  • Data: 2021-05-18 19:20:38
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.05.2021 o 21:22, Zdzichu500 pisze:
    > Ostatnio parę razy jechałem budowaną austostradą A1 miedzy Częstochową a
    > Łodzią. Jest tam odcinkowy pomiar prędkości na 2 odcinkach. Jaki teraz
    > tam spokój w jeździe. Praktycznie wszyscy jeżdżą 70 km/h.....
    > No i pytanie dlaczego taki odcinkowy pomiar prędkości nie jest
    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.
    Spokojnie, na to przyjdzie czas. Na razie nas przyzwyczajają.
    Niedługo można będzie wprowadzić system, gdzie każde auto ma lokalizację
    GPS i jest monitorowane 24/7, gdzie, kiedy i z jaką prędkością jedzie.
    Jeżeli delikwent na jakimś odcinku przekroczy dozwoloną prędkość, to
    informacja o tym natychmiast będzie w systemie.
    Można wtedy zrobić tak:

    A. GPS automatycznie zablokuje możliwość jazdy szybciej, niż na danym
    odcinku pozwalają znaki
    B. automatycznie naliczony zostanie mandacik i punkciki
    C. losowo zostaną wybrani "szczęśliwcy", którym nałoży się karę (i
    ewentualnie punkciki)

    Obstawiam, że dla Umiłowanych Przywódców opcja A niczego nie daje poza
    propagandowym walorem poprawy bezpieczeństwa.
    Opcja B spowoduje, że po kilku miesiącach nikt już nie będzie miał prawa
    jazdy z wyjątkiem paru kapeluszników, którzy jeżdżą tylko na Wszystkich
    Świętych i zwykle nie szybciej, niż 40 km/h. Chwilowy dopływ kasy z
    mandatów szybko by się skończył.
    Opcja C wydaje się być najbardziej obiecująca. Suweren będzie miał
    poczucie wolności i dreszczyk emocji podczas jazdy. Wpływy finansowe do
    kasy państwa wzrosną, a system może być tak zaprogramowany, aby nie
    "losował" kierowców, którzy mają powiedzmy więcej, niż 16 punktów, aby
    nie likwidować za szybko sponsorów budżetu.

    Jacek