  • Data: 2021-05-28 10:36:37
    Temat: Re: PC bez x86_64
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/05/2021 09:32, Mateusz Bogusz wrote:
    > W tym miejscu, to musiałbyś odświeżyć te 20-letnie poglądy. Choćby .NET
    > czy kompilator Roslyn od wielu lat są całkowicie otwarte - na githubie
    > możesz znaleźć pełne źródła i tam też są rozwijane.

    Bardzo milutko. Ba, MS nawet udaje, że to jest open source.

    Dalej uważasz, że wciskanie się w niszę C# jest w związku z tym całkiem
    darmowe, jeśli ktoś tworzy od 20 lat software? Przepisywanie kodu nie
    jest za friko.

    Chodzi o to, że do niedawna MS obiwcywał wieloplatformowośc pod
    warunkeim używania .NET. To o tyle zabawne, że mało który kod poważnego
    software jest napisane w .NET. Potem było też "going native!", ale to
    typowa na MS sraczka niesookrydnowanych koncepcji. Nie wiadomo co im do
    łba strzeli, nie ma określonego kierunku.

    Dzisiaj, patrząc na to wszystko z miejsca programisty, mogę tylko
    wzruszyć ramionami. Koszt wdepnięcia w g... o nazwie C#/.NET jest
    ogromny i ryzykowny. Wystarczy że zatrudną nastepnego CEO od rzucania
    krzesłami i może się okazac że od jutra .NET jest obsolete, maja teraz
    coś innego. Tak samo obudzili się z reką w nocniku ludzie od
    SilverLight. Koszt vendor-lockin jest coraz częsciej brany pod uwagę,
    jak masz perspektywę dziesiątek lat rozwoju.

    Piszesz soft od 20 lat, ten sam. To co oferuje MS w kwesti przenoszenia
    na inne arch jest dobre dla nastepnych programów typu "latarka z
    accesspointem" ale nie dal 10kkloc kodu, który już jest, działą, jest
    przetestowany i generuje zysk.