  • Data: 2021-12-02 18:49:30
    Temat: Re: Obsługa wyświetlacza SPI TFT (ILI9341) w nowym Raspbianie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 01.12.2021 23:12, heby wrote:

    > Masz te parametry podane w lini opcji jądra i/lub /etc/modules?
    >
    > https://tlfong01.blog/2020/05/23/mgd-blog-ili9341-sc
    reen-setup-notes/

    To jest właśnie ten stary sposób, o którym pisałem w pierwszej
    wiadomości. On przestał działać wraz z aktualizację systemu do
    najnowszej wersji.

    Z tego co zdążyłem do tej pory ustalić to:
    1. Teraz robi się ro za pomocą wpisów "dtoverlay=" w pliku /boot/config.txt.
    2. Żeby wpis zadziałał, w katalogu /boot/overlays musi się znaleźć
    korespondujący z nim plik *.dtbo
    3. W mojej obecnej wersji systemu znajduje się plik rpi-display. Czy był
    tam od początku, czy zainstalowałem go podczas eksperymentów - już nie
    jestem pewien. Dlatego jakikolwiek efekt jestem w stanie uzyskać dodając
    wpis "dtoverlay=rpi-display".
    4. Niestety, ten sterownik nic sonie nie robi z parametrów
    konfiguracyjnych i próbuje korzystać z pinów, które są już przypisane do
    innych peryferiów. Do tego upiera się, żeby część z tych pinów
    przeznaczyć na obsługe panelu dotykowego. Tak więc wyświetlacz nie
    działa prawidłowo, a LAN i DAC się wywalają.
    5. Być może lepsze efekty przyniósłby "dtoverlay=fbtft", który widziałem
    w paru przykładach. Niestety, pliku fbtft.dtbo nie ma w moim systemie,
    ani nie mogę go nigdzie znaleźć.
    6. Pliki *.dtbo z tego co widzę kompiluje się z plików źródłowych *.dtb
    za pomocą kompilatora dtc. Prawdopodobnie w ten sposób dałoby się
    przygotować customowy plik dtbo do mojego ekranu, w którym mógłbym
    ustawić określone pliki i inne parametry domyślne. Niestety, nie
    rozgryzłem jeszcze struktury i znaczenia poszczególnych elementów tych
    plików.