-
Data: 2014-12-15 13:33:00
Temat: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Nix" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
news:m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2014-12-15 12:29, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Hello Nix,
>>
>> Monday, December 15, 2014, 10:41:20 AM, you wrote:
>>
>>> Mam nietypowy problem: Mam Aurisa 1.4 D4D w b. dobrym stanie
>>> technicznym, auto bezwypadkowe, z salonu. Dopóki używam oryginalnych
>>> letnich kół Toyoty (alu) 16cali z oponami 205/55 auto na suchym/mokrym
>>> prowadzi się zupełnie ok, a jeżdżę spokojnie, delikatnie bez szaleństw.
>>> Kiedy zmieniam koła na zimowe 195/65R15 na felgach od Toyoty Previi tj.
>>> 6,5J ET50 mam taki efekt, że na mokrej nawierzchni i przy nieco
>>> ciaśniejszym wchodzeniu w zakręty czuję wyraźnie uślizgiwanie auta!!!
>>> Przy zakręcie w prawo czuję jak tył traci przyczepność i wyjeżdża na
>>> zewnątrz zakrętu, ja w tym momencie odpuszczam gaz i przyczepność
>>> natychmiast wraca, wątpliwości jednak zostają...
>>
>> Jakby to było auto z tylnym napędem - rozumiałbym. Ale teraz nie
>> rozumiem. W FWD ujęcie gazu przy nadsterowności powinno spowodować
>> natychmiastowy obrót.
>>
>> [...]
>>
> No tak, tylko że jako że jeżdżę delikatnie to nie nadsterowność a zaledwie
> próba wejścia w nadsterowność, innymi słowy zjawisko zduszone z zarodku,
> dlatego nie ma mowy o obrocie, ale czuć delikatne szarpnięcie. Poza tym
> wchodzę w zakręt też nie mając pedału "w podłogę" tylko ekonomicznie-
> odpuszczenie gazu też nie jest gwałtowne bo i zjawisko gwałtowne nie jest,
> pewnie dlatego nie obraca.
>
> Dzieje się tak TYLKO na śliskiej nawierzchni, więc ja winę upatruję w
> felgach lub/i oponach a nie fabrycznych właściwościach auta, dziwne tylko
> że teraz to zauważyłem w tym roku, a te koła z tymi oponami mam od 4
> sezonów i kiedyś tego nie zauważałem w ogóle.
>
Może być kilka przyczy. Opony się zestarzały, zawieszenie z tyłu ma luzy,
amortyzatory nie trzymają, geometria z tymi felgami jest niewłaściwa. U mnie
tak czasem jest, że mam wrażenie, że tył ucieka. Po wymianie silentbloków
jest o wiele lepiej.
--
Pozdrawiam,
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.14 13:32 J.F.
- 15.12.14 13:40 b...@g...com
- 15.12.14 13:48 RoMan Mandziejewicz
- 15.12.14 15:23 Nix
- 15.12.14 16:47 dddddddd
- 15.12.14 17:41 MarcinJM
- 15.12.14 18:08 RadoslawF
- 15.12.14 18:37 Jacek Politowski
- 15.12.14 18:44 Jacek Politowski
- 15.12.14 20:16 dddddddd
- 15.12.14 21:23 J.F.
- 15.12.14 21:42 masti
- 15.12.14 22:21 b...@g...com
- 16.12.14 00:17 RadoslawF
- 16.12.14 10:06 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
Najnowsze wątki
- 2025-05-06 SMSy
- 2025-05-06 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- 2025-05-06 wydobywanie Bitcoinów jest aktualnie zajęciem po prostu nieopłacalnym. Jak wynika z opublikowanych danych, średni koszt wygenerowania jednego Bitcoina wynosi ok. 137 tysięcy dolarów.
- 2025-05-06 Join Bitcoin Blockchain Nonce Global University
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-05-06 Warszawa => Specjalista wsparcia IT - analiza techniczna sprzętu IT <
- 2025-05-06 Warszawa => Tableau UX Designer <=
- 2025-05-06 Protoków komunikacyjny do urządzenia pomiarowego
- 2025-05-06 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Key Account Manager IT <=