  • 171. Data: 2018-01-03 21:11:08
    Temat: Re: Oficjalnie - spowalniamy stare iPhone'y
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 00:17, Pszemol pisze:
    > "Netx" <n...@g...pl> wrote in message

    > Zauważam tylko tyle, że użalasz się na nieistotne problemy
    > jak to, że fotkę masz 18:9 a wyświetlasz ją na 16:9.

    Nie rozumiem czemu usprawiedliwiasz ten trend na ekrany 18:9. Czy może
    wymyśliło to Apple?
    W każdym razie sprawa nie jest nieistotna bo albo zaczną zaraz zmieniać
    standard TV i wymuszać zakup nowego TV, o proporcjach 18:9 co w
    konsekwencji utrudni oglądanie materiałów 16:9 (dotychczasowy format
    filmów) albo za jakiś czas wrócą w telefonach do proporcji 16:9
    reklamując to jako duży postęp w stosunku do 18:9.
    Uważam że nierówne proporcje ekranów smartfonów i TV, laptopów,
    monitorów nie powinny się utrzymać. Do niedawna dominował trend 16:9 we
    wszystkich urządzeniach. Ja osobiście mimo że właśnie niedawno byłem
    przygotowany na zakup drogiego smartfona "full wypas", wybrałem znacząco
    tańszy ale mający tradycyjne proporcje Full HD (naturalnie nie było to
    jedyne kryterium wyboru).

  • 172. Data: 2018-01-03 21:28:01
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 21:11, Netx pisze:
    > trend na ekrany 18:9.
    Akurat chodzi mi w ogóle o format 18:9 więc i ekranów i zdjęć.

  • 173. Data: 2018-01-03 21:37:29
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Netx <n...@g...pl> wrote:

    > Nie rozumiem czemu usprawiedliwiasz ten trend na ekrany 18:9. Czy może
    > wymyśliło to Apple?

    Ależ nie usprawiedliwiam... staram się tylko zauważyć że to jest problem
    niewarty strzępienia sobie gardła... :-)

> [...]
    > przygotowany na zakup drogiego smartfona "full wypas", wybrałem znacząco
    > tańszy ale mający tradycyjne proporcje Full HD (naturalnie nie było to

    Jak Ci przeszkadzają czarne paski to sobie powiększ fotkę i obetnij po
    bokach :-)

  • 174. Data: 2018-01-04 04:02:15
    Od: s...@g...com

    W Samsungu Trend bateria siadała podczas rozmowy. Wymiana25 zł na podróbek i działa
    dalej

  • 175. Data: 2018-01-04 09:12:14
    Od: p...@g...com

    --Ale na jaką baterię wymienią. Taką samą, tyle, że nową? Czy już taką co spełni
    oczekiwania ajfonowiczów?

    nie wiem, trzymam sie od tego sprzetu z daleka :-) ostatnio znajomy zgorszyl sie bo
    nie potrafil przerzucic filmu 2GB z usb sticka (chyba nie mial usb otg) no i nie
    potrafil zainstalowac apki do kamery xiaomi bo apple w sklepie zablokowalo :-)
    ogolnie bardzo fajny sprzet, ladne wyswietlacze (ipad) robi ladne fotki (i8) tylko
    troche niefunkcjonalny

  • 176. Data: 2018-01-04 14:11:33
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    <s...@g...com> wrote:
    > W Samsungu Trend bateria siadała podczas rozmowy. Wymiana25 zł na podróbek i działa
    dalej

    I tu macie właśnie efekt ktorego dotyczy ta rozmowa.
    Mały pobór prądu przez telefon: bateria działa, jakiś chwilowy pik
    zapotrzebowania i bateria nie wydoli.
    Podróbek baterii do mojego starego iPhone4 zapłaciłem 8 dolarów z wysyłką
    wliczoną z Hong Kongu.

  • 177. Data: 2018-01-04 14:21:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-04 o 14:11, Pszemol pisze:

    > I tu macie właśnie efekt ktorego dotyczy ta rozmowa.
    > Mały pobór prądu przez telefon: bateria działa, jakiś chwilowy pik
    > zapotrzebowania i bateria nie wydoli.

    Takie życie, przynajmniej użytkownik wie, że musi wymienić baterię. W
    ajfonie nie wymieni, więc telefon sztucznie spowolnią, aż będzie się
    nadawał tylko do wyrzucenia, a fanboj ajfona kupi kolejną jednorazową
    zabawkę za 1500$.

    --
    Liwiusz

  • 178. Data: 2018-01-04 14:50:40
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > zapotrzebowania i bateria nie wydoli.
    > Podróbek baterii do mojego starego iPhone4 zapłaciłem 8 dolarów z wysyłką

    Ale przecież takie problemy rozwiązuje się komunikatem i prawidłowym
    rozpoznaniem stanu baterii i zamknięciem systemu a nie
    zzzwwwoooolllnniieenniieemmm które być może wydłuży czas działania ale
    zrobi większe szkody uzytkownikowi LAGAMI. Wszak czas to pieniądz. :-)

    Tak jak pisałem wcześniej takie spowolnienie inni producenci stosują ale
    jest ono konfigurowalne przez użytkownika.
    Jak ktoś sobie nie życzy to nie stosuje. A jego sprzęt mimo braku prądu
    czy nagłego jego zaniku/skoku nie ulega uszkodzeniu.

    Pytanie nadal aktualne
    Co złego by się stało gdyby odgórnie nie zwolniono sprzętu? uległy by
    uszkodzeniu? To z troski o sprzęt czy to zwykłe bezczelne postarzanie
    produktu pod wyimaginowanym pretekstem?

  • 179. Data: 2018-01-04 15:07:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-04, z <...@...pl> wrote:
> [...]
    > zzzwwwoooolllnniieenniieemmm które być może wydłuży czas działania ale
    > zrobi większe szkody uzytkownikowi LAGAMI. Wszak czas to pieniądz. :-)

    Tzw. zdrowy rozsądek nakazywałby owszem zwolnić (skoro to cholerstwo
    moze zrobić twardy reset, czy inne niekontrolowane q-q), po czym wydać
    odpowiedni, nieoszukańczy komunikat i tak (a) do usr. śmierci, (b)
    decyzji użycia na zwolnionych obrotach, albo (c) wymianu baterii na
    nową. Wszyscy by to docenili, ale pewnie jednak nie, jeśli ten
    komunikat pojawiłby się po 2-3cim roku.

    Tak na marginesi, myślałem, że tylko ja mam z tym problem, a tu widzę
    nikt już nie mówi akumulator, a zrobiła się w ciągu ostatniej chyba
    dekady kolejna znaczeniowa kalka z angielskiego.

    --
    Marcin

  • 180. Data: 2018-01-04 22:18:10
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 19:38, Pszemol pisze:

    > Po pierwsze: nie o takie spowolnienie chodziło, zwlaszcza że wyjęty dopiero
    > z pudełka iPhone będzie mieć nowy akumulator, bez problemów z wydajnością
    > prądowa.
    > Po drugie: mnóstwo moich przyjaciół i znajomych wciąż używa starych iPhone,
    > z 5 i 5S włącznie i nie mają opisanych przez niego lagów. Zgaduję, że jego
    > egzemplarz jest skopan
    Problem jest w tym, że Polska to nie Japonia gdzie pan się ukłoni,
    przeprosi i przybiegnie z drugą sztuką, lub jak nie ma to wyśle na drugi
    dzień do hotelu(!) kurierem.
    Tutaj klient jest tylko po to aby zostawić kasę a potem może w
    podskokach sp... zwłaszcza jeśli chodzi o serwis GSM. Wezmą Ci go wrzucą
    do kibla a potem dostaniesz zwrot że zamoczyłeś. Jak trafisz na lepszy
    to wgrają soft na nowo (co nie rozwiązuje mojego problemu).
    Więc sobie odpuściłem, mam LG G5. Dla mnie wystarczy, zdjęcia ładne,
    odblokowuje się momentalnie, z książką żadnych problemów a bonusem w
    stosunku do iPhona jest możliwość przesyłania plików po BT, z której
    bardzo często korzystam (w iOS niemożliwe), mogę wgrać na pamięć
    urządzenia fotki od kumpla (w iOS niemożliwe) oraz to, że działa super z
    moim radiem w samochodzie co jest również nieosiągalne dla iOS
    (próbowałem, skończyło się na czarnym ekranie i ewentualnie kup każdą z
    funkcjonalności osobno to BYĆ MOŻE zadziała) - głosowo podyktuję SMS i
    wyślę, podyktuję gdzie ma zadzwonić, wyszukam gdzie stacja paliw w
    googlach albo każę wytyczyć drogę do kina i się ładnie włącza nawigacja.
    5s tego nie potrafiło mimo męczenia go na różne sposoby.

    zdrówko.

    --
    Irokez