    From: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PC jako "device" i protokół PS/2 (czy możliwe?)
    Date: Fri, 17 Jul 2009 09:29:58 +0200

    >Zapewne przejściówka z uC była najsolidniejsza. Z tym, że pomysł z LPT
    >wydaje się szybszy do realizacji.
    >W związku z tym pytanie: czy poza implementacją programową wymagana jest
    >ingerencja w sprzęt, tj. przykładowo pull-up'y po stronie LPT do 5V, czy
    >wystarczy bezpośrednie połączenie LPT(1,2)-PS/2(data,clock)?

    Trzeba by zerknąc do specyfikacji ps/2. Strzelam, że bezpośrednie połączenie powinno
    działać, ale to
    tylko moje gdybanie.

    >Nawiązując też do USB, czy nie dało by się wykorzystać przejścióki
    >USB-RS232 i linie RTS, DTR zaadaptowac na data, clock?

    Raczej napewno nie. Skoro bywają kłopoty z programatorami podłączanymi przez
    przejściówki usb-rs232,
    to tutaj też widzę problem z timingami. Żeby zmienić stan rts trzeba pewnie wysłać
    cały pakiet po
    usb (to tez moje gdybanie, nie interesowałem się tym zbytnio).

    Działałoby pewnie podłączenie pod rs232 (o ile taki jeszcze jest w komputerze). Tyle,
    że będzie
    potrzebna konwersja napięć.

    Osobiście wątpię, czy 'pomysł z LPT' będzie szybszy w realizacji. Przykładów
    realizacji emulatora
    klawiatury na mikrokontrolerze jest w necie multum (chociażby na tej grupie 4 wątki
    wstecz). Mała
    przeróbka czyjegoś projektu i masz co chcesz. A na LPT będziesz to robił od początku.

    --
    pozdrawiam serdecznie
    Jacek Kłapacz