  • Data: 2023-01-25 22:29:10
    Temat: Re: (OT) Przestrojenie telewizora
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/01/2023 21:36, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Zemuluj mi AGP :)

    Nie trzeba. Wystarczy zaemulować DX. Co akurat VirtualBox robi całkiem
    spoko.

    > Brednia całkowita bo Integra nadal nie posiada właściwości starej karty
    > AGP

    Których właściwości nie posiada? Kiespkiej wydajności? Przesadnego
    grzania? Naklejki z napisem?

    >, szczególnie tych, które producent gry wykorzystał specjalnie pod
    > dany model

    W czasach kart AGP ani jeden producent gier nie stosował jakichkolwiek
    specyficznych cech kart graficznych, tylko celował albo w DX albo
    OpenGL. Co najwyżej mógł wymagać "podwójego teksturowania" czy innych
    detali tego typu, ale kompletnie nie miało to związku z konkretnym
    hardware ani AGP, to tylko określało jakieś totalne minimum, na którym
    się odpalał. Po prostu DX i OpenGL w wersji jakiejśtam miało ficzery
    podstawowe i dodatkowe. I tyle. Gry zawsze można było odpalić w
    ficzerach podstawowych, ponieważ nikt nie jest na tyle głupi, aby jego
    gra nie działała na większości dostępnych kart graficznych z powodu
    nieistotnego ficzera.

    To już ten czas, mniej więcej od DX5, kiedy istnieje pełna abstrakcja
    hardware i nikt nie grzebie bezpośrednio po hardware karty. NIKT poza
    sterownikiem. Przespałeś.

    > i było tego sporo wojna na tamte czasy była pomiędzy ATI a
    > nVidia i było różnie. Intel wtedy nie był brany w ogóle pod uwagę.

    Wojna? Co najwyżej ustalano nowe ficzery które po latach bywało, że
    stawały się ficzerami defaultowymi. Gry korzystały z nich opcjonalnie,
    lub, kiedy stały się już standardem z DX albo OGL, wymagały ich zawsze,
    ale wtedy zazwyczaj te ficzery były dostepne w nawet najtańszych kartach
    na rynku. To działa tak do dzisiaj.

    Pokaż przykaład gry, która wymaga specyficznej karty AGP ze specyficznym
    ficzerem, do uruchomienia. Nie znam ani jednej współczesnej i znam
    niezwykle mało starych i to takich pod 200x rok.

    > Znasz może jakąś obecną kartę, która przyjmie sterowniki od 3DfX Voodo
    > 3, pod którą jest napisana nie jedna gra i na openGL czy Dx nie działa?

    Voodoo3 wspiera DirectX 6 i OpenGL 1.1.

    Dodatkowo, to na tyle żałosna karta pod względem wydajnosci, że obecnie
    softwareowy rendering CPU może być szybszy od tego cuda.

    Dodatkowo, natywny interfejs Glide jest emulowany przez np. DOSBoxa:

    https://dosbox-x.com/wiki/Guide%3ASetting-up-3dfx-Vo
    odoo-in-DOSBox%E2%80%90X

    Dodatkowo, istnieje co najmniej nascie emulatorów Glide, przerzucajacych
    wywołania do DX/OpenGL:

    https://www.zeus-software.com/downloads/nglide

    I ogólnie:
    https://emulation.gametechwiki.com/index.php/Wrapper

    Niektóre z nich są dedykowane do konkretnych gier, niektóre popsute,
    niektóre działają dobrze.

    Ogólnie, jeśli chcesz grać w gry używajace Glide, to najprawdopodobniej
    takie starocie, że pogoni je softwareowa emulacja DOSBoxa.

    > Mam kilka takich gier, bo dostałem w prezencie z Voodoo (komplet).

    I to ta karta ma niby konkurować ze zintegrowaną współczesną grafiką? To
    jakiś żart?

    > Cały myk polega jednak na szczegółach, o których milczysz, nie wiesz,
    > lub specjalnie pomijasz.

    Niewiele pomijam. Nie dostałem do tej pory tej karty AGP szybszej od
    integry. Bo przecież to chyba nie to żałosne Voodoo3, od którego większą
    wydajnosc 3D maja współczesne smartwatche z aliexpress.

    > Wtrąciłeś gdzieś, że AGP skończyło się 10 lat
    > temu i porównujesz do karty 5 letniej.

    Sam to porównanie wykonałeś twierdząc, że karta AGP (jakaś) jest szybsza
    niż to co montują w komputerach obecnie jako integry. Co jest oczywistym
    kłamstwem, wykazanym 1 linkiem.

    > OK, odpal
    > na tej karcie Homeworld: Deserts of Kharak

    To gra z 2016. Można ją nazwać współczesną. Nie ma nawet 10 lat.

    Karty zintegrowane nigdy nie są od tego, aby odpalać na nich gry im
    współczesne. Choć w przypadku Vega 11 z AMD, to akurat nie jest do końca
    prawda. To tylko prawda dla Intela.

    Ciekawe, czy Twój Voodoo3 pogoni grę z 2016. Idziesz o zakład?

    Podobno miałeś wykazać, że jakaś karta AGB jest szybsza od zintegrowanej
    wspólczesnej. Czekam na ten dowód.

    > i opisz wrażenia, czy dasz
    > radę ruszyć myszką

    Nie o tym, dysputa. Bredzisz od kilku postów o tym, że karty AGP są
    szybsze od zintegrowanych współczesnych. Nie są.

    To, że na zintegroeanych współczesnych wiele współczesnych gier nie
    ruszy to żadna nowość.

    I nie ma nic wspólnego z twoimi bredniami o AGP.

    > Nic nie kłamię, poczytaj nim dalej będziesz bredził.

    Poczytałem. Voodoo3 ma mniejszą wydajność niż moja TNT2, wyrzucona ze 20
    lat temu. Co starasz się udowodnić tymi bredniami o wydajnosći AGP vs
    współczesne integry?

    > Nie raz próbowałem
    > i się zwyczajnie nie da.

    Ale co się nie da? Zaemulować Voodoo3? To akurat robimy z palcem w d...
    tylko trzeba najpierw zadać sobie trud.

    > Jak wyłączysz "mgły" i inne bajery to idzie
    > skokami i nie wyrabia tak w DirectX jak stara AGP przy grze pisanej np
    > Geforce a integra nadal Intel :/

    I co z tego niby wynika? Podpowiem: Gra jest źle napisana. Używa
    nietypowych detali DX3 (na przykład framebuffora jako tekstury, do
    symulacji odbić). Powodów może być milard. Nie mają one nic wzspólnego z
    wydajnością grafiki 3D na współcsnych integrach, ale mają wszystko
    wspólnego z faktem, że programiści pisali je na bardzo starym API, które
    obecnie jest już nie hardwareowe, tylko emulowane, bo komu by się
    chciało dla jednego fascynata staroci utrzymywać to API. Najzwyczajniej,
    zainteresuj się specjalistycznymi emulatorami do Glide, DOSBoxem,
    VirtualBoxem. Może któryś z nich zadziała. Zacznij od wrapperów Glide,
    używałem je w 2000 roku do poganiania UltraHLE z niezłym skutkiem, więc
    tersz powinno byc tylko lepiej.

    > Musisz jednak zrozumieć bo nie dociera to do Ciebie, że karty AGP/Gamowe
    > były produkowane głównie do gier a gry były pisane pod te karty a nie
    > pod zintegrowanego Intela

    To nie ma żadnego znaczenia. DX i OpenGL oraz częsciowo engine 3D
    zacierają między nimi różnice do poziomu, w którym programista gry ich
    nie widzi.

    Dodatkowo to zwyczajne kłamstwo, że zintegrowane karty Intela nie są do
    gier. Sa, ale są słabo wydajne. Mają wszystkie cechy, które pozwalają im
    spełniać obostrzenia DX w najnowszych wersjach. I pobierają bardzo mało
    mocy. Możesz sobie na takiej odpalić mało wymagające tytuły, oraz
    najnowsze i poprawnie, tylko wolno, renderują obraz. To pełnoprawne,
    niskomocowe i powolne karty graficzne, przeznaczone do tego, do czego
    obecnie jest przeznaczone 3D w komputerze. Do grania, wyświetlania
    prostych CADów, akceleracji kodeków, obliczeń i wszystkiego innego czym
    obecnie zajmuja się karty gfx. Są tylko powolne.

    Ale nadal szybsze niż najbardziej wypasione karty AGP. To jest naście
    lat rozwoju.

    >, który jest produkowany w zupełnie innym celu
    > a nie do gier.

    Produkowane są tak, że spełniają obostrzenia DX, co zonacza, że mają
    wszystkie cechy, które są "do gier". Wszystkie. Poza wydajnością, która
    mimo że słaba, jest o wiele lepsza niż 100W potworków z 2010.

    > OK, wiele gier działa całkiem przyzwoicie ale wiele nie.
    > Nawet stare NFS mi się zacinało nie raz na Intelu i co?

    I nic. Starasz się znowu wybrnąc w sytuacji kombinując jak tu nie nazwać
    Intela kartą graficzną. A on jest kartą graficzną. Wspiera rysowanie
    trójkątów, obliczenia, kodowanie. Jest powolny, bo jego zadaniem jest
    głównie pobieranie mniejszej ilości mocy. Ale AMD nie ma takich
    problemów, ich zintegrowane karty graficzne maja wydajnośc zbliżoną do
    tanich kart dedykowanych. Vega 11 pozwala na komfortowe granie w
    najnowsze tytuły, choć w nie najwyższych detalach.

    Możesz tuptać nózka, ale nijak z tego nie wynika, że zintegrowana
    współczesna grafika jest gorsza od najszybszej AGP. Za to wynika dużo na
    temat umiejętności logicznego wnioskowania.

    > Srerki, taa, integra Intel ma zajebiste wspomaganie akceleracji łącznie
    > z Vertex Shader Pixel Shder

    Te ficzery miały karty 20 lat temu i wtedy mogły być czymś istotnym.
    Teraz masz to pewno w GPU w smartwatchu.

    Iris Plus, w najnowszych intelach, jest zgodny z DX12. Zgadni teraz
    jakie ficzery wspiera, bo musi. Z resztą nie zgaduj, kiepski jesteś w
    kojarzeniu faktów.

    https://en.wikichip.org/wiki/intel/iris_plus_graphic
    s_650

    >, czy XFX? :>

    Co to jest XFX?

    > Weź, zejdź na ziemię i się nie ośmieszaj.

    Ja po niej twardo stąpam mając przed oczami suche fakty zamiast uprzedzeń.

    > Nie, nie masz.

    Więc cały świat się myli. Przypadek jeszcze cieższy niż ten, o którym
    myślałem.

    > A to już parę razy udowodniłeś, że czujką ruchu włączasz kamerę, która
    > ma własną czujkę ruchu, że stosujesz AI oparte na tosterze. Tak działa,
    > wiem, że dowiedziałeś się iż można słyszeć klikanie klawiatury przez
    > ścianę czy drzwi, czy ostatnio dowiedziałeś się, że akumulator kwasowy
    > wybucha i może dojść do pożaru. Cóż, uczysz się :]

    Większość z tych rzeczy to zwykłe brednie kolesia, który przez 20 lat
    odkręcał śrubki w kamerach, nie mając pojecia, że one są na Linuxie.

    W efekcie nie potrafisz nawet ocenić tak prostej przeczy, jak 20 lat
    postępu w kartach graficznych, starając się na podstawie swoich
    żałosnych doświadczeń z jakaś gierką wyjasniać wydajność współczesnego
    hardware.

    Koserwatyzm to straszna choroba. Objawia się równiez ignorancją, tylko
    że na własne życzenie. Smutne. Bardzo smutne.