  • Data: 2020-11-17 23:25:15
    Temat: Re: [OT] Sprzęt komputerowy i wylatujące bezpieczniki
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-17 o 20:00, J.F. pisze:

    > Zastanowilo mnie to, ze "tylko po nocy". Elektrolit w zasilaczu powinien
    > sie rozladowac w ulamku sekundy.
    > No i w dzisiejszych czasach ... czy PFC nie powinno ograniczyc pradu
    > przy wlaczeniu ?
    >
    > A drukarki jakie ?
    > Moze laserowki wlaczaja grzalke fusera na poczatku ?

    U mnie laserówka - mimo, że nie jest podłączona pod UPS (nawet pod
    gniazdo filtrujące w UPS-ie bez zasilania bateryjnego) - po włączeniu
    powoduje taki skok napięcia, że UPS wszczyna alarm. Trwa to kilka
    sekund, aż fuser nagrzeje grzałkę do wymaganej temperatury.

    Tak samo kuchenka mikrofalowa pracująca w kuchni, w momencie, gdy
    załącza się generator mikrofali to też UPS sygnalizuje skok napięcia w
    sieci. Ale na szczęście bezpieczników w lokalu nie wywala.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/