  • 1. Data: 2021-07-15 16:51:29
    Temat: Oscyloskip i analizator logiczny na usb
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Przegladajac ostatnio jakies aukcje trafilem na jakiegos ds1102D bez sondy logicznej
    ale w sensownej cenie (okolice 1000pln). I tak po nitce od kłębka dotarelm do tematu
    oscyloskopow usb.

    nieco poszperalem ale mam wrazenie ze nie dotarlem do aktualnie popularnych i
    optymalnych urzadzen.

    Mozecie podrzucic mi kandydatow do rozpatrzenia?
    Budzet jak wyzej, okolice 1000pln plus minus pare stowek.

    Wymagan nie mam wielkich ale fajnie zeby calosc byla uzyteczna rowniez w wyzszym
    zakresie predkosci spotykanych w arduino (12-20MHz). No i zeby oprogramowanie
    dzialalo pod linuxem. No i zeby jakies tam analizatory logiczne byly (IIC, SPI,
    Serial, moze i usb...)

  • 2. Data: 2021-07-15 18:27:09
    Temat: Re: Oscyloskip i analizator logiczny na usb
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-07-15 o 16:51, ptoki pisze:
    > Przegladajac ostatnio jakies aukcje trafilem na jakiegos ds1102D bez sondy
    logicznej ale w sensownej cenie (okolice 1000pln). I tak po nitce od kłębka dotarelm
    do tematu oscyloskopow usb.

    Jesteś przekonany do oscyloskopów USB?
    Jak oscyloskopy zwykłe były duże i ciężkie to mi się takie USB podobały,
    ale miały za słabe parametry.
    Jak oscyloskopy zwykłe zrobiły się małe (płytkie), lekkie i z dużym,
    ekranem to wolę taki niż przystawkę USB. Choćby dlatego, że komputer mam
    na biurku, a oscyloskop w 'warsztacie'.

    Po prostu sugeruję - sprawdź jeszcze raz swoją drogę po nitce może
    gdzieś coś pominąłeś.

    Analizator logiczny działający na kanałach oscyloskopu ma małe
    możliwości bo już dla SPI przydałby się oscyloskop 4-kanałowy, a
    posiadanie przystawki TTL do oscyloskopu pewnie podnosi cenę o więcej
    niż 40zł (dlaczego 40 - dalej).

    Wydaje mi się, że nie trzeba się upierać na dwie funkcje w jednym.

    Jakieś dwa lata temu kupowałem oscyloskop, a brat przy okazji kupił za
    40zł analizator logiczny w formie przystawki USB (pudełeczko mniejsze od
    paczki papierosów) i bardzo sobie chwali (nie używałem). Nie potrafię
    dokładnie wskazać typu.
    P.G.

  • 3. Data: 2021-07-15 18:55:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 15 lipca 2021 o 11:27:09 UTC-5 Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > Jesteś przekonany do oscyloskopów USB?
    > Jak oscyloskopy zwykłe były duże i ciężkie to mi się takie USB podobały,

    Mi tam obojetne czy to bedzie male pudelko wpiete w kompa czy wieksze w rodzaju
    rigola.

    > Jak oscyloskopy zwykłe zrobiły się małe (płytkie), lekkie i z dużym,
    > ekranem to wolę taki niż przystawkę USB. Choćby dlatego, że komputer mam
    > na biurku, a oscyloskop w 'warsztacie'.

    Bardziej mi zalezy na parametrach. I zakladalem ze w tej samej cenie latwiej o
    wieksze pasmo jak nie ma ekranu, oprogramowanie tez prostsze w samej skrzynce...

    > Po prostu sugeruję - sprawdź jeszcze raz swoją drogę po nitce może
    > gdzieś coś pominąłeś.

    Dlatego po przesiedzeniu 2-3h i szukaniu stwierdzilem ze moze cos ominalem.

> [...]
    > możliwości bo już dla SPI przydałby się oscyloskop 4-kanałowy, a
    > posiadanie przystawki TTL do oscyloskopu pewnie podnosi cenę o więcej

    Znalazlem cos w promocji dla nieelektronikow za okolice 200usd co ma 2 kanaly
    analogowe i 8 cyfrowych (pasmo wspoldzielone wiec im wiecej sie mierzy tym mniejsze
    probkowanie)
    Ale soft mnie nie powala choc jest rozszerzalny. Nie podawalem nazwy zeby sie nikt
    nie czepial ze spamuje.

    > Wydaje mi się, że nie trzeba się upierać na dwie funkcje w jednym.

    Nie upieram sie, Inicjalnie szukalem oscyloskopu bez analizatora bo zalozylem ze
    analizator jest relatywnie tani i moze byc osobna skrzynka na usb.

> [...]
    > 40zł analizator logiczny w formie przystawki USB (pudełeczko mniejsze od
    > paczki papierosów) i bardzo sobie chwali (nie używałem). Nie potrafię

    Jak sensowny to nie ma problemu aby byl pierwsza skrzynka ktora kupie. Oscyloskop sie
    kupi pozniej...

  • 4. Data: 2021-07-15 19:25:20
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 15/07/2021 17:27, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > 40zł analizator logiczny w formie przystawki USB (pudełeczko mniejsze od
    > paczki papierosów) i bardzo sobie chwali (nie używałem). Nie potrafię

    Pewnie chodzi o proste analizatory na chipe Cypressa CY7C68013A. Działa
    OK z Sigrokiem ale szału nie ma.
    https://www.aliexpress.com/item/32783151577.html

    Coś lepszego to Saleae albo podróbki, tam do tego Cypressa jest dodana
    jeszcze FPGA i zabezpieczenia. Sampluje do 100MHz

    https://www.banggood.com/DSLogic-Logic-Analyzer-16-C
    hannels-400M-Sampling-USB-based-Debugging-Logic-Anal
    yzer-p-1200454.html

    Sigrokiem można dużo rzeczy zdekodować albo napisać własne dekodery w
    Pythonie.

    c.

  • 5. Data: 2021-07-15 20:20:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 15 lipca 2021 o 12:25:22 UTC-5 Cezar napisał(a):

> [...]
    yzer-p-1200454.html

    > Sigrokiem można dużo rzeczy zdekodować albo napisać własne dekodery w

    Dzieki za hinty.
    Ten pierwszy to w sumie szkoda nie zamowic na probe.
    To co znalazlem to wlasnie saleae i wydebilem koda obnizkowego.
    Ale nieco sie wacham bo jednak rigolowy ds to podobna cena a pasmo jakby wieksze.
    Choc zazwyczaj sonde do analizatora trzeba osobno kupic.

  • 6. Data: 2021-07-15 21:33:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-15 o 20:20, ptoki pisze:

    hannels-400M-Sampling-USB-based-Debugging-Logic-Anal
    yzer-p-1200454.html

    > Dzieki za hinty.
    > Ten pierwszy to w sumie szkoda nie zamowic na probe.
    I zamów, ma taki, działa dobrze, duzo zalezy od systemu (jak zaśmiecony)
    i obsługi usb.
    Za to dobre jest oprogaramowanie bo można ładnie przebiegi rozciągnąć i
    sobie dekodować.

    > To co znalazlem to wlasnie saleae i wydebilem koda obnizkowego.
    > Ale nieco sie wacham bo jednak rigolowy ds to podobna cena a pasmo jakby wieksze.
    Choc zazwyczaj sonde do analizatora trzeba osobno kupic.

    Zobacz wpierw ile ta sonda luzem kosztuje :( wg mnie jeśli rigola o
    ds1054 którego możesz potem 'usprawnić' kodami no i masz 4 kanały.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-07-15 22:19:15
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 15 lipca 2021 o 14:33:09 UTC-5 Janusz napisał(a):

> [...]
    > i obsługi usb.
    > Za to dobre jest oprogaramowanie bo można ładnie przebiegi rozciągnąć i

    Chyba zamowie
    Choc zazwyczaj sonde do analizatora trzeba osobno kupic.

    > Zobacz wpierw ile ta sonda luzem kosztuje :( wg mnie jeśli rigola o
    > ds1054 którego możesz potem 'usprawnić' kodami no i masz 4 kanały.

    Jak badalem to wychodzilo ze kosztuje polowe tego uzywanego rigola co znalazlem :)
    Dlatego zaczalem zataczac szersze kregi :)

  • 8. Data: 2021-07-19 18:18:08
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On Thu, 15 Jul 2021, ptoki wrote:

    hannels-400M-Sampling-USB-based-Debugging-Logic-Anal
    yzer-p-1200454.html

    > Chyba zamowie

    Tylko trzeba pamiętać, że analizatory na FX2 mają maksymalną przepustowość
    48MB/s, więc na tanich klonach Saleae będziesz miał samplowanie bez strat
    w nieskończoność, bo samplowanie mieści się w tym paśmie.

    Przy większych prędkościach jak w DSLogic samplujesz do pamięci
    analizatora, bo nie przepchniesz w czasie rzeczywistym przez FX2 i USB2.0
    więcej. Czyli samplujesz tylko wycinek, a nie dowolnie długo. Nie wiem czy
    DSLogic ma ciągłe samplowanie przy niższych prędkościach w Sigroku, warto
    takie rzeczy sprawdzić.

    Ja osobiście czasem sampluję po kilkanaście minut, więc muszę mieć
    samplowanie 'bez końca' :-)

    > Jak badalem to wychodzilo ze kosztuje polowe tego uzywanego rigola co znalazlem :)
    > Dlatego zaczalem zataczac szersze kregi :)

    Z oscyloskopów, to nie ma wiele obsługiwanych przez Sigroka. Pełna listę
    masz tu: https://sigrok.org/wiki/Supported_hardware#Oscillosc
    opes
    Nie patrz się na 'work in progress/planned', bo to często oznacza, że
    ktoś założył stronę na wiki, wrzucił zdjęcia płytki i na tym cały
    'progress' się zakończył.

    Jeżeli znajdziesz w sensownej cenie używkę ds1054, to kupuj, chociaż z
    kompa to nadal obsługuje się jak 'prymitywny' zwykły oscyloskop.

    Możesz to uzupełnić lub po prostu zacząć od Hanteka 6022BE -
    samplowanie nie powala (też FX2), ale jest tani i całkiem przyzwoity.

    Albo 2w1: Hanteka 6022BL, ale taniej i chyba praktyczniej wyjdzie
    6022BE+Saleale.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 9. Data: 2021-07-19 19:44:23
    Od: ptoki <s...@g...com>

    poniedziałek, 19 lipca 2021 o 11:18:11 UTC-5 Marek Wodzinski napisał(a):

> [...]
    > Nie patrz się na 'work in progress/planned', bo to często oznacza, że
    > ktoś założył stronę na wiki, wrzucił zdjęcia płytki i na tym cały

    Bardzo dziekuje za informacje!
    Bardzo pomocny post!

> [...]
    >
    > Możesz to uzupełnić lub po prostu zacząć od Hanteka 6022BE -
    > samplowanie nie powala (też FX2), ale jest tani i całkiem przyzwoity.

    Rzeczywiscie calkiem znosna opcja. Cena tez milo zaskakuje.

    > Albo 2w1: Hanteka 6022BL, ale taniej i chyba praktyczniej wyjdzie
    > 6022BE+Saleale.

    No to mam teraz do wyboru rigola, saleale, hanteka. No i te 5 dolarowa fanaberie.
    Teraz juz chyba mam dobry obraz sytuacji.

    Dziekuje wszystkim za porady!

  • 10. Data: 2021-07-19 21:27:06
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 19.07.2021 o 18:18, Marek Wodzinski pisze:
    [...]
    > Możesz to uzupełnić lub po prostu zacząć od Hanteka 6022BE - samplowanie
    > nie powala (też FX2), ale jest tani i całkiem przyzwoity.

    Jeśli dobrze kojarzę, on jest zasilany z USB. Jakość tego zasilania ma
    duży wpływ na pracę oscyloskopu. Jeśli dobrze pamiętam, na płytce jest
    miejsce na standardowe gniazdo zasilania, i nawet jest otwór w obudowie,
    trzeba tylko wyłamać zaślepkę.

    P.P.