eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOszczędzanie nie jest łatweRe: Oszczędzanie nie jest łatwe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-255-196-147.dynamic.inetia.p
    l!not-for-mail
    From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Oszczędzanie nie jest łatwe
    Date: Wed, 15 Jan 2025 00:09:46 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <vm6qt1$uhm8$1@news.icm.edu.pl>
    References: <vlk84q$1e6h5$1@paganini.bofh.team> <vlmrtm$tpr$1@news.chmurka.net>
    <vlp2f7$v0o$5@news.chmurka.net> <vlphf9$9604$1@news.icm.edu.pl>
    <9g5iqkzdiua2.tr976ejh4wdh$.dlg@40tude.net>
    <vlqup4$be4c$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <vlrfa4$c8sl$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <vm1fpd$ltr5$1@news.icm.edu.pl>
    <s98cljspom1x$.n35f7qgexv15$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 14 Jan 2025 23:10:25 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-255-196-147.dynamic.inetia.pl:77.255.196.147";
    logging-data="1001160"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <s98cljspom1x$.n35f7qgexv15$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2728024
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.01.2025 o 12:31, J.F pisze:
    [...]

    > W idealnych warunkach energia jest zachowana, więc nie ma znaczenia,
    > kiedy dodasz.
    > Ale nie są idealne, i energia jest tracona.
    > Im wolniej jedziesz, tym mniej tracone :-(

    Nie rozumiesz "przepału" to właśnie ten punk decyduje o spalaniu,
    szczególnie w benzynie :)

    >> Pod warunkiem sprawdzania z tym samym obciążeniem, co nie jest tam
    >> jednak uwzględnione :P
    >
    > To jest mapa na różne obciążenia.

    Tak, w warunkach laboratoryjnych, bez uwzględnienia debila, który wciska
    gaz do oporu :)
    ...
    >> "Powinno dla każdego być jasne, że jazda na wysokich obrotach zwiększa
    >> zużycie paliwa."
    >
    > W praktyce ... owszem.
    > W teorii ... patrz diagram, ale też trzeba wiedzieć ile Ci potrzeba
    > tej mocy.

    Ty nie wiesz, sam to x razy przyznałeś, wciskasz i oczekujesz. To tak
    nie działa :) Trzeba wciskać umiejętnie. Ja osobiście "czuję auto" to
    znaczy WIEM, co ono ma osiągnąć tanim kosztem i to robię. Ty robisz to
    agresywnie, czyli nie czujesz a oczekujesz :) Stąd różnica w spalaniu :)
    >
    > A w praktyce ... Twoje panewki, rób jak uważasz :-)

    Jesteś jebnięty w tych panewkach.
    >
    >
    >> "Jak określić, kiedy obroty silnika są za niskie i szkodliwe dla
    >> samochodu? Najprościej po drganiach: jeśli pojawiają się "niezdrowe"
    >> wibracje spowodowane jazdą na niskich obrotach, należy natychmiast
    >> zmienić bieg na niższy."
    >
    > U mnie gdzies 1300 rpm.
    >
    > To 1400 bedzie zdrowe? 1500 ?

    Redukuj poprawnie :)

    >
    >> Mogę wjechać nawet 60km/h po co mam przepalać? Rozumiem, że tego nie
    >> rozumiesz :)
    >
    > Obawiam się, że sam nie rozumiesz implikacji.
    > Zeby podjechac pod górkę, potrzeba energii na samo wzniesienie (e.
    > potencjalna) i na pokonanie oporów. Jeśli energia nie pochodzi z
    > silnika ... to wcześniej musiała pochodzic.
    >
    > Jedyny inny przypadek, to taka króta dolinka, zjezdzasz hamując
    > silnikiem, albo co gorsza hamulcem, podjezdzasz na silniku.

    Nie implikujesz tutaj obrotów...a to podstawa.

    >>> Ale za panewki Ty płacisz :-)
    >>
    >> Ke? Czy wiesz, że samochód z automatyczną skrzynią, po zdjęciu nogi z
    >> gazu ma włączony najwyższy bieg i dopiero przy obrotach 1krpm jest
    >> rozsprzęglenie? Sam tak robię w manulau, hamując silnikiem, że wciskam
    >> sprzęgło dopiero wtedy. Tak, znam "magików" którzy redukują z 6,5,4,3,2
    >> przecież to absurd.
    >
    > No ale hamujesz, a nie o tym mowa.
    > Pojedź w drugą stronę, i powiedz na którym biegu :-)

    To właśnie masz wyczuć ale nie umiesz :]

    >> To jeździj na 4 biegu, nachuj ci wyższy, skoro lubisz wysokie obroty? :D
    >
    > No ale przeciez chwalę niskie :-P

    Nie, nie chwalisz, zwalasz na panewki.

    > Jaka oszczędność paliwa przy 2000rpm :-P

    Spora, znacznie większa niż przy 4000rpm + opory powietrza.
    >
    >> Panewki dostają w pizdę, jak silnik "szarpie" bo dopiero wtedy może
    >> zostać zerwany film olejowy na skutek nieprawidłowego obciążenia wału
    >> korbowego. Dokąd wszystko się ładnie kręci bez przeciążeń to nic się nie
    >> psuje :P
    >>
    >> Naucz się :)
    >
    > Moj silnik ma juz 340 tys km. A twój?

    300kkm/diesel...ale nie rozmawiamy o dieslu. Benzyny moje mają średnio
    170kkm wszystkie jakoś podobnie.
    >
    > Fakt - nie jeździłem od początku :-)

    Ja dieslem/obecnym zrobiłem 220kkm... ale jak wspomniałem, w tym wątku
    pomijamy diesla (w linku, który podałem, jest to opisane) a Ty z uporem
    maniaka, próbujesz się porównać, diesel vs benzyna. Niedarady :)


    --
    Pixel(R)??

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: