  • 71. Data: 2022-10-30 16:36:25
    Temat: Re: [OT] Neostrada
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Sun, 30 Oct 2022 15:06:44 +0100, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    > Może i tak było (per host, jak słusznie zauważasz), ale do piątku.

    Konfiguracja readerów nie zmieniła się od tego czasu. Limity są takie,
    jak zostało to przedstawione powyżej.

    > Od piątku wygląda to tak, jak napisałem - JEDNO połączenie per host.
    > Wskutek tego przy synchronizacji serwera przeciętnie dla 15-30% grup
    > odrzuca połączenie. Trudno to zauważyć komuś, kto subskrybuje tylko kilka
    > grup, ale czasem odrzuca połączenie nawet przy wchodzeniu bezpośrednio na
    > grupę.

    Jeżeli NNTP-Posting-Host jest taki, jak w Twoim poście, to dla tego IP
    w omawianym przedziale czasowym nie doszło do osiągnięcia limitu.
    Zdarza mu się nawiązać *maksymalnie* 2/8 równoczesnych połączeń (dziś
    także), które są obsługiwane przez readery w standardowy sposób i bez
    informacji o błędach.

    Problem zapewne jest w innym miejscu i należałoby go zdebugować na priv.
    Chociaż w obecnej sytuacji chyba nie ma to sensu. :/

    k.

  • 72. Data: 2022-10-31 21:56:26
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:slrntlt6fp.qheg.songo-u@fugazi.debian.org.pl> pisze:

    > Jeżeli NNTP-Posting-Host jest taki, jak w Twoim poście, to dla tego IP
    > w omawianym przedziale czasowym nie doszło do osiągnięcia limitu.

    Nie wiem, co to było i chyba się nie dowiem. Wczoraj restartowałem
    komputer i router, ale to nic nie pomagało. A dzisiaj przeszło samo, choć
    nic nie robiłem.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<=>h w adresie)

  • 73. Data: 2022-11-16 14:49:44
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    w artykule <news:slrntlje73.o1us.songo-u@fugazi.debian.org.pl> pisze:

    > Widziałem pokrewne wątki na paru grupach. Jakoś się ta informacja
    > chyba
    > rozeszła... Ale jeżeli jej gdzieś nie było, a uważamy, że być powinna,
    > napisać nie zaszkodzi. Hmm, a może rzeczywiście wysłać przypomnienie,
    > tylko szerzej? Do zastanowienia.

    Wygląda na to, że pisanie do zarządu na jakiś czas pomogło. Tylko na jak
    długo? Niby serwer działa, ale nowej wiadomości na
    pl.internet.komunikaty nie ma.
    Tak czy owak dzięki za dotychczasowe utrzymanie, oby trwało do końca
    świata i jeszcze dzień dłużej.

  • 74. Data: 2022-11-16 15:46:49
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 16 Nov 2022 14:49:44 +0100, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Osoba podpisana jako Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    > Wygląda na to, że pisanie do zarządu na jakiś czas pomogło. Tylko na jak
    > długo?

    Maile, które przyszły mają kluczowe znaczenie. Bez nich zapewne dziś
    usługa byłaby wyłączona. Także jeszcze raz dzięki wszystkim za
    zaangażowanie.

    > Niby serwer działa, ale nowej wiadomości na
    > pl.internet.komunikaty nie ma.

    Nie ma jeszcze żadnej informacji, bo ostateczna decyzja jest dość
    szeroko konsultowana i nadal nie zapadła (właśnie dzięki sprzeciwom).

    > Tak czy owak dzięki za dotychczasowe utrzymanie, oby trwało do końca
    > świata i jeszcze dzień dłużej.

    Dzięki. Naprawdę, robimy co się da, żeby tak było. Jak zapewne można się
    domyślić sprawa jest jednak złożona i los usługi zależny jest od osób
    w tej kwestii decyzyjnych. Na dzień dzisiejszy nie liczyłbym niestety na
    zbyt wiele. :/

    k.

  • 75. Data: 2022-11-16 18:45:50
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.11.2022 15:46, Krzysztof Gajdemski wrote:

> [...]
    > domyślić sprawa jest jednak złożona i los usługi zależny jest od osób
    > w tej kwestii decyzyjnych. Na dzień dzisiejszy nie liczyłbym niestety na

    Ile taki serwer waży?
    Na dzień dzisiejszy to chyba śmieszne zasoby i pasmo?

    --
    Mirek.

  • 76. Data: 2022-11-16 20:37:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Mirek <m...@n...dev> napisał(a):
    > Ile taki serwer waży?
    > Na dzień dzisiejszy to chyba śmieszne zasoby i pasmo?

    A zarząd zapyta: a ile milionów PLN ten serwer przynosi miesięcznie?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 77. Data: 2022-11-16 20:43:38
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-11-16 o 18:45 +0100, Mirek napisał:

    > Ile taki serwer waży?
    > Na dzień dzisiejszy to chyba śmieszne zasoby i pasmo?

    Zasoby może i śmieszne, ale trzeba też opłacać kogoś, kto ma tego
    doglądać. W tym kontekście już tak śmiesznie nie jest.

    Mateusz

  • 78. Data: 2022-11-16 20:58:18
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 16.11.2022 20:43, Mateusz Viste wrote:

    > Zasoby może i śmieszne, ale trzeba też opłacać kogoś, kto ma tego
    > doglądać. W tym kontekście już tak śmiesznie nie jest.

    Ja nie w tym kontekście. Raczej myślałem czy ktoś inny (na przykład ja)
    mógłby taki serwer postawić na swojej infrastrukturze nie narażając
    zanadto swoich zasobów.

    --
    Mirek.

  • 79. Data: 2022-11-16 21:44:10
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>

    Jest Wed, 16 Nov 2022 18:45:50 +0100, Mirek pisze:
    > Ile taki serwer waży?

    Jak chcesz sobie taki postawić w domu, to oczywiście ważyć będzie
    niewiele. Natomiast taka usługa, że tak powiem, profesjonalna to cały
    system mający określoną architekturę, która m.in zapewnić ma pełną
    redundancję. Ale tak, jak na telecom, to nie jest nic dużego. Toteż nie
    o ,,wagę", ani zasoby tu biega.

    > Na dzień dzisiejszy to chyba śmieszne zasoby i pasmo?

    Mamy też feed binarny.

    k.

  • 80. Data: 2022-11-16 21:45:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > A zarząd zapyta: a ile milionów PLN ten serwer przynosi miesięcznie?

    A co ma rząd do Orange?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>