  • 41. Data: 2020-04-27 15:02:29
    Temat: Re: OT Specjalnie dla Cavallino i jemu podobnych-jak wirus niszczy pluca nawet tych co lekko go przeszli
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Ale tak moralnie czy ekonomicznie ?
    > Bo wiesz ... oni ZUSu nie placa, a biora :-P

    Swoje już zapłacili. Ja prawie 40 lat zapierdalam na ZUS i chciałbym
    dożyć choć tej głodowej emerytury. Bo mi się, kwa nać!, należy jak psu
    buda.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2020-04-27 15:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 27/04/2020 07:24, J.F. wrote:

    >Generalnie ile badan tyle wynikow + clickbaity i przeinaczenia na
    >gowno portalach typu WP/o2. Wczoraj WHO niby oglosilo, ze antyciala
    >wcale nie musza powodowac odpornosci. Kto wie co bedzie jutro.

    Temat po prostu mlody, a wyniki pewnie rozne - od tego na kogo trafi
    widac duzo zalezy.

    J.

  • 43. Data: 2020-04-27 16:22:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 12:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    niesienia-z-austrii-nawet-lagodny-przebieg-moze-nisz
    czyc-pluca-6503967816501377a

    > Przejmowal sie o tyle, ze badali skutki wirusa, stad i podejrzenie, ze
    > uszkadza takze u tych to "prawie zdrowi".
    Ale nie mieli dowodów albo mało.

    > Tu masz info z marc >
    https://www.medonet.pl/koronawirus,chinscy-lekarze-b
    adaja-pluca-pacjentow-z-koronawirusem--wyniki-sa-zat
    rwazajace,artykul,51594041.html

    > a tu z Europy
    > https://www.poradnikzdrowie.pl/aktualnosci/lekarz-po
    kazuje-jak-koronawirus-niszczy-pluca-mlodych-ludzi-a
    a-9bYx-QDEq-QccJ.html

    > I nawet mechanizm ciut znamy
    > https://pulsmedycyny.pl/koronawirus-sars-cov-2-uszka
    dza-serce-986835
    Ależ wiem o tym, tyle że były to generalnie osoby po cięższym przebiegu
    choroby,
    a tu okazuje sie że ci co to 'bezboleśnie' przechodzą też nie mogą się
    czuć bezpieczni, bo wirus zostawia trwały ślad, jak duży pewnie zależy
    od organizmu, ale nurkowie to raczej
    wysportowane osoby w dobrej kondycji fizycznej, więc skoro ich dopadło
    tak to jakie szanse mamy My 'kanapowcy'?

    > W jakim sensie - chyba sie nie kurcza ?
    Włóknieją, tzn tracą pęcherzyki płucne przez co zmniejsza sie
    powierzchnia wymiany gazów z otoczeniem. Czyli masz płuca ale działa
    tylko ich fragment, jak za mały to się dusisz.

    > To to przestana byc nurkami czy sportowcami, a reszta ozdrowiencow czuje
    > sie w miare dobrze ..
    No ok, optymista jesteś, ale z tych wieści które przychodzą jakoś mi
    coraz trudniej na optymizm.

    > Ale ta izolacja nie moze wiecznie trwac.
    > A raczej sobie nie wyobrazam, zebysmy zostali taka izolowana wyspa w
    > swiecie.

    A dlaczego nie? wirus jak widać bardzo łatwo się przenosi i przez to ma
    bardzo wysoką zakażalność. Co oczywiście nie zmienia ludzi którzy nadal
    potrafią być bezmyślni, złapali kobitę, 54 lata zarażoną, która
    pojechała na zakupy ze zdrowym mężem, trafiła
    na 2 miesiące do paki.
    https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-zarazo
    na-kobieta-pojechala-na-zakupy-trafila-na-2-miesiace
    -do-aresztu-6503997085714049a

    A co do izolacji, dzisiaj Nowa Zelandia ogłosiła że prawie wyszła z wirusa
    "Dyrektor generalny ds. zdrowia Ashley Bloomfield powiedział, że
    niewielka liczba nowych przypadków "daje nam pewność, że osiągnęliśmy
    cel eliminacji". Ostrzegł, że nie oznacza to, iż nie będzie nowych
    zakażeń, ale że udało się opanować sytuację."

    I zrobiła to zamykając wszystko
    "Nowa Zelandia wprowadziła jedne z najbardziej rygorystycznych
    ograniczeń w podróżowaniu i działalności na początku pandemii, gdy w
    kraju było zaledwie kilkadziesiąt przypadków. Od wtorku zostanie
    wznowiona opieka zdrowotna, edukacja i działalność niektórych firm.
    Większość ludzi nadal będzie musiała pozostać w domach i unikać
    wszelkich interakcji społecznych."

    Jak widać da się, koszty w porównaniu do innych krajów niewielkie, tylko
    19 osób zmarło, co daje 4/milion.

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2020-04-27 17:07:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    niesienia-z-austrii-nawet-lagodny-przebieg-moze-nisz
    czyc-pluca-6503967816501377a

    >Ale nie mieli dowodów albo mało.

    Mieli, ze pluca wygladaja jednak inaczej.

> [...]

    >wysportowane osoby w dobrej kondycji fizycznej, więc skoro ich
    >dopadło tak to jakie szanse mamy My 'kanapowcy'?

    Duze mamy, bo smiertelnosc wirusa jednak dosc mala.
    I sie moze nawet nie dowiemy, ze pluca mamy lekko uszkodzone - na
    kanapie nie przeszkadza.

    >Włóknieją, tzn tracą pęcherzyki płucne przez co zmniejsza sie
    >powierzchnia wymiany gazów z otoczeniem. Czyli masz płuca ale działa
    >tylko ich fragment, jak za mały to się dusisz.

    Czyli wydajnosc, nie "pojemnosc".

    >A dlaczego nie?

    I co - przez dwa lata nie wpuscimy nikogo z obcych krajow, nie
    wyjedziemy, lub bedziemy mieli 2 tygodnie kwarantanny ?

    I wychwycimy wszyskich krajowych nosicieli, czy nadal zakmniemy
    szkoly, fryzjerow itp ?

> [...]
    >na 2 miesiące do paki.
    >https://wiadomosci.wp.pl/koronawirus-w-polsce-zaraz
    ona-kobieta-pojechala-na-zakupy-trafila-na-2-miesiac

    To sie musza strasznie w areszcie cieszyc :-)

> [...]
    >cel eliminacji". Ostrzegł, że nie oznacza to, iż nie będzie nowych
    >zakażeń, ale że udało się opanować sytuację."

    Ale to ta sama sytuacja - pozbyli sie wirusa, i co dalej ?
    U nich latwiej, bo wyspa i wszedzie daleko, ale co - beda wszystkich
    przyjezdzajacych na tydzien do kwarantanny i potem test ?

    J.

  • 45. Data: 2020-04-27 19:34:45
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2020-04-26 o 20:58, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    7.0.0.1...

    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    >Odpier.. się ode mnie, czy ja tłumaczyłem artykuł? masz link szukaj sobie
    >tłumacza.

    A nie mowilem?

  • 46. Data: 2020-04-27 19:36:35
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2020-04-26 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    >Do czego? sądzisz że ja tłumaczyłem i napisałem artykuł? linku nie
    >widziałeś?

    Ale piałeś ze szczęścia i pogardy dla innych - obserwować jak teraz leżysz i
    kwiczysz, bezcenne :-)

  • 47. Data: 2020-04-27 19:38:45
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2020-04-26 o 22:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    >Ale jakie fakty? inni też piszą że uszkadza płuca, tu dowodzą że ci co
    >przeszli lekko też mają uszkodzone. Fakty są takie że uszkodzone płuca się
    >NIE REGENERUJĄ, to nie wątroba, jeżeli pęcherzyki są zwłóknione czyli
    >zniszczone to takie już zostaną, to są trwałe uszkodzenia. I nie wynika to
    >tylko z tego jednego artykułu więc nieudolne tłumaczenie nie zmienia
    >sytuacji chorych ani mojego zdania.

    Nie mowilem? Janusze zawsze ida w zaparte.

  • 48. Data: 2020-04-27 19:39:32
    Od: <Ghost>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    >Znowu pierdolisz głupoty, grupą już podwyższonego ryzyka są 50+,

    65+ januszu koronawira

  • 49. Data: 2020-04-27 21:06:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 19:36, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > Ale piałeś ze szczęścia i pogardy dla innych - obserwować jak teraz
    > leżysz i kwiczysz, bezcenne :-)
    Chłopcze, wiesz gdzie możesz mnie pocałować?

  • 50. Data: 2020-04-27 21:06:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-04-27 o 19:39, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup

    > 65+ januszu koronawira
    A teraz już możesz spierdalać na drzewo skąd nieopacznie zlazłeś.