  • Data: 2023-05-23 22:50:30
    Temat: Re: PCB w Chinach (lub gdzie indziej)
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to chyba dam im szansę. Tylko najpierw zrobię jeszcze jedną próbę,
    > zamówiłem laminat fabrycznie pokryty warstwą światłoczułą, bo w sumie na
    > kalce to wszystko bardzo dobrze wygląda, tylko ten fotopolimer za słabo
    > się klei (tzn. klei się dobrze, o ile robię grubsze ścieżki).

    > Ja generalnie lubię mieć efekty szybko, no i cały proces mam generalnie
    > ogarnięty, ale zaczynam się zastanawiać, czy warto.

    Ja te miałem proces ogarnięty do poziomu 2 warstw pcb 0,4/0,4mm ale
    dobijały mnie powierzchnie masy i rozjazdy wzdłużne przy laminowaniu
    bo korzystałem z papieru kredowego i laminatora.
    Do 100-120mm dało się w miarę sensownie SO24 itp upychać ale
    TQFP64 na początku lub końcu płytki nie wychodziło.

    Wtedy właśnie zrezygnowałem z trawienia i lutowania przelotek
    na rzecz 2 warstw z metalizacją. Nawet żeby było tanio
    robiłem już projekt z 3 pcb 98x99mm składane jako kanapka :)
    Wysyłają jedna paczka jak się zamawia razem.

    Tolerancję wymiarów maja wyśmienitą, nie zmierzalną suwmiarką
    tzn rozstawu otworów i wymiarów ścieżek bo zewnętrznych wymiarów
    nigdy nie sprawdzałem ale podejrzewam że też są dokładne.
    Z dużymi masami czy dużymi polami do cynowania też nie maja problemu...
    --
    pzdr, j.r.