eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO bateriachRe: O bateriach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.c132-112.icpne
    t.pl!not-for-mail
    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O bateriach
    Date: Sun, 9 Jan 2022 17:49:50 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <srf3nf$3it$1$Cav@news.chmurka.net>
    References: <61d6cccb$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d6e262$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sr6pta$nco$1$horizn@news.chmurka.net> <1itjj1zlv85rj$.dlg@myjk.org>
    <sr8slp$lca$1@dont-email.me> <8...@4...net>
    <61d9932c$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6odyqo83f8h0$.1xsbu4cm6xlqg.dlg@40tude.net>
    <61da0c8b$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <61daf456$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <1eo8nmjlwgchz$.1an80ecyz8xw7.dlg@40tude.net>
    <2967616663$20220109172508@squadack.com>
    NNTP-Posting-Host: c132-112.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 9 Jan 2022 16:49:51 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Cav";
    posting-host="c132-112.icpnet.pl:85.221.132.112";
    logging-data="3677"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.1
    Content-Language: pl
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: Avast (VPS 220109-2, 9.1.2022), Outbound message
    In-Reply-To: <2967616663$20220109172508@squadack.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700511
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09-01-2022 o 17:25, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Adam,
    >
    > Sunday, January 9, 2022, 5:04:08 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >> Np. Honda.
    >
    >> Ale to nie jest dobre rozwiązanie. Moc niewysoka (w stosunku do Webasto czy
    >> innego Ebesprachera), prąd bierze z akumulatora - co silnik musi nadganiać
    >> w nieefektywnym zakresie obrotów.
    >> Webasto można odpalić zanim się przyjdzie do samochodu, a silnik startuje
    >> już wstępnie podgrzany. Człowiek też ma milej.
    >> Spaliny z webasta są stosunkowo czyste - w zasadzie (przy czystym palniku i
    >> dobrym spalaniu) praktycznie nic nie czuć, a efektywność bardzo wysoka.
    >
    >> Miałem Webasto Thermo Top C we Freelanderze.
    >> Dogrzewacz w Civic VII w dizlu.
    >> Elektryczne ogrzewanie (6 kW) w Outlander PHEV (oraz tradycyjna
    >> nagrzewnica).
    >
    > W zelektryfikowanym samochodzie ogrzewanie oporowe zamiast pompy
    > ciepła? Jaki sens miałoby marnowanie 6 kW zamiast max 1.5 kW?

    Szybkość pracy, cisza, nieefektywność pompy ciepła na mrozach......

    >
    >> Thermo Top praktycznie niesłyszalne. Przy niepracującym silniku tylko coś,
    >> jakby gwizd, bardzo cicho. Trochę pary wodnej z rury wydechowej przy lewym
    >> przednim kole. Brak zapachu, tylko krótko przy odpalaniu lekki zapach
    >> nafty.
    >
    > Klima w moim domu jest praktycznie niesłyszalna.

    Samochód to nie dom.
    W nim pompa ciepła nie bardzo się sprawdza, gdy temperatury są ujemne.
    Jak są mocno ujemne, nie sprawdza się w ogóle.
    Robi tylko hałas, ale już ciepła niekoniecznie.
    Tak miałem w Zoe.
    Ciepło zaczynało być wtedy, gdy temperatura na dworze spadała i musiał
    jednak włączać grzałki.....

    Przy -11°C grzeje
    > nadal bez zająknięcia.

    Pewnie posiada grzałkę dodatkowo....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: