  • 1. Data: 2022-01-06 12:04:43
    Temat: O bateriach
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Lithium batteries' big unanswered question":
    www.bbc.com/future/article/20220105-lithium-batterie
    s-big-unanswered-question

  • 2. Data: 2022-01-06 13:02:21
    Temat: Re: O bateriach
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2022 11:04, ąćęłńóśźż wrote:
    > "Lithium batteries' big unanswered question":
    > www.bbc.com/future/article/20220105-lithium-batterie
    s-big-unanswered-question

    Nic nowego, kolejna rozprawka o czyms o czym wiemy. Na FT jest gdzies
    artykul o tym ile warte sa pierwiastki odzyskane z baterii i wyszlo tam,
    z tego co pamietam ze np. zelazo nie nadaje sie juz do pownownego uzycia.

  • 3. Data: 2022-01-06 13:36:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2022 o 12:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Lithium batteries' big unanswered question":
    > www.bbc.com/future/article/20220105-lithium-batterie
    s-big-unanswered-question

    Utopia.

    Tutaj to poleci:
    https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/10
    6003/chinczycy-pokazali-nowe-baterie-sodowojonowe

    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/aku
    mulator-sodowo-jonowy-catl-czy-doprowadzi-do-przelom
    u-w-zasilaniu-aut/m5v5erl

    https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/catl-zaskakuj
    e-zaprezentowal-ogniwa-na-ion-sodowo-jonowe-i-oparta
    -na-nich-baterie/

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2022-01-06 14:13:14
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2022 12:36, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    u-w-zasilaniu-aut/m5v5erl

    > https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/catl-zaskakuj
    e-zaprezentowal-ogniwa-na-ion-sodowo-jonowe-i-oparta

    Ale to cos nowego pokazali czy pokazuja w kolko to samo? Ja moge pokazac
    siusiaka i efekt bedzie wiekszy bo przynajmniej dziala i da sie go uzywac ;)

    Troche zal, ze tak wolno idzie to do przodu ale zostalo jeszcze 13 lat.

  • 5. Data: 2022-01-06 14:25:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do czasu, kolego, do czasu... ;-)

    -----

  • 6. Data: 2022-01-06 16:23:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2022 o 14:13, K pisze:

> [...]
    >>

    > Ale to cos nowego pokazali czy pokazuja w kolko to samo? Ja moge pokazac
    > siusiaka i efekt bedzie wiekszy bo przynajmniej dziala i da sie go

    Pokazali, widać nie drążysz tematu a wędkę dałem. Następny do ryby?
    Jezusem nie jestem :>

    Jedną rybkę Ci dam.
    https://www.focus.pl/artykul/nadchodza-baterie-sodow
    e-tansze-od-litowych-rownie-sprawne-i-bezpieczniejsz
    e-dla-swiata-211207050535

    Reszta w sieci. Mamy takie same Internety :> ale ja ich używam. Nie wiem
    jak z tym siusiakiem wygląda ale chyba się tylko chwalisz :]

    > Troche zal, ze tak wolno idzie to do przodu ale zostalo jeszcze 13 lat.

    Przyspieszyło, jak widzisz :]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 7. Data: 2022-01-06 17:27:19
    Od: K <n...@e...com>

    On 06/01/2022 15:23, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    >

    > Reszta w sieci. Mamy takie same Internety :> ale ja ich używam. Nie wiem
    > jak z tym siusiakiem wygląda ale chyba się tylko chwalisz :]

    Nie nie nie. Moje pytanie bylo bardzo przemyslane: Czy jezdza po ulicach
    samochody z seryjnie produkowanymi bateriami tego typu, czy tez one
    nadal nadchodza albo zostaly pokazane i kiedys tam byc moze wejda do
    produkcji? Z linkow ktore podales wynika tylko tyle, ze byc moze kiedys,
    juz zaraz itp. Tego typu lamiacych wiadomosci w ostatnich kilku latach
    bylo kilkadziesiat i do tej pory wszystkie te doniesinia byly chuja warte.

  • 8. Data: 2022-01-06 20:32:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Jan 2022 13:13:14 +0000, K

    > Troche zal, ze tak wolno idzie to do przodu ale zostalo jeszcze 13 lat.

    Żal to jest tych ostatnich 100 lat kiedy to koncerny naftowe i samochodowe
    postanowiły truć ludzi ołowiem i olejem aby ICE mogły startować do
    ówczesnych EV. Gdybye nie to, pewnie już dawno byśmy robili ze 2000km na
    ładowaniu i mieli znacznie lepiej rozwiniętą sieć elektryczną (i nie mówię
    o tej czysto samochodowej) a nie taką padakę jak obecnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-01-06 20:35:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Jan 2022 16:27:19 +0000, K

    > Tego typu lamiacych wiadomosci w ostatnich kilku latach
    > bylo kilkadziesiat i do tej pory wszystkie te doniesinia byly chuja warte.

    Się dziwisz, przy takiej walce (nawet użytkowników) o ICE nikomu się
    specjalnie nie śpieszy, rzekłbym nawet że niektórych stać na to aby to
    celowo opóźniać ile się tylko da. W końcu jak se można pozwolić sypać wyspy
    z piachu i wojny prowadzić...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2022-01-07 09:12:39
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2022 o 20:32, Myjk pisze:
> [...]
    > ładowaniu i mieli znacznie lepiej rozwiniętą sieć elektryczną (i nie mówię
    > o tej czysto samochodowej) a nie taką padakę jak obecnie.

    nie można zaprzeczyć, że gdyby od 100 lat, pakowano pieniądze w badania
    akumulatorów, to byłyby lepsze. ale nie można mieć takiej pewności.
    natomiast MAMY 100% pewność, że największe "oszczędności" dla
    środowiska, przynosi "rozproszenie" wysiłków na każdego członka
    społeczeństwa. tak jak oszczędzanie wody, segregacja śmieci, rezygnacja
    z ogrzewania paliwami kopalnymi, nakładanie na siebie dobrowolnych kar
    za emisję co2. idąc tym tropem, można stwierdzić, że w dziedzinie
    samochodów dużym krokiem naprzód, osiągalnym DZISIAJ, będzie redukcja
    masy aut elektrycznych. Tak aby auta miejskie były małe (wiem niektóre
    są) i miały zasięg dostosowany do potrzeb, np 30km (albo szybko
    dokładalne akumulatory. Czemu sie zasięgu czepiam? Bo akumulatory są
    ciężkie, albo stosunkowo ciężkie i pieruńsko drogie.
    Tak więc brak dobrych tanich akumulatorów, nie jest spiskiem wieklich
    mocarstw, tylko efektem naszych upodobań.
    ToMasz

    PS o ile jeszcze nie wiecie, ciężko jest znaleźć akumulator, którego
    cena byłaby wyraźnie niższa, niż energia którą akumulator w ciągu całego
    życia moze oddać. nawet jeżeli dostanie energię za darmo. To w zasadzie
    powinno być zajebistym kopem rozwojowym dla tramwajów i pociągów
    (trolejbusów). gdzieś te 3 ostatnie srodki transportu powiększają swoje
    zasięgi? nie słyszałem.