisz ze takie anomalie wymagajace slupow wystepuja tylko w Polsce? Gdzies indziej
    tez robia slupy i wychodzi taniej.


  • 57. Data: 2016-11-23 11:45:04
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o13pd5$r5g$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2016-11-23 o 08:55, SW3 pisze:
    >>> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego
    >>> tlucznia,
    >>> zeby dobrze trzymal.
    >>> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet
    >>> wieksza :-)
    >
    >> Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
    >
    >I teraz tylko poszukajcie informacji co jest tańsze.

    No jak to co - przeciez od poczatku bylo powiedziane, ze slowenskie
    autostrady wyszly taniej :-)

    A tak na pierwszy rzut oka ... trzeba w kamieniolomie otwory
    nawiercic, kawal sciany odstrzelic, ona upadajac sama sie potlucze,
    ale pewnie i tak dalej trzeba bedzie odpowiednia maszyna potluc na
    mniejsze kawalki.
    Tylko ze kamieniolomy robia to masowo i dosc tanio, takiej maszyny
    drogowej ktora by zbocze wyrownywala to nie widzialem, ale moze jest.
    Kwestia jeszcze z czego te gory - jedne skaly obrabia sie dosc latwo,
    inne sa mocne.
    Ale jesli takie mocne, to znow - wiercimy i dynamitem, a raczej
    saletra :-)


    J.


  • 58. Data: 2016-11-23 11:49:27
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 23 Nov 2016 11:01:15 +0100, w <o13pd5$r5g$2@node2.news.atman.pl>,
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(-a):

    > W dniu 2016-11-23 o 08:55, SW3 pisze:
    >
    > >> No, ja sie nie znam, ale w takie bagno nawalilbym jakiego tlucznia,
    > >> zeby dobrze trzymal.
    > >> A wiec ilosc kucia kamienia moglaby byc podobna, moze nawet wieksza :-)
    > >
    > > Na dodatek trzeba go przywieźć z daleka.
    > >
    > I teraz tylko poszukajcie informacji co jest tańsze.

    I te wredne zachodnie (no i polskie też) firmy na pewno uprawiają jakąś zmowę
    cenową, nikt nie chce wygrać "drogiego" przetargu w PL, wolą po taniości
    budować w Niemczech.


  • 59. Data: 2016-11-23 12:14:26
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Sadzisz ze takie anomalie wymagajace slupow wystepuja tylko w Polsce? Gdzies
    indziej tez robia slupy i wychodzi taniej.

    a wykażesz, że taniej? czymś innym niż artykułami z Fucktu?

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 60. Data: 2016-11-23 12:15:39
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 22:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .11.2016 o 09:41 T. <k...@i...pl> pisze:
    >
    >
    >> Mamy kilkaset km autostrad, czasem wielokrotnie przepłaconych (odcinek
    >> S8 w Warszawie droższy niż w górzystej Chorwacji) no i bilion zł długu...
    >
    > Zastanów się chwilę:
    > 1. co jest tańsze - grunt "w chorwackich górach" - czy grunt na
    > przedmieściach w stolicy
    > 2. ile na tej przysłowiowej "chorwackiej autostradzie" jest obiektów
    > inżynieryjnych a ile masz na S8
    > 3. które podłoże wymaga mniejszego przygotowania pod autostradę? - lita
    > skała czy mokradła?
    >
    > TG

    Nie pisałem o wykupie gruntów, ale o samej budowie. Swoją drogą grunt
    pod trasę był wyznaczony jakieś 50 lat temu - był lasek na Kole, potem
    ogródki działkowe, potem stara droga Dywizjonu 303, potem przecięcia z
    Lazurową i Górczewską - same pola. Prawdopodobnie od dawna był to grunt
    należący w większości do gminy.
    Wybudowano kilka wiaduktów i to wszystko. Zapewne przekładano
    instalację, ale tylko na ok. 1/4 trasy. A poza tym trasa jest w polu -
    począwszy od Warszawskiej aż do węzła Konotopa.
    A ta straszna ilość obiektów inżynieryjnych to 9 wiaduktów, w tym 1
    węzeł wielopoziomowy, 5 wiaduktów dużych i reszta to małe przejazdy nad
    jezdnią (ul. Księcia Janusza, Szeligowska i Sochaczewska).
    Ps. Tam żadnych mokradeł nie ma. I zapewniam, że budowa tuneli z całą
    infrastrukturą jest wielokrotnie droższa.
    T.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: