  • Data: 2021-09-25 14:16:21
    Temat: Re: OR na 230V
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 Sep 2021 10:52:09 +0200, Marek wrote:

    > Raczej miałem myśli efekty uboczne takiej komutacji mechanicznej jak
    > sklejanie styków, iskrzenie....

    > No właśnie znajomy miał też ten problem z podajnikiem i wymienił na
    > ssry, po wymianie jak na razie nic się nie dzieje.

    No ale przyjdzie burza, SSR sie "sklei" i jak zatrzymasz podajnik ?

    > No generalnie jestem zwolennikiem stosowania kontroli zadziałania
    > przekaźnika/ssra. W realizowanych przez siebie układach sterowania
    > zawsze to robię.

    Nieglupie, ale co wtedy zrobic?
    Piszczek wlaczyc, drugim SSR odciac zasilanie?

    Tu akurat kolega wlaczyc ... wykryc zatrzymanie pompy, wylaczyc
    podajnik ...

    > Awarię ssrow znam jedzenie z opowieści o dość specyficznej instalacji
    > SSRow 250A sterującymi dużej mocy piecem. Ale tam są dość ciężkie i
    > specyficzne warunki. Raz na półtora roku lub 2 lata ulegają awarii i
    > się zwierają (co ciekawe chyba nie było przypadku awarii w postaci
    > rozwarcia i braku komutacji).

    Koniec koncow wszytko padnie na rozwarcie.
    Ale jesli w obwodzie jest prawidlowe obciazenie, to duzy prad nie
    poplynie, i nie przepali na dobre :-)

    Gorzej, jak jakies zwarcie bedzie i poplynie za duzo.

    Choc ktos tu pisal, ze triakiem mozna bezpieczniki przepalac :-)

    J.