    From: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
    Date: Thu, 16 Jul 2009 13:50:56 +0200

    >Potrzebuję "zaemulować" klawiaturę wykorzystująca interfejs PS/2. Problem
    >w tym, że według standardu to klawiatura (czyli w tym przypadku device)
    >jest źródłem sygnału zegarowego, natomiast komputer (host) może tylko
    >odbierać/nadawać dane. Domyślam się, że nie ma możliwości ustawienia go
    >jako device przez co mógłby udawać klawiaturę, a może jednak?
    >
    >Jeśli jednak nie ma takiej możliwości to jak w najprostszy sposób
    >zrealizować odpowiednią przejściówkę ?
    >Z wykorzystaniem tylko protokołu PS/2, czy np. między PC, a przejściówką
    >zwykły RS232 (tak chyba było by prościej)??

    Nie do końca jestem pewien czy wiem co chcesz osiągnąć. Jeżeli (jak się domyślam)
    masz COS (jakieś
    urządzenie) z wejsciem na klawiaturę ps/2, i chcesz ta klawiaturę zastąpić komputerem
    emulującym
    klawiaturę (czyli połączyć ps/2 w komputerze i tym czymś kablem) to tak sie nie da
    (wedle mojej
    wiedzy).

    Gdybym ja miał taka potrzebę, to skleciłbym na atmelku przejściówkę rs232 - ps/2
    (albo usb - ps/2).
    Od strony atmela oba rozwiązania są równie proste, od strony pc obsługa atmela po usb
    może być
    troszkę bardziej skomplikowana. Ale tylko troszkę. Głównie zależy to od systemu
    operacyjnego na tym
    pc.

    Pewnie dało by się też zrobić to bez atmela - podłączyć ps/2 COSi'a do portu drukarki
    PC i
    programowo emulować transmisję ps/2. Teoretycznie powinno się udać.

    pozdrawiam
    Jacek Kłapacz.