  • 31. Data: 2019-05-05 11:54:34
    Temat: Re: [OT] Czy reszta grupy też ma problemy z serwerem Atman?
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    news:e62300b5-3cfb-4a9e-adaa-574cf8c62073@trust.no1.
    ..

    > Repostnę swojego posta z pl.misc.telefonia.
    >
    > [ This is a repost of the following
    > ]
    > [ From: q...@t...no1
    > ]
    > [ Subject: Re: ATMAN
    > ]
    > [ Newsgroups:
    > ]

    > Jakieś zmiany może robili. 400 jest tymczasowe.

    Ale już mogli by tampodpiąć "przera techniczna", a nie "niedostępny"...

    > Spróbuj też na drugim IP.
    >
    > $ host news.atman.pl
    > news.atman.pl has address 217.17.47.18
    > news.atman.pl has address 217.17.47.19
    > news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::3
    > news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::4

    Na wszystkich 4 próbowałem. IP6 przez chwilę się odezwał, a potem znów 400
    Nie ma mnie.

    > $ telnet 217.17.47.18 nntp
    > Trying 217.17.47.18...
    > Connected to 217.17.47.18.
    > Escape character is '^]'.
    > 502 You have no permission to talk. Goodbye!
    > Connection closed by foreign host.
    >
    > $ telnet 217.17.47.19 nntp
    > Trying 217.17.47.19...
    > Connected to 217.17.47.19.
    > Escape character is '^]'.
    > 200 node2.news.atman.pl InterNetNews NNRP server INN 2.5.2 ready (posting
    > ok)

    > http://news.chmurka.net/lista.php

    > http://news.chmurka.net/register.php

    Ale czy wytrzyma obciążenie, bywa, żeprzysysam się i zdrowo ciągnę...?

    > Hamster nie obsługuje MODE STREAM, czyli komunikacji międzyserwerowej.

    Próbowałm DNEWS-a obłaskawić, ale ma tak nieintuicyjną konfigurację...
    wyleciał.
    Chcialem jego użyć (widziałem na kilku normalnych newsserwerach DNEWSa
    właśnie)
    Aha, wersja Windows. Linux jest dopiero w planach. Prawdopodobnie dedykuję
    mu jakąś średniej mocy maszynę i przycupnie gdzieś w kącie,nieruszany już
    bez powodu.
    (Może ktoś wie, jak ustawiać DNEWSa (pod Win)?)
    Hamster odpada nie z braku Mode Stream, ale zjebanego kodu, który rozwala
    temat, gdy plik grupy przekroczy 2 GB. Potrzebuję więc POD WINDOWS programu,
    który będzie:
    a. samodzielnym serwerem news z funkcjami pełnego serwera (forward i takie
    tam, maila mieć nie musi, choć byłoby miło)
    b. będzie niewrażliwy na przekroczenie 2/4/8/itd bariery GB wielkości pliku
    folderu. NTFS spoko zapisze 500 i więcej GB w jednym kawałku.
    c. będzie buforem między lokalnymi użytkownikami, a Usenetem.
    d. połączy a+b+c
    e. najlepiej darmowy, choć jakby był niedrogi, to pomyślę.
    f. nie obciąży nadmiernie maszyny, zamulając dwurdzeniowego z 2.5 GB RAM...
    g. nie będzie, jak Hamster, wrażliwy na odpalenie siebie, bądź użycie
    danych, na dysku ponad 2 TB. Na 3 TB Hamster zachowywał się b. dziwnnie, nie
    zgłaszał błędu, natomiast pokazywał grupy, jako puste...
    h. itd, aby nie wbić się na minę.
    Zamierzam mieć swój serwer, o ile to możliwe, w domu i patrzeć, jak się
    kurzy.

  • 32. Data: 2019-05-05 12:29:59
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 09:46, ń pisze:
    > Też miałem kłopoty z atmanem przez ostatnie kilka dni.
    >

    > -----

    Potwierdzam powtarzające się problemy i zmieniające się komunikaty.
    Wczoraj napisałem maila do admina atmana, nic nie odpowiedział ale grupy
    zaczęły działać.
    Może uważali usługę za bezobsługową i nie mieli świadomości problemów
    albo przypadek, że znów działa.
    Zobaczymy jak długo.
    Przesiadłem się na neostradę, jak na razie bez problemów.

  • 33. Data: 2019-05-05 14:28:35
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 00:47, Krzysztof Gajdemski pisze:

    > System jest utrzymywany w trybie 24h/d. Na dzień dzisiejszy nie ma
    > planów jego zamknięcia. Żadnych wiążących deklaracji odnośnie
    > przyszłości dać nie mogę.

    A to że news.neostrada.pl działa u mnie tak ślamazarnie to norma, czy
    zasługa mojego dostawcy ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2019-05-05 14:32:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > Ale już mogli by tampodpiąć "przera techniczna", a nie "niedostępny"...

    Throttle może być automatyczne, jak się np. skończy miejsce na dysku albo
    loadavg wzrośnie.

    > Na wszystkich 4 próbowałem. IP6 przez chwilę się odezwał, a potem znów 400
    > Nie ma mnie.

    Dziwne. U mnie normalnie działa, jeden IP daje 502, drugi 200. 400 jest
    tymczasowe, nie zależy od Twojego IP.

    > Ale czy wytrzyma obciążenie, bywa, żeprzysysam się i zdrowo ciągnę...?

    Wytrzyma.

    > Próbowałm DNEWS-a obłaskawić, ale ma tak nieintuicyjną konfigurację...
    > wyleciał. Chcialem jego użyć (widziałem na kilku normalnych
    > newsserwerach DNEWSa właśnie)

    Ja widziałem na jednym. Ogólnie standardem jest INN.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 35. Data: 2019-05-05 14:34:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    ń <k...@t...sie> wrote:

    > Co to jest "poprawne skonfigurowanie domeny odwrotnej"?

    IP ma wskazywać na jakiś host, a ten host z powrotem na ten IP.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 36. Data: 2019-05-05 16:40:03
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Sun, 5 May 2019 14:28:35 +0200, PeJot pisze:
    > A to że news.neostrada.pl działa u mnie tak ślamazarnie to norma,

    Nie, nie jest to norma. Od strony usługi jest *duży* zapas zasobów.

    > zasługa mojego dostawcy ?

    Nie można wykluczyć i takiej ewentualności. Bez dodatkowych danych
    ciężko wyrokować. Równie dobrze, może być kwestia cache czytnika,
    konfiguracji etc. Jeżeli problemy utrzymają się, napisz na oficjalny
    adres, może uda się coś poradzić.

    k.

  • 37. Data: 2019-05-05 17:24:13
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..
    > HF5BS <v...@i...pl> wrote:
    > Throttle może być automatyczne, jak się np. skończy miejsce na dysku albo
    > loadavg wzrośnie.

    Zachowanie nie wskazywało, za długo było i za jednolicie.

    A sobie spróbuję teraz...

    >>> news.atman.pl has address 217.17.47.18

    502...

    >>> news.atman.pl has address 217.17.47.19

    200...

    >>> news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::3

    timeout

    >>> news.atman.pl has IPv6 address 2001:1a68:0:4::4

    timeout... A poprzednio łączyło...
    na nazwę - ołączyło po kilkunastu sekundach. Ponieważ zapytanie rozwiązuje
    mi się na IP6, to pewnie ostatnia opcja na numer by zadziałała.

    > Dziwne. U mnie normalnie działa, jeden IP daje 502, drugi 200. 400 jest
    > tymczasowe, nie zależy od Twojego IP.

    Ale to wtedy było, nie teraz.

    > Wytrzyma.

    OK, zaciągnę parę GB, chodzi o to, bym czasem w poszukianiach (pewnego
    serwera o wytrzymałym połączeniu) czegoś do binarek...

    > Ja widziałem na jednym. Ogólnie standardem jest INN.

    Tyle, że nie wiem, czy jest INN pod Windę, bo DNEWS jak najbadziej tak. A na
    inny sys będę mógł sobie pozwolić, jak obstaluję osobną maszynę do niego.
    Chyba, że jakiś Cygwin, etc., Aby mieć wszystko w jednym miejscu, lub
    inaczej, w jakiś wygodny sposób. Mam po kilku latach zamiar, przywrócić do
    życia swój stary komp, gdzie mam 6 portów SATA, więc x14 TB da zerówkę o
    "masie" 84 TB, zasadniczo, do prac z odzyskiem danych, ale całej pojemności
    nie wykorzystam, to porobię trochę backupów Internetu :) Na dziś mam 2.5 GB
    RAM, docelowo chcę dać max - 8GB, pro, jak się uda, Quad Extreme pod socket
    775, znalazłem Xeona, który ruszy w mojej płycie. To będzie komp na kolejne
    lata, wprawdzie RoHS, ale Ultra Durable, więc kondzioły raczej mi się nie
    wysmarczą. W jednej płycie się wysmarkały, 18 sztuk poszło do wymiany. Tyle
    planów na przyszłość.

  • 38. Data: 2019-05-05 18:46:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 10:52, ń pisze:
    > Ale czytnik google mnie popiera, po co zaczynać lekturę dnia od cycatów ;-)

    Może masz rację. Pisz jak Ci pasuje, bo ubywa użytkowników.
    Już się przyzwyczaiłem do spacji przed pytajnikiem, pisanie ciurkiem bez
    entera, długich stopek, a teraz do rewersyjnego cytowania.

    Robert

  • 39. Data: 2019-05-05 20:32:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    > Zachowanie nie wskazywało, za długo było i za jednolicie.

    Jak miejsce się skończyło, to będzie throttle, aż się nie zwolni, a samo
    może się nie zwolnić :)

    > 502...

    > 200...

    No to tak samo.

    > Ale to wtedy było, nie teraz.

    Tak... może się nie wstrzeliłem w moment.

    > OK, zaciągnę parę GB, chodzi o to, bym czasem w poszukianiach (pewnego
    > serwera o wytrzymałym połączeniu) czegoś do binarek...

    Na chmurce nie ma binarek. To tylko pl.* i alt.pl.*.

    > Tyle, że nie wiem, czy jest INN pod Windę,

    Pewnie nie.

    > Chyba, że jakiś Cygwin, etc.

    To zły pomysł, nie wiem czy ktokolwiek w ogóle testował taką konfigurację.
    Zawsze możesz postawić wirtualkę (np. VirtualBox).

    84 TB? Na bogato...

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

  • 40. Data: 2019-05-05 22:21:44
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Queequeg" <q...@t...no1> wrote in message
    ..
    > HF5BS <v...@i...pl> wrote:

    OK. chodzi mi o duże grupy, powyżej 2 GB, mam na mysli posprawdzanie kilku
    czytników, który wytrzyma takie ściąganie

    > Pewnie nie.

    No, ja nie znalazlem.

    > To zły pomysł, nie wiem czy ktokolwiek w ogóle testował taką konfigurację.

    Przyznaję, osobliwa.

    > Zawsze możesz postawić wirtualkę (np. VirtualBox).

    Niekiedy Pigwiny średnio chcą się kłaść na wirtualce, Ubutu kieddyś
    położyłem, 8 godzin sie kładł. Chodził, ale niezbyt żwawo. Sraawdzę
    oczywiście jak teraz, na innym sprzęcie i systemie. Jednak jakoś nie jestem
    skłonny uznać to za super rozwiązanie, no, czasm tak trzeba, wolałbym nie
    mieszać systemów.

    > 84 TB? Na bogato...

    6 portów SATA , dyski po 14 TB, tyle, ile jest obecnie max... Już sobie
    wyobrażam, jak długo będzie się fsck... wróć, chkdsk takiej zerówki (RAID 0)
    robić...
    Prawda, dyski, o średnio po 2 koła, może powoli uzbieram, bo mi do robienia
    odzysków brakuje... Rozkompresuję wszystkie zadziane backupy i je
    uporządkuję.