    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar predkosci - czemu tak rzadko stosowany
    Date: Wed, 19 May 2021 10:45:04 +0200

    W dniu 19.05.2021 o 09:55, T. pisze:

    > Nie był skacowany - montowali ekrany. Ograniczenie było do 60.
    > Szczegółów nie znam - poszukaj w necie, to było niedaleko Nadarzyna.
    > Ps. Każdą sprawę można sprowadzić do absurdu. Moim zdaniem dopóki drogi
    > się nie odda do użytku powinna być po prostu zamknięta. Tu wykonawca
    > poszedł na rękę kierowcom i nie zamknął gierkówki i stało się jak się
    > stało. To kierowcy byli tam gośćmi, a nie pracownicy, którzy tę drogę
    > budowali. Ale nie do wszystkich to dociera.

    Nonsens. Jest raczej dokładnie odwrotnie. Wykonawcy remontów dróg są
    usługodawcami, którzy prawnie zobowiązani są do organizowania na nich
    ruchu, organizowania ruchu innymi drogami a w razie potrzeby do
    wybudowania drogi zastępczej. Kryterium wyboru jest między innymi
    uciążliwość dla kierowców. Czyli są przepisy które ich do tego
    zobowiązują by ta uciążliwość była możliwie najmniejsza. Nie wiem do
    kogo to dociera a do kogo nie dociera, ale tak właśnie jest.

    > Proszę też pamiętać, że naprawdę organizacją ruchu zajmują się
    > inżynierowie, a nie idioci i - poza naprawdę sporadycznymi przypadkami,
    > kiedy zapomni się zdjąć znaki po jakimś ograniczeniu - zawsze są ku temu
    > powody. Choćby zmiana przyczepności nawierzchni, hałas czy możliwość
    > pozostawania kałuż, na których można "popłynąć". Ale u nas każdy ma się
    > za fachowca, który wie, że ograniczenie jest durne.
    > T.

    Weźże przestań pisać jakieś bzdury o tym by wszyscy kierowcy pamiętali o
    nieudolnych drogowcach bo to się kupy nie trzyma. Nie tylko w tym
    miejscu jest problem, że tysiące kierowców zmaga się z wielokilometrowym
    utrudnieniem ruchu. To są gigantyczne koszty społeczne. Wyobrazić sobie
    np, że zamiast prowadzenia prac na 50km istniejącej drogi prowadzi się
    je w danym momencie tylko na 1km. Bo co, na 50km praca wre? A widział to
    tam ktoś? Znaczy tu tam i ówdzie. To nie jest jedyne miejsce gdzie tak
    to wygląda, ale tu jest już naprawdę ekstremalnie. Np przez lata
    jeździliśmy na zachód drogą z płyt tracąc zawieszenie. Nadal przy
    granicy jest tam jedna taka droga.

    Główny problem polega na tym, że użytkownicy dróg nie szanują się. Już
    dawno należało przepędzić tych, co doprowadzili do wieloletnich
    zaległości w infrastrukturze drogowej. Naród frajerów.