eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl
    Date: Thu, 23 Dec 2010 11:09:14 +0000 (UTC)
    Organization: TR Newsportal [http://www.newsportal.one.pl]
    Lines: 69
    Message-ID: <7c39aa45a846bdb65bd3d3881b27a4cc$1@grupy.scigacz.pl>
    References: <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
    <77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
    <iepqor$mia$1@inews.gazeta.pl> <ieprqu$qar$1@inews.gazeta.pl>
    <iepsph$t3b$1@inews.gazeta.pl> <iept5f$165$1@node1.news.atman.pl>
    <10a1c71119a31fe70eae445b64178fb3$1@grupy.scigacz.pl>
    <iepuo3$165$2@node1.news.atman.pl>
    <f33048401979bec67e04acf48a3d267e$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieq03d$165$3@node1.news.atman.pl> <ieq373$o1p$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq3qr$165$7@node1.news.atman.pl> <ieq3s4$165$8@node1.news.atman.pl>
    <ieq4ho$sbf$1@inews.gazeta.pl> <ieq4sj$165$11@node1.news.atman.pl>
    <ieq5do$2ee$1@inews.gazeta.pl> <ieq60s$165$15@node1.news.atman.pl>
    <ieqa69$jn0$1@inews.gazeta.pl> <ieqb59$n3g$1@inews.gazeta.pl>
    <b4caaa38aaa38ae92608ca222e37bc0d$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d11f8b9$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
    <19e674f4fd0ef10e83a23df2e591dc75$1@grupy.scigacz.pl>
    <ietqbb$l3v$1@inews.gazeta.pl>
    <9dad4b4ada214b2e746d21da9a9c8c03$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieuvha$k4l$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bemo.akonet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1293102554 7361 85.232.234.178 (23 Dec 2010 11:09:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Dec 2010 11:09:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/4.0
    X-HTTP-Posting-Host: 85-222-77-116.home.aster.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633930
    [ ukryj nagłówki ]

    gildornapisal

    tylko "se
    > poszukaj". więc skąd u Ciebie to stwierdzenie o oporze przed wiedzą,
    > skoro sam nie przyjmujesz, że prawdopodobnie też możesz nie mieć racji?
    > coponiektórzy wykazują się jakimś poparciem swoich argumentów fizyką czy
    > domyślną logiką i nie ma znaczenia czy mają rację czy nie, ale
    > przynajmniej mają argumenty, a Ty nic. tak jest bo tak i wszystko co
    > jest innego niż "bo tak" jest złe. tak się nie dyskutuje i sorki stary,
    > ale nawet gdybyś miał rację, to nie umiesz jej udowodnić, bo się
    > "uprzejmie" zaperzasz. na chuj w takim razie tu jesteś i ciągle
    > odpowiadasz, to nie wiem.


    BO widzisz, nauczanie ludzi takiego tematu jak jazda motocyklem to kwestia
    odpowiedzialności. Przecież tutaj można zrobić sobie krzywdę. Właśnie
    dlatego tak się oburzam jak czytam o tych sztywnych rękach i hamowaniu
    pulsacyjnym. Właśnie dlatego że nie jestem nauczycielem, instruktorem i
    specjalistą w sprawie dydaktyki motocyklowej, to nie chcę brnąć w
    wyjaśnienia. Bo pewnie nie wyjaśnię tego w sposób taki, w jaki powinno być
    to wyłożone. Dlatego nie chcę tłumaczyć, tylko odsyłam do publikacji,
    które przygotowali specjaliści.

    Ale żeby nie było że się migam:

    > skoro nie pulsacyjnie, to jak?

    Normalnie. Po prostu normalnie. Inicjujesz hamowanie, składasz
    zawieszenie, dociskasz oponę do asfaltu i wtedy wykonujesz hamowanie
    zasadnicze. Bez żadnego pulsowania. Jeśli dobrze siedzisz, masz luźne
    ręcę, to od razu czujesz uślizg. Wtedy ujmujesz hebla i po odzyskaniu
    hamujesz dalej. W przypadku hamowania na czystych suchych nawierzchniach
    poprawne wykonanie hamowania pozwala na baaaaaaaaardzo duże opóźnienia bez
    obawy uślizgu. Wszystko to jest proste, do nauczenia i wytrenowania.

    > skoro nie na prostych rękach, to dlaczego inaczej?


    No właśnie po to, aby czuć to, co dzieje się na kierownicy. Aby czuć
    uślizg i móc zareagować. Poza tym usztywnianie łap od razu zaburza
    "naturalną" stabilność jadącego motocykla i wprowadza do jego zachowania
    nerwowość i wężykowanie. Gadam głupoty? To skręć sobie na maxa i zobacz
    jak zachowuje się motocykl.

    > skoro nie z krokodylami, to z czym?


    Z rzeczową wiedzą. To nie ważne, czy chodzi o jazdę po torze, po placu czy
    ulicy.

    > skoro żyroskop, to dlaczego?


    Ponieważ tak działają prawa fizyki.


    > i DLACZEGO do wszystkiego?


    Dlatego aby mieć lepszą kontrolę, być bezpieczniejszy i mieć większą
    frajdę z jazdy.





    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: