  • Data: 2021-12-03 01:35:41
    Temat: Re: Obsługa wyświetlacza SPI TFT (ILI9341) w nowym Raspbianie
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > 6. Pliki *.dtbo z tego co widzę kompiluje się z plików źródłowych *.dtb za
    > pomocą kompilatora dtc. Prawdopodobnie w ten sposób dałoby się przygotować
    > customowy plik dtbo do mojego ekranu, w którym mógłbym ustawić określone
    > pliki i inne parametry domyślne. Niestety, nie rozgryzłem jeszcze
    > struktury i znaczenia poszczególnych elementów tych plików.

    To jest po prostu device tree. Na x86 jest ACPI, które pozwala wykrywać
    sprzęt podczas uruchamiania komputera. ARM tego nie ma i trzeba kernelowi
    powiedzieć gdzie co jest w komputerze. Sprzęt jest opisywany za pomocą
    plików Device tree, zawierających drzewo urządzeń. Pliki źródłowe DT mają
    rozszerzenie .dts i znajdziesz do nich mnóstwo dokumentacji. Plik .dts można
    skompilować do formy binarnej kompilatorem dtc. I teraz dochodzimy
    overlay'ów, które są takimi patchami na DT. Zamiast modyfikować DT całego
    systemu mikroprocesorowego przygotowujesz tylko plik nakładki. Piszesz
    normalny plik .dts i kompilujesz go za pomocą dtc. Tylko dajesz rozszerzenie
    .dtbo żeby było widać, że to overlay. Nie kompiluje się .dtb do .dtbo bo
    .dtb już jest skompilowane a poza tym oba pliki mają inne zastosowanie. Tak
    jak kiedyś MS wymyślił, żeby wygaszacze ekranu nie miały rozszerzenia .exe
    ale .scr, choć format pliku był ten sam i nie kompilowało się exe do scr.
    Do poczytania na start:
    https://learn.adafruit.com/introduction-to-the-beagl
    ebone-black-device-tree/compiling-an-overlay

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/