  • Data: 2023-01-22 11:44:14
    Temat: Re: Odświeżanie SSD
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A co ma do tego secure erase czy blok discard?
    >
    > Słuchaj, ja Cię mogę spokojnie z takim dd poprowadzić, ale nie do
    > końca rozumiem co właściwie chcesz zrobić.

    https://wiki.archlinux.org/title/Solid_state_drive/M
    emory_cell_clearing
    On occasion, users may wish to completely reset the SSD to the initial
    "clean" state it was manufactured with, thus restoring it to its factory
    default write performance

    Co się podobno robi komendą ATA Secure Erase

    Blksdiscard to jakaś moja idea zupełnie intuicyjna, bo zacząłem szukać
    po tym jak zapytałem na grupie.

    DD nigdy nie używałem, ale kojarzę z grupy. Uznałem, że jest to jedno z
    wielu narzędzi do wykonania obrazu całego dysku i potem przywrócenia
    wszystkiego z powrotem - po "odświeżaniu"
    Użycie dd nie jest celem samym w sobie, czy też sposobem na to moje
    odświeżanie. Operacja kopii i przywracania jest po prostu konieczna bo
    założyłem, że odświeżanie skasuje dane, których nie chcę stracić, ani
    instalować OS od nowa.
    I teraz zasadnicze pytanie, które zadał "netx". Czy przywrócenie kopii
    dysku dd, czy jakimkolwiek innym nadającym się softem nie zniweczy
    efektu odświeżania?
    Bo jak rozumiem, przywracanie kopii dysku jest to zapis każdego sektora
    od początku do końca, bez względu czy to było wolne miejsce na źródłowej
    partycji, czy obszar niespartycjonowany?