    From: pueblo <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Odświeżanie SSD
    Date: Sat, 21 Jan 2023 10:02:46 +0100

    > A po co chcesz odświeżyć?

    Ten Plextor 256 chodzi już ze 2 lata z 70% zapełnieniem -
    profilaktycznie, żeby może miał lepszy performans.

    > dd to jeden sposób, tyle, że jak partycja niepełna jakoś istotnie to
    > nabijasz tym licznik zapisów również tam gdzie neitrzeba (gdzie nie ma
    > plików).

    Takie sczytanie i przywrócenie kopii dysku aż tak go przeora? To nie
    musi być dd, jak pisałem, chodzi o to że nie chcę instalować OS od nowa.

    > Możesz też użyć badblocks w trybie testu z zapisem "non-destructive",
    To coś jak testy Victorią?

    > ale ponownie, dla ssd to nabije Ci licznik jeszcze bardziej niż w
    > przypadku gołego dd. Zaleta taka, że nie musisz mieć innego urządzenia
    > do zrobienia kopii. Ale ja bym jednak miał :)

    Wiedziałem, że nic nie wiem. Typowałem, że wystarczy zrobić secure erase
    albo blkdiscard