    From: Cavallino <C...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: OC
    Date: Sun, 27 Sep 2020 18:29:05 +0200

    W dniu 27-09-2020 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > No to trzeba zmienic prawo zeby tak nie było.

    No i właśnie dlatego je zmienili, tak że się nie przedłuża.

    > Wszystkie dane z OC sa zinformatyzowane - nie ma zadnego problemu z tym
    > zeby firmy ubezpieczeniowe wyłapywały podwójne OC.

    I co mają z tym zrobić?
    Mają namierzać gościa, który np. zmienił adres, szukać go po peselu po
    świecie, czy same umowy rozwiązywać?
    Każde z tych rozwiązań jest gorsze niż obecne.
    Ale zgadzam się, że można by dodać możliwość rozwiązywania umów wstecz,
    w przypadku podwójnego OC - w innym przypadku taka możliwość jest.

    > Nie widze problemu aby opisać to w prawie w taki sposób zeby:
    > - firmy miały obowiazek sprawdzac czy nie naliczaja sobie nienaleznych
    > swiadczen
    > - uzytkownik nie zył w nieswiadomosci 10 lat.
    > To naprawde nie jest zadne ufotechology.

    Zazwyczaj nie, ale może być.
    Lepiej żeby sprawa w papierach była czysta, a jak ktoś prawa nie zna, to
    sam sobie jest winien.
    Zapmiętanie tego że wygasa to tym bardziej nie jest ufotechnology.

    > Moim zdaniem ten przepis jest wynikiem tradycyjnego bajzlu w legislacji

    Nie - to zostało dodane stosunkowo niedawno i właśnie z tego powodu.
    IMO całkiem logicznie i porządkujące ewentualny burdel w papierach.
    Żeby tak samo działało wyrejestrowanie nie byłoby tematu.

    > i dodatkowo zastawia pułapke na osobe która kupuje nowy samochód i jest
    > być moze odrobine zle zorganizowana i nie dopilnuje sprawy.

    To nie pułapka, tylko ludzka głupota.
    Wbić sobie do łba, że jak się kupuje samochód, to trzeba go ubezpieczyć
    i po temacie.
    A jak to kogoś przerasta, to może nie powinien mieć samochodu.

    To że Ty uważasz, że każdy musi, już Ci tłumaczyłem, że to fałszywe
    przekonanie.