  • Data: 2015-12-02 13:00:57
    Temat: Re: OLED idzie pod strzechy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:n3mh8t$smt$...@n...news.atman.pl...
    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:dc7r4bFsaiU1@mid.uni-berlin.de...

    >To przecież zależy od bezwładności źródła światła. W CRT 100 Hz
    >migotanie
    >jest niezauważalne (bez biegania wzrokiem po ekranie), bo luminofor
    >ma
    >długi czas poświaty,

    Owszem, aczkolwiek ten czas nie jest znow taki dlugi i przy 50Hz
    migotanie jest dosc istotne.

    >ale już w ekranach z podświetleniem LED, który nie ma
    >takiej bezwładności, nawet 150 Hz jest łatwo zauważalne, dlatego w
    >laptopach
    >dają przynajmniej 200 Hz.

    No coz, mam laptopa chyba ze swietlowka (a te maja raczej dlugi czas
    poswiaty), bo nie widac zadnego efektu stroboskopowego.

    Przy podswietleniu stosunkowo latwo dac wysokie czestotliwosci. Jeden
    czy raptem kilka zestawow LED, moze byc i 20kHz.
    Trudniej podniesc w CRT.

    J.