    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Osobny zasilacz
    Date: Fri, 18 Sep 2020 14:20:37 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Też lichota - człowiek zmuszony targać zasilacz w sytuacjach, kiedy
    > mógłby obejść się bez. Jak biorę laptopa na jedną prezentację gdzieś i
    > wiem, że wracam tego samego dnia, to zasilacz zostaje w domu, a torbę
    > mam o te 0.5 kg lżejszą.

    Nie twierdzę, że znakomite rozwiązanie. Po prostu spełnienie
    panamichałowego postulatu. To oczywiście było w czasach, kiedy
    laptopy miały słuszną grubość, wiele się w obudowie mieściło.
    Ale nie sądzę, by zasilacz ważył aż pół kilo. Współczesny też
    tyle nie waży.

    > No i jak zasilacz siądzie to człowiek bez komputera zostaje... A z
    > perspektywy wielu lat to zasilacze laptopów jednak częściej mi ulegały
    > awarii, niż sam komputer.

    U mnie chyba odwrotnie. Z naciskiem na "chyba".

    > Czy dobrze kojarzę, że to jeden z tych, co kopał człowieka napięciem
    > fazowym przy dotknięciu metalowej kratki głośników lub któregoś z
    > tylnych portów? Miałem taki. Fajny patent, nie powiem. Uczy ostrożności.

    Nie przypominam sobie. Ale dawno to było.

    --
    Jarek