eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaOgniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać? › Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ogniwa lampek ogrodowych (i inne takie) - jak szybko mogą migać?
    Date: Sat, 18 Mar 2017 17:47:31 +0100

    news:slrnocqmbm.k13.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    (co jako odbiornik światła?)

    > Przenieść to przeniesie, ale co to za przenoszenie. Kiedyś podłączyłem
    > słuchawki do ogniwa fotowoltaicznego 10x10cm -- w oświetleniu halogenami
    > 12V 35W słychać było wyraźne buczenie. Halogen ma bezwładność taką, że po

    Znaczy reaguje.

    > dwóch sekundach od wyłaczenia jeszcze się żarzy, a pojemność fotoogniwa
    > też jest spora. Niemal cała moc szła w przebeg satły, a ten ułamek promila
    > w buczenie. Fotooporniki, takie jak w telewizorze "Koral", to już w ogóle
    > tragedia jeśli chodzi o pasmo. Nie wiem jak bardziej współczesne, ale też

    Nie mam ścisłego uwarunkowania, jeśli o pasmo chodzi. Wystarczy, że w
    jakikolwiek sposób zareaguje na możliwie najsłabsze światło, a ja tę reakcję
    wykryję, to już dalej pociagnę temat. W razie czego pociągnie się jakieś
    odtwarzanie sygnału i odtworzony sygnał podda się całkowaniu. O PCM (8 bit
    wystarczy) też myślałem, ale to wtedy, gdy wypali modulacja szerokości
    impulsów. A jak ją chcę zrobić? Najprymitywniej - generator, już nawet nie
    trójkąt/piła, lecz po prostu sinus. Tenże sinus zsumowany z przebiegiem
    audio, jak to się w magnetofonach odbywa (to jest jakieś 70-80 kHz OIDP),
    więc może jakiś stary magnet wykorzystam? A sygnał do nadania wyciagnę z
    pomocą komparatora, który mi na wyjściu przedstawi polaryzację sygnału,
    którego treść będzie w pewnym przybliżeniu zakodowana we współczynniku
    wypełnienia. Mowa nie musi być hifi (przecież i tak przydusi szczyty), ma
    być zrozumiała i czytelna.

    > pewnie żadna rewelacja, bo w odbiornikach pilotów są raczj
    > fototranzystory.

    Cokolwiek, byle czułe.

    > Ja do odbioru światła na znikomym poziomie używałem fotodiod. Takich
    > porządnych, po kilka milimetrów kwadratowych, co je robi choćby Hamamatsu.
    > Pracjujące w trybie generowania SEM, ze wzmacniaczem operacyjnym. Tu też
    > najlepiej pójść w tym kierunku. A co do szumów, to Hamamatsu robi
    > drtektory
    > z chłodzeniem ogniwem Peltiera. Na przykład liniowe elementy CCD do
    > spektrometrów.

    Aż tak chyba nie będę cyzelować, to ma być maksymalnie proste, maksymalnie
    bez logiki (poza ewentualnie niezbędną), aby dało się zrobic nie jaki
    "delikutas", lecz coś, co jak pieprznie z metra na beton, to podniesione i
    otrzepane z kurzu/błota, będzie działać dalej. Któremu niestraszne będą
    swetry uczestników, zdejmowane i kładzione na urządzeniu, burza w okolicy
    (no, jak bezpośrednio trafi, to nawet nie podejdę, żeby zabrać, bo już
    zapewne nie będzie czego), itd. Ktoś tu na grupie prezentował nagranie audio
    (w postaci linku rzecz jasna), gdzie zarejestrował to, co wyda z siebie
    takie fotoogniwo jak w lampkach, skierowane w stronę migającego na niebie
    nocnym samolotu. I było wyraźnie słychać stukanie w rytm tego migania, więc
    myślę, że moja lampka ma szansę zadziałać. A przy okazji mogła by pełnić
    funkcję latarki.
    Aha... co jeszcze... To ma możliwie mało konsumować baterię, nie więcej, niż
    to niezbędne z racji konkretnego użycia.

    (C) Kabaret Neo-Nówka.