  • 1. Data: 2021-05-17 21:22:06
    Temat: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    Ostatnio parę razy jechałem budowaną austostradą A1 miedzy Częstochową a
    Łodzią. Jest tam odcinkowy pomiar prędkości na 2 odcinkach. Jaki teraz
    tam spokój w jeździe. Praktycznie wszyscy jeżdżą 70 km/h lub lekko
    ponad. Pomimo, że jest zjazd na Radomsko którym można jeden z tych
    pomiarów "oszukać" to nawet samochody z tablicami ERA jakieś dużo
    szybciej się nie poruszają. Czuję się zupełnie nie jak w Polsce tylko
    np. w USA. A pamiętam, że przed odcinkowym pomiarem był tam drogowy
    armagedon.
    No i pytanie dlaczego taki odcinkowy pomiar prędkości nie jest
    standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 2. Data: 2021-05-18 07:10:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.05.2021 o 21:22, Zdzichu500 pisze:

    > No i pytanie dlaczego taki odcinkowy pomiar prędkości nie jest
    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.

    Żeby nie wkurwiać suwerena. Fotoradary są na zasadzie "no panie -
    zrobiliśmy wszystko, żebyś się nie wjebał - znak jest, żółty jest,
    janosik jest - a pan się wjebał - miej pan pretensje do siebie. My
    udajemy że coś robimy żebyście nie zapierdalali, jak pan kretyn to miej
    do siebie pretensję"

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-05-18 09:50:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Zdzichu500,

    Monday, May 17, 2021, 9:22:06 PM, you wrote:

> [...]

    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.

    Dlaczego na autostradzie jest ograniczenie do 70 km/h?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2021-05-18 10:01:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 17 May 2021 21:22:06 +0200, Zdzichu500 wrote:
> [...]
    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.

    Tak sobie. Jaki chcesz odcinek - dlugi, od wezla do wezla?
    No to przy predkosci 140 nie bedzie duzo naruszen - przyblokuje cie
    jakis tir czy kapelusznik, srednia wyjdzie powiedzmy 151 ... nie
    oplaca sie, bo tylko nielicznym, wiekszosc nie przekracza nawet 140
    :-)
    Moze w poblizu Warszawy bedzie lepiej, bo tam jacys szybsi kierowcy
    :-)

    Natomiast w poblizu remontow moze sie przydac, gdzie faktycznie trzeba
    70 .. o ile ruch w naturalny sposob nie zwolnil do tych 70-90 ...

    J.

  • 5. Data: 2021-05-18 10:38:48
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > standardem między węzłami A i S? Wydaje się to bardzo tanie rozwiązanie.
    > Dużo tańsze niż fotoradary. A do tego skuteczniejsze.

    Ten odcinek to kuriozum. Główna trasa a roboty trwają już kilka lat.
    Zamknięty odcinek ma około 50km. Nie ma możliwości zatrzymania się. W
    niektórych miejscach był nawet jeden pas z barierkami po obu stronach,
    że jak się ciężarówka zepsuła to wszyscy stali. Na odcinku na którym ten
    pomiar odcinkowy założono są akurat najlepsze warunki do szybkiej jazdy.
    Ogólnie wydaje się, że ten pomiar to tylko strach na wróble, za długi
    odcinek do pomiarów odcinkowych. Nie wiem ile tam zdarzeń było, ale
    osobiście może raz widziałem, że ktoś stał na zjeździe, więc chyba tam
    coś nie wyszło. Nic do prostych nie ma. Ale jak widać frajerzy są w
    narodzie.

  • 6. Data: 2021-05-18 12:12:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 18.05.2021 09:50, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Dlaczego na autostradzie jest ograniczenie do 70 km/h?

    To jeszcze nie autostrada - dopiero w budowie.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2021-05-18 14:35:28
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-05-18 o 10:38, ii pisze:

> [...]
    > osobiście może raz widziałem, że ktoś stał na zjeździe, więc chyba tam
    > coś nie wyszło. Nic do prostych nie ma. Ale jak widać frajerzy są w

    Patrzysz na to wyłącznie z punktu widzenia kierowcy, który po tej drodze
    jedzie. A to jest wciąż plac budowy. Rok temu na S8 zginął pracownik
    budowy, bo jakiś zapierdalacz stwierdził, że ograniczenie do 70 km/godz.
    jest tam niepotrzebne - prosta droga, dwie jezdnie po 2 pasy, co się
    może wydarzyć...
    T.

  • 8. Data: 2021-05-18 18:30:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello T.,

    Tuesday, May 18, 2021, 2:35:28 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > budowy, bo jakiś zapierdalacz stwierdził, że ograniczenie do 70 km/godz.
    > jest tam niepotrzebne - prosta droga, dwie jezdnie po 2 pasy, co się

    W jaki sposób pracownik znalazł się na drodze pojazdu?

    Idąc Twoim tokiem myślenia powrócimy do Red Flag Act, bo jakiś
    skacowany pracownik pobliskiej budowy może wyleźć pod koła na
    autostradzie. Jeśli droga z założenia przeznaczona jest tylko dla
    pojazdów samochodowych, to pieszy na nią wchodzący musi naprawdę
    uważać - auto jadące 70 km/h też może zabić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2021-05-18 18:43:23
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    RoMan Mandziejewicz w

    > Hello T.,

    > Tuesday, May 18, 2021, 2:35:28 PM, you wrote:

    > [...]

    > W jaki sposób pracownik znalazł się na drodze pojazdu?

    W pracy był, pasy malował albo kanapke na poboczu jadł

    > Idąc Twoim tokiem myślenia powrócimy do Red Flag Act, bo jakiś
    > skacowany pracownik pobliskiej budowy

    Nie pobliskiej budowy, tylko budowy tej drogi, która kiedyś ma być S-8
    (A-x), albo jest juz S-8 (A-x) ale w remoncie (jak to u nas), i ustawiono
    ograniczenie prędkości, żeby budowlańcom i kierującym było łatwiej...

    > Jeśli droga z założenia przeznaczona jest tylko dla
    > pojazdów samochodowych

    To nie należy jej remontować, bo można zginąć.
    Weź leki Roman

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2021-05-18 18:57:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 18 May 2021 18:30:20 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > pojazdów samochodowych, to pieszy na nią wchodzący musi naprawdę
    > uważać - auto jadące 70 km/h też może zabić.

    No ale takie warunki.
    Nie mam drugiej autostrady, zeby tam puscic ruch, a te spokojnie
    wybudowac, wiec ktos pracuje obok pedzacych pojazdow.
    Moze sie potknac skacowany, moze nieostroznie obrocic koparke, czasem
    musi z budowy wyjechac ..

    J.