    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obliczenie napięć w węzłach dowolnej sieci rezystorów.
    Date: Fri, 05 Feb 2010 13:58:09 +0100

    Jan Górski schrieb:

    > Moja idea jest mało elektroniczna, robię symulację tkanki, taką, że
    > tkanka rośnie i rosnące wymagania metaboliczne poprzez dyfuzję
    > substancji troficznych (stumulujących wzrost) działają na obecną
    > pierwotnie sieć naczyń promując meandrowanie przez nowe naczynia w
    > górę gradientu tych substancji (chemotaksja), a same naczynia jak
    > tylko się ze sobą połączą stają się rezystorami o R niższym od
    > nieskończoności zgodnie z prawem Hagena-Poiseuille'a.
    >
    > Rozszerznie tego, to reakcja naczyń na gradient ciśnienia i naprężeń
    > ścinających i takie tam, czyli naczynia będą zmieniały średnice
> [...]

    Nie wiem, czy masz Matlaba pod nogą, jak nie, to ściągnij sobie Octave,
    podobny do matlaba ale za darmo. Tu jest taki wstęp do analizy obwodów z
    algorytmami w matlabie/octave:

    http://www.allaboutcircuits.com/vol_1/chpt_10/3.html

    tutaj masz jeszcze ciekawe podejścia do rozwiązywania dużych sieci z
    ważonymi połączeniami (np. Google takich używa):

    www.mathworks.com/moler/lu.pdf

    Waldek