  • Data: 2023-01-25 19:40:39
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/01/2023 19:07, LordBluzg(R)?? wrote:
    > A wystarczyły by wtyki/kable. Zastępstwo łącza w MB a nadal modułowo, co
    > też się robiło z powodzeniem.

    Te wtyki/kable były niewykonalne w PRL w jakiejkolwiek postaci będącej
    trwałą. Być może wojsko miało lepiej, ale na rynek suwerena, nawet
    głupie złacze na kabel, było poza zasięgiem. Dlatego w dowolnym
    magnetofonie PRL albo masz złaczki, które zaśniedziały, albo kable
    lutowane wprost wiązkami. To jedna z przyczyn upadku i zacofania naszej
    technologii RTV, ale nie jedyna.

    > Bredzicie straszliwie kolego. Mam na myśli bardzo podłą integrę Intela

    Czyli innymi słowy coś z okolic Core2Duo?

    Nawet podłe grafiki intela z ~5 lat wstecz mają wydajność 3D zbliżoną do
    najszybszych kart AGP. Specialnie wybrałem kiepską aby nie rozstrzelać
    tego AGP na miejscu.

    Bo jeśli masz tak nisko, jak C2D, to nie uważasz, że jednak ludziom
    mającym procesory za więcej niż 1zł z olx należy się nieco szybsze
    złacze, jak na przykłąd PCI-E? Muzea to ważne instytucje kulturalne, ale
    nijak nie powinny być wzorcem postępu.

    > która dominuje w większości tanich MB do dzisiaj

    Nie. Pokazałem Ci, że karta zintegrowana intela, sprzed ~5 lat, ma
    osiągi więcksze od najszybszej AGP na rynku. Zamierzasz znowu negować
    fakty? Te procesory intela nie są już montowane w płytach obecnie,
    obecnie są szybsze. 5-letnia integra Intela wygrywa z najszybszą AGP.
    Zabawne, co?

    > i brak łącza AGP to
    > jakaś porażka bo spokojnie można by wsadzić coś, co jest lepsze, leży i
    > się kurzy ale nie można.

    Nie można:
    1) wydajnosć/moc jest żałosna. Integry mają to samo za 10x mniej wat. W
    dodatku obecnie nawet najtańsze laptopy mają szybszą gfx od najszybszego
    AGP.

    2) te karty nie wspierają niczego, co obecnie jest potrzebne. Od
    DirectX, przez OpenCL po H.265/AV1. Nie pograsz, nie policzysz, nie
    oglądniesz porno.

    3) Większosc z nich nie ma sterowanikow pod współczesne systemy, sporo z
    nich zatrzymało się na Win7.

    Są złomem. Niektóre z nich bedą złomem kolekcjonerskim, ale bardzo
    niewiele. Większosc to złom w kategorii wartości ujemnych, czyli
    będziesz komuś płacił za zezłomowanie.

    Karty te nie mają śladowej wartości do normalnego usera. Znajdujesz je
    obecnie na śmietniku. Gdzieś od 10 lat, jak dobrze kojarzę.

    > Jprdl, do Ciebie to trzeba pisać z poziomu przedszkola :>

    Wystarczy podawać fakty. Fakty są takie, że najszybsza karta AGP jest
    gorsza niż 5-letnia biedaintegra Intela, którą (i lepsze) spotkasz w
    tanich laptopach dla bombelków na półce MM.

    Ciągle czekam na te modele, których jesteś pewny, że są szybsze. Bo to
    musi być coś nieznanego ludzkości. Może być cenne. Może to jakiś
    prototyp RTX4090?

    > Próbowałem. To zupełnie nie to samo. Ty nie próbowałeś i stąd masz braki
    > w doświadczeniu :)

    Zapodaj co próbowałeś, o podobnych mozliwościach, wykorzystujące DSP
    Live!. Aby była jakaś równowaga do "zupełnie nie to samo". Chętnie
    zerknę na inne programy o podobnych możliwościach, wykorzystaujące
    wprost hardware Live! Mogą być na Win98, jesli trzeba.

    > Może i dziadkowe ale zapominasz przede wszystkim, że przy braku
    > omawianych złączy, wiele peryferii nie zadziała a są one nadal sprawne i
    > dobre i tu jest clou problemu.

    Pokaż jedno peryferium, przydatne dzisiaj, używające te złącza.

    Ja zacznę: drukarka typu HP2100. Tylko że do niej jest moduł sieciowy, a
    jesli chcesz retro, to jest przelotka LPT->USB za 20zł u chińczyka.
    Działa, używałem.

    > Ok, wiele można zastąpić i wyjebać
    > kasiorę a stare wywalić. Jaki jest jednak sens wywalania kasiory przez
    > "zmuszanie"?

    Aby nie utknąc przy pendrive 2TB z prędkoscią 115kbit/s. Mogło by się
    okazać, że jeden pornol na miesiąc, to jednak słaby transfer.

    > I tego raczej nie rozumiesz...działało tyle lat bez
    > problemu a tu nagle MB padła a nowa już nie pasuje do układu.

    Jak to działało, to ludzie przerzucali pliki o rozmiarze 1MB zawierające
    Pamelę Anderson w bikini, w greyscale. Wtedy było wystarczające.

    Potem przestało. Pojawiła się kolorowa Pamela.

    Konserwatyzm to straszna choroba. W hardware też.