  • 1. Data: 2009-07-15 20:29:42
    Temat: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
    Od: __lm <l...@o...pl>

    Witam

    Potrzebuję "zaemulować" klawiaturę wykorzystująca interfejs PS/2. Problem
    w tym, że według standardu to klawiatura (czyli w tym przypadku device)
    jest źródłem sygnału zegarowego, natomiast komputer (host) może tylko
    odbierać/nadawać dane. Domyślam się, że nie ma możliwości ustawienia go
    jako device przez co mógłby udawać klawiaturę, a może jednak?

    Jeśli jednak nie ma takiej możliwości to jak w najprostszy sposób
    zrealizować odpowiednią przejściówkę ?
    Z wykorzystaniem tylko protokołu PS/2, czy np. między PC, a przejściówką
    zwykły RS232 (tak chyba było by prościej)??

    Pozdrawiam. Michał.

  • 2. Data: 2009-07-16 11:50:56
    Temat: Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

> [...]
    >Z wykorzystaniem tylko protokołu PS/2, czy np. między PC, a przejściówką
    >zwykły RS232 (tak chyba było by prościej)??

    Nie do końca jestem pewien czy wiem co chcesz osiągnąć. Jeżeli (jak się domyślam)
    masz COS (jakieś
    urządzenie) z wejsciem na klawiaturę ps/2, i chcesz ta klawiaturę zastąpić komputerem
    emulującym
    klawiaturę (czyli połączyć ps/2 w komputerze i tym czymś kablem) to tak sie nie da
    (wedle mojej
    wiedzy).

    Gdybym ja miał taka potrzebę, to skleciłbym na atmelku przejściówkę rs232 - ps/2
    (albo usb - ps/2).
    Od strony atmela oba rozwiązania są równie proste, od strony pc obsługa atmela po usb
    może być
    troszkę bardziej skomplikowana. Ale tylko troszkę. Głównie zależy to od systemu
    operacyjnego na tym
    pc.

    Pewnie dało by się też zrobić to bez atmela - podłączyć ps/2 COSi'a do portu drukarki
    PC i
    programowo emulować transmisję ps/2. Teoretycznie powinno się udać.

    pozdrawiam
    Jacek Kłapacz.

  • 3. Data: 2009-07-16 19:13:13
    Od: __lm <l...@o...pl>

    Zapewne przejściówka z uC była najsolidniejsza. Z tym, że pomysł z LPT
    wydaje się szybszy do realizacji.
    W związku z tym pytanie: czy poza implementacją programową wymagana jest
    ingerencja w sprzęt, tj. przykładowo pull-up'y po stronie LPT do 5V, czy
    wystarczy bezpośrednie połączenie LPT(1,2)-PS/2(data,clock)?

    Nawiązując też do USB, czy nie dało by się wykorzystać przejścióki
    USB-RS232 i linie RTS, DTR zaadaptowac na data, clock?

    Pozdrawiam. Michał.

  • 4. Data: 2009-07-17 07:29:58
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

> [...]
    >ingerencja w sprzęt, tj. przykładowo pull-up'y po stronie LPT do 5V, czy
    >wystarczy bezpośrednie połączenie LPT(1,2)-PS/2(data,clock)?

    Trzeba by zerknąc do specyfikacji ps/2. Strzelam, że bezpośrednie połączenie powinno
    działać, ale to
    tylko moje gdybanie.

    >Nawiązując też do USB, czy nie dało by się wykorzystać przejścióki
    >USB-RS232 i linie RTS, DTR zaadaptowac na data, clock?

    Raczej napewno nie. Skoro bywają kłopoty z programatorami podłączanymi przez
    przejściówki usb-rs232,
    to tutaj też widzę problem z timingami. Żeby zmienić stan rts trzeba pewnie wysłać
    cały pakiet po
    usb (to tez moje gdybanie, nie interesowałem się tym zbytnio).

    Działałoby pewnie podłączenie pod rs232 (o ile taki jeszcze jest w komputerze). Tyle,
    że będzie
    potrzebna konwersja napięć.

    Osobiście wątpię, czy 'pomysł z LPT' będzie szybszy w realizacji. Przykładów
    realizacji emulatora
    klawiatury na mikrokontrolerze jest w necie multum (chociażby na tej grupie 4 wątki
    wstecz). Mała
    przeróbka czyjegoś projektu i masz co chcesz. A na LPT będziesz to robił od początku.

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Jacek Kłapacz

  • 5. Data: 2009-07-17 07:45:57
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "ter_haar (wywalto)" <@poczta.onet.pl> wrote in message

    > Trzeba by zerknąc do specyfikacji ps/2. Strzelam, że bezpośrednie
    > połączenie powinno działać, ale to
    > tylko moje gdybanie.

    tyle, ze DATA jest dwukierunkowa, pamiętacie o tym, nie ?

    @

  • 6. Data: 2009-07-17 09:31:34
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >tyle, ze DATA jest dwukierunkowa, pamiętacie o tym, nie ?

    ja pamiętam (autor wątku chyba też, skoro o pullupy pytał).

    Tak przy okazji - jeżeli Michał zdecyduje się kombinować z emulacją ps/2 na LPT to
    chyba warto by
    było zobaczyć jak jest robiona emulacja I2C za pomocą LPT. Rozwiązanie układowe
    powinno być
    identyczne. A kilka takich rozwiązań pewnie sie w sieci znajdzie.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-07-17 10:04:52
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    wywalto wrote:

    > Trzeba by zerknąc do specyfikacji ps/2. Strzelam, że bezpośrednie połączenie
    powinno działać, ale to
    > tylko moje gdybanie.

    Nie będzie działać, sygnał CLK jest jednokierunkowy. O ile w mostku południowym w
    którym jest
    zintegrowany interfejs klawiatury być może da się zrobić tak aby to PC nadawał ten
    sygnał,
    to nie ma odpowiedniej funkcji API i trzeba omijać warstwę HAL aby dostać się do
    sprzętu.
    Chyba możliwe do zrobienia, ale mniej roboty będzie ze zrobieniem jakiego uC na
    zewnątrz,
    podpiętego przez RS lub USB.
    K.

  • 8. Data: 2009-07-17 11:31:56
    Od: __lm <larkow83XYZbezXYZ@.op.pl>

    W tym momencie kombinuję z przejścióka USB-RS232, z tym, że już nie
    sterownie liniami RTS, DTR jak pisałem wczesniej (np. za pomocą funkcji
    EscapeCommFunction i flagi SETRTS, CLRRTS) ale wykorzystaniu trybu Bit
    Bang. Tylko tu pojawia się problem transmisji dwukierunkowej -
    teoretycznie dany pin może pracować jako wieście lub wyjście, ale czy da
    sie zrobić z tego magistralę tego jeszcze nie wiem.

    Tak też pewnie zostaje LPT (na bazie emulacji I2C na LPT o której
    wspominał Jacek) i wykorzystanie trybu bajtowego PS/2 (?)

    --
    Pozdrawiam. Michał

  • 9. Data: 2009-07-17 12:05:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > teoretycznie dany pin może pracować jako wieście lub wyjście, ale czy
    > da sie zrobić z tego magistralę tego jeszcze nie wiem.

    A którą to końcówke możesz w RS232 zadeklarować dowolnie jaki wejście lub wyjście?
    K.

  • 10. Data: 2009-07-17 12:27:13
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

    >A którą to końcówke możesz w RS232 zadeklarować dowolnie jaki wejście lub wyjście?

    Żadną. Ale co za problem połączyć końcówkę 'wyjście' z inną 'wejście'. Tak się na
    przykład robi
    przejściówki rs232 - 1wire.

    pozdrawiam
    Jacek.