    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 15 Jul 2021 09:55:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Oscyloskip i analizator logiczny na usb
    From: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 15 lipca 2021 o 11:27:09 UTC-5 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    logicznej ale w sensownej cenie (okolice 1000pln). I tak po nitce od kłębka dotarelm
    do tematu oscyloskopow usb.
    > Jesteś przekonany do oscyloskopów USB?
    > Jak oscyloskopy zwykłe były duże i ciężkie to mi się takie USB podobały,
    > ale miały za słabe parametry.

    Mi tam obojetne czy to bedzie male pudelko wpiete w kompa czy wieksze w rodzaju
    rigola.

    > Jak oscyloskopy zwykłe zrobiły się małe (płytkie), lekkie i z dużym,
    > ekranem to wolę taki niż przystawkę USB. Choćby dlatego, że komputer mam
    > na biurku, a oscyloskop w 'warsztacie'.

    Bardziej mi zalezy na parametrach. I zakladalem ze w tej samej cenie latwiej o
    wieksze pasmo jak nie ma ekranu, oprogramowanie tez prostsze w samej skrzynce...

    > Po prostu sugeruję - sprawdź jeszcze raz swoją drogę po nitce może
    > gdzieś coś pominąłeś.

    Dlatego po przesiedzeniu 2-3h i szukaniu stwierdzilem ze moze cos ominalem.

    > Analizator logiczny działający na kanałach oscyloskopu ma małe
    > możliwości bo już dla SPI przydałby się oscyloskop 4-kanałowy, a
    > posiadanie przystawki TTL do oscyloskopu pewnie podnosi cenę o więcej
    > niż 40zł (dlaczego 40 - dalej).

    Znalazlem cos w promocji dla nieelektronikow za okolice 200usd co ma 2 kanaly
    analogowe i 8 cyfrowych (pasmo wspoldzielone wiec im wiecej sie mierzy tym mniejsze
    probkowanie)
    Ale soft mnie nie powala choc jest rozszerzalny. Nie podawalem nazwy zeby sie nikt
    nie czepial ze spamuje.

    > Wydaje mi się, że nie trzeba się upierać na dwie funkcje w jednym.

    Nie upieram sie, Inicjalnie szukalem oscyloskopu bez analizatora bo zalozylem ze
    analizator jest relatywnie tani i moze byc osobna skrzynka na usb.

    > Jakieś dwa lata temu kupowałem oscyloskop, a brat przy okazji kupił za
    > 40zł analizator logiczny w formie przystawki USB (pudełeczko mniejsze od
    > paczki papierosów) i bardzo sobie chwali (nie używałem). Nie potrafię
    > dokładnie wskazać typu.

    Jak sensowny to nie ma problemu aby byl pierwsza skrzynka ktora kupie. Oscyloskop sie
    kupi pozniej...