  • 51. Data: 2015-01-16 13:47:16
    Temat: Re: Dział reklamacji orange - czy jest coś wyżej? Podłączenie linii
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:slrnmbfpfj.ki0.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Ja już tyle razy czytałem o tej szwedzkiej linii za ćwierć bańki,
    (...)

    Może to kwestia mentalności, nasze za wszelką cenę polskie-Kiepskie, jakby
    tu się dorobić, aby się nie narobić, wersus szwedzkie jest zadanie do
    zrobienia, to je robimy. Coś trochę jak w wierszyku Brzechwy
    http://wiersze.kobieta.pl/wiersz/jan-brzechwa/mrowka
    -165

    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you
    have a fast link and want to join, click beside... https://www.samknows.eu

  • 52. Data: 2015-01-16 13:49:17
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Skoro to takie proste i tanie, to dlaczego sam tego nie zrobisz?
    > Tepsa na pewno chętnie sprzeda usługę dostarczaną na zaciski w istniejącej
    > szafie, tak jak to robi Tauron.

    Tylko czy zechce, aby ktoś jej tę szafę macał swojemy rencamy...?

  • 53. Data: 2015-01-16 16:13:15
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 16.01.2015 13:49, ACMM-033 wrote:

    > Tylko czy zechce, aby ktoś jej tę szafę macał swojemy rencamy...?

    Nie no, w takim przypadku będzie trzeba postawić obok swoją szafkę.
    --
    Olek

  • 54. Data: 2015-01-16 21:23:28
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2015-01-15 o 19:54, Ircys pisze:

    > No to teraz sobie policz kiedy z Twojego abonamentu(-ciku) spłaci im się
    inwestycja, która, jak już tu niektórzy wyliczali, może wynieść nawet
    > kilka tysięcy złotych... i już masz odpowiedź.

    Ja stosuję prostą zasadę: przy obecnie maksymalnie dopuszczalnej umowie
    na 24 miesiące w 11-12 miesiącu przychód z klienta ma spłacić koszty
    "inwestycji". Jeśli nie ma na to szans - sorry Winnetou -> dev/BMT.
    Oczywiście od tej reguły stosuję liczne wyjątki, ale na wejściu muszę
    wiedzieć, co klient albo lokalizacja potencjalnie rokuje.

    --
    Ślązak

  • 55. Data: 2015-01-16 21:45:12
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2015-01-16 o 02:57, Piotr C. pisze:

    > Heh dużo roboty co? Masz do tego jakieś klamoty, wybieraki itd? Centralke w rodzaju
    takiej, jak kiedyś konstruowałem na potrzeby sieci osiedlowej to mógłbym sklecić w 3
    wieczory - troche przekaźników i arduino (kiedyś stary pecet na 386, teraz - mała
    płytka i program do przepisania). Aczkolwiek teraz zabawa jest bardziej na bramkach
    VoIPowych i Asterisku. Można zrobić tak że będzie i wybieranie dekadowe, i sygnały
    jak w dawnych czasach (na swojej linii mam marszrute, sygnały i zapowiedzi z E-10A).

    > Tyle że teraz to raczej już baaardzo wąskie grono w ogóle widzi potrzebe telefonu
    kablowego :)

    Marszruty powiadasz? :-) Hmmm... tu mam co nieco, moim zdaniem perełki z
    ub. wieku :-). Zachowane dzięki Rico, który pracowicie onegdaj nagrywał.

    -> http://www.kebab.org.pl/www.kebab.org.pl/Marszruty.z
    ip

    --

    Ślązak

  • 56. Data: 2015-01-16 22:37:01
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    "Olek"

    > Skoro to takie proste i tanie, to dlaczego sam tego nie zrobisz?

    Ja jestem firmą telekomunikacyjną? Ja otworzę kontener? Ja wprowadzę nowy
    kabel i zarobię parę na karcie?
    Szkoda z tobą dyskutować.
    Z twojego punktu widzienia każdy potencjalny nowy abonent to g...
    Bronisz tą francuską dojarkę jakbyś miał w niej jakieś udziały.
    Mała firma kilkuosobowa, która świadczy usługi na kilku krakowskich
    osiedlach jakoś nie miała problemu dociągnąć sobie kilka km światłowodu do
    bloku gdzie i głupkowate orange jest z prędkością max do 10Mb (w praktyce
    koło 6Mb) i upc. Gdyby myśleli jak głupki w orange też by im się nie
    opłacało.
    Ta mała firemka jakoś nie poszła z torbami po tej inwestycji. Podciągnęli w
    ostatnich miesiącach do bloku gdzie już przynajmniej od 10 lat każdy kto
    potrzebował net już go ma więc jakieś mega zyski z tego tytułu widzę marne.
    A molochowi się nic nie opłaca.
    I na pewno małej firemce jest dużo trudniej załatwić pozwolenie na cokolwiek
    w danej gminie niż molochowi.
    Zastanawia mnie jak to na wsi do nowego domu prywatny człowiek jest sobie w
    stanie przyłącz energetyczny załatwić, wodny i kanalizacyjny i jakoś nie
    kosztuje go to grube miliony. Ale podłączyć jedną parę miedzianą to
    kosmiczna inwestycja............

  • 57. Data: 2015-01-17 11:07:53
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 16.01.2015 22:37, jedrek wrote:
    > "Olek"

    > Ja jestem firmą telekomunikacyjną? Ja otworzę kontener? Ja wprowadzę
    > nowy kabel i zarobię parę na karcie?
    Ty masz w tym interes. Oni nie. Na tym polega różnica.

    > Szkoda z tobą dyskutować.
    > Z twojego punktu widzienia każdy potencjalny nowy abonent to g...
    > Bronisz tą francuską dojarkę jakbyś miał w niej jakieś udziały.
    Bronię elementarnej logiki. Z francuską dojarką się rozstałem, bo miałem
    wybór. Ty nie masz.

> [...]
    > do bloku gdzie i głupkowate orange jest z prędkością max do 10Mb (w
    > praktyce koło 6Mb) i upc. Gdyby myśleli jak głupki w orange też by im
    Jesteś właśnie odpowiednikiem tej małej firemki. Znasz powiedzenie
    "jeśli chcesz aby coś było zrobione, zrób to sam"?

    > Ta mała firemka jakoś nie poszła z torbami po tej inwestycji.
    Też nie pójdziesz.

    > Podciągnęli w ostatnich miesiącach do bloku gdzie już przynajmniej od 10
    > lat każdy kto potrzebował net już go ma więc jakieś mega zyski z tego
    > tytułu widzę marne.
    > A molochowi się nic nie opłaca.
    Pomnóż przez tysiące podobnych nieopłacalnych dla nich przypadków, a
    zrozumiesz o jaką stawkę grają.

    > I na pewno małej firemce jest dużo trudniej załatwić pozwolenie na
    > cokolwiek w danej gminie niż molochowi.
    Dokładnie odwrotnie.

> [...]
    > jakoś nie kosztuje go to grube miliony. Ale podłączyć jedną parę
    > miedzianą to kosmiczna inwestycja............

    Znowu nie masz pojęcia. Nie "sobie załatwić" tylko dostawca energii ma
    ustawowy obowiązek go podłączyć.

    --
    Olek

  • 58. Data: 2015-01-18 13:05:38
    Od: "jedrek" <j...@s...2>

    "Olek"
    > Bronię elementarnej logiki. Z francuską dojarką się rozstałem, bo miałem
    > wybór. Ty nie masz.

    Widać jak czytasz ze zrozumieniem...
    Jak już pisałem mam net od upc więc na dojarę orange leję. Jak dla mnie
    dziadowski orange może zniknąć z powierzchni ziemi.
    W upc mi nikt łaski nie robi, podłączają po jednym 10 minutowym telefonie
    bez zbędnego wydziwiania.
    Orange nawet w mieście miał na każdym kroku problem. Do dziś na osiedlu
    15tys. nie ma nic więcej w ofercie niż neozdrada z papierkową prędkością do
    10Mb.
    Na osiedlu jak widać też im się nie opłaca inwestować............
    Jeżeli osiedle w dużym mieście nie stanowi żadnej dla nich korzyści to jest
    oczywiste, że nic dla nich się nie opłaca.
    Działają jak polskie kopalnie gdzie jeden dołowy robi na 4 biurkowych i 20
    zwiącholi i wieczne straty z tego tytułu.

    Mnie osobiście nie dotyczy rozważany tutaj temat nicnieopłacalności u
    żabojadów.
    Próbuję zwyczajnie komuś pomóc przepchać tą niemożność.

  • 59. Data: 2015-01-27 03:41:09
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Fri, 16 Jan 2015 21:45:12 +0100
    Tomasz Śląski <t...@k...org.pl> wrote:
    > Marszruty powiadasz? :-) Hmmm... tu mam co nieco, moim zdaniem perełki z
    > ub. wieku :-). Zachowane dzięki Rico, który pracowicie onegdaj nagrywał.

    Aaa dzięki dzięki! Pamiętam, ale nie miałem. Masz jeszcze coś ciekawego z tamtych
    czasów?

    P.

  • 60. Data: 2015-01-29 07:35:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Jan 2015 17:08:19 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]

    Panstwo ... z budzetu centralnego moze nie, ale kto za to zaplacil, no
    kto ? Tamci panstwo ?

    > Ja już tyle razy czytałem o tej szwedzkiej linii za ćwierć bańki,
    > w tylu różnych miejscach i w różnych językach, że doszedłem do
    > wniosku, że ta inwestycja musiała im się opłacać, może nawet
    > bardziej od innych. Wizerunkowe kampanie reklamowe są przeważnie
    > droższe i trwają najwyżej kilka miesięcy. A tu proszę, raz wydali
    > kasę, tyle lat minęło, a wszyscy wciąż o tej szwedzkiej tepsie
    > piszą, jaka to ona fajna.

    Ale czy to sie jakos przeklada na zyski ? Zadzwoniles i spytales jak
    sie podlaczyc, albo wybrales jakis inny szwedzki produkt ?

    A tak w ogole ... myslicie ze to prawda ?
    To, ze w razie wniosku musieliby poniesc koszty, to pewnie i prawda.
    Ale czy inwestycje warta cwierc miliona mozna zrobic w 2 tygodnie ?
    Tak ot wyslac ludzi i niech wbijaja slupy/kopia rowy, bez projektow,
    planow, uzgodnien, zatwierdzen ?

    J.