  • 101. Data: 2023-08-08 21:40:45
    Temat: Re: POCO F4
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 sie 2023 o 17:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Skorygował instytut, może skoryguje Velo (właśnie wysłałem dane do tej
    > korekty) i Tipli -- od wielu dni domaga się ode mnie numeru
    > (PL230730-51006149) zamówienia i zrzutów ekranu...
    > [później powiedzą, że urwałem zawiasy Acera -- zrzucając ekran?!]

    > Może podam na grupie linki do tych zrzutów?... Skoro załącznikowe
    > PNG i PDF gdzieś ;) giną po drodze...

    Eneuel Leszek Ciszewski
    21:35 (0 minut temu)
    do Tipli

    Inni nie narzekają. :)

    https://eneuel.ct8.pl/tipli/ <-- wszystko

    faktura:
    https://eneuel.ct8.pl/tipli/TaxInvoice_PL230730-5100
    6149.pdf
    (i kwota, i data, i numer zamówienia)

    Zrzuty ekranu:
    https://eneuel.ct8.pl/tipli/S0.png
    https://eneuel.ct8.pl/tipli/S1.png
    https://eneuel.ct8.pl/tipli/S2.png

    -=-

    Bezproblemowo ściągam.

    LC

    wt., 8 sie 2023 o 21:01 Tipli <m...@t...pl> napisał(a):
    Dzień dobry,

    Wygląda na to, że załączniki się nie wysyłają.
    Bez nich nie możemy potwierdzić zwrotu.

    Pozdrawiam,
    Marta

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 102. Data: 2023-08-08 22:17:57
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 sie 2023 o 09:08, Trybun pisze:

    > Ja widziałem w okolicach 1500..

    489 zł Redmi Note 10 2022 4/128 w X-Kom

    MT H G88
    NFC
    4G
    D_SIM+slot na SD
    GG3
    A11
    5Ah

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 103. Data: 2023-08-09 01:14:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 20:49:51 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Wyjdę.
    > Teraz barowa ;) jest dziwnie niezmienna.
    > Jestem teraz nie parterze Krętej, lecz na
    > czwartym Pogodnej -- nadal mam 995hPa i 76m...

    Dziwi mnie, ze w budynku łapiesz pozycje, ale nie wierzylbym jej tak
    do konca.
    Poza budynkiem tez slabo, bo odbicia od budynkow.

> [...]
    > mnie na Pogodnej trzeba dodać około 7.5 metra...
    >
    > Tymczasem na Pogodnej mam pozycję na 4 kreski
    > N53°07'01"
    > E23°08'35"
    > i nadal mam 995hPa i nadal 76m...

    > Co najmniej dwie. ;)

    > Owszem! -- dlatego wg mnie zegarki mogłyby być ręcznie kalibrowane.
    > Wystarczy powiedzieć zegarkowi, że człek jest na gruncie, gdy zegarek
    > złapie wiarygodne położenie... Ale tej kalibracji nie widzę w tym
    > zegarku...
    >
    > Po przeliczeniu (na Pogodnej) wychodziło właśnie tyle:
    ryjskie/8426017

    > W mieszkaniu temperatura jest stała.
    > (stacja stoi w garderobie -- służy do mierzenia wilgotności w garażu)

    Bardzo stala? U mnie bylo ze 28, teraz ze 20.
    Zegarek trzymaj na reku - to bedzie w miare stała, ok 30C.

    > Owszem -- zwłaszcza wówczas, gdy różne instytuty podają różnie...
    > Problem w rtm, że po uniesieniu o jakieś 7 metrów -- nadal jestem
    > na 995hPa i 76 metrów... ;)

    7m to okolo 1hPa, moze potrzebujesz 8m.
    A lepiej 30m - to zobaczysz.

    > JEST!!!! Właśnie teraz!!! 995hPa, ale 152 metry!!!
    >
    > Grunt to 144m -- do tego trzeba dodać 4 piętra, parter
    > i wyro, na którym spoczywam...
    >
    > Wg zegarka:
    > N53°07'00"
    > E23°08'33"
    >
    > Wg RN9p:
    > N53°07'00"
    > E23°08'33"
    > Wys 190m
    > Wys (MSL) 159m
    > MSL -- Mean Sea Level

    No i mamy te 31m undulacji.

    > 1011 hPa
    >
    > Zegarek -- 995hPa i 150m, czyli 1012.7hPa
    > https://stacje-pogody.pl/cisnienie.php
    >
    > Trochę słabo pasuje...

    To sie zmienia, wiec zobacz jutro.

    > Zależy gdzie. ;) https://www.wysokosciomierz.pl/#
    > https://www.wysokosc.mapa.info.pl

    Na "progu pasa". To chyba male, aeroklubowe lotnisko - pojedz, popros,
    to ci pokażą

    > Wg RN9p:
    > N53°07'00"
    > E23°08'33"
    > Wys 189.8m
    > Wys (MSL) 157.8m

    no prosze - ubylo 20 cm :-)

    > Wg zegarka:
    > N53°07'00"
    > E23°08'34"
    > 995hPa i 146m

    A wczesniej wysokosci nie było ... nie podałes, czy zlapal fixa 3D?

    J.

  • 104. Data: 2023-08-09 02:21:45
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 sie 2023 o 01:14, J.F pisze:

    > Dziwi mnie, ze w budynku łapiesz pozycje, ale nie wierzylbym jej tak
    > do konca.
    > Poza budynkiem tez slabo, bo odbicia od budynkow.

    Na Pogodnej Telefon łapie bez trudu -- poza 27 lipca, gdy nie łapał
    nigdzie. Zegarek na Pogodnej też zazwyczaj łapie. Na Krętej zegarek
    zwykle nie łapie, ale telefon nieraz tam łapie -- tylko dlatego nie
    zrezygnowałem z tego telefonu, gdyż w pierwszych minutach po kupnie
    (po uruchomieniu) złapał na środku mieszkania -- daleko od okien...

    Mogłem zrezygnować, albowiem X-Kom obiecywał Galileo -- którego ten
    telefon nie oferuje.

    > Bardzo stala? U mnie bylo ze 28, teraz ze 20.

    W garderobie raczej są nikłe wahania temperatury nawet latem.
    Ogólnie nie mam tam problemów z upałami, choć kilka stopni
    Celsjusza w górę idzie podczas kilkudniowych upałów, których
    tego lata było niewiele...

    > Zegarek trzymaj na reku - to bedzie w miare stała, ok 30C.

    Trzymam -- na ręce. ;) Na nadgarstku. Lewym bądź prawym.

    +> Problem w tym, że po uniesieniu o jakieś 7 metrów -- nadal jestem

    > 7m to okolo 1hPa, moze potrzebujesz 8m.
    > A lepiej 30m - to zobaczysz.

    995hPa 1011.6
    21
    144m

    995hPa 1012.4
    21
    151m +7m

    995hPa 1012.7
    21
    153m +9

    Tedy trzeba 3 pięter na 1hPa...
    https://stacje-pogody.pl/cisnienie.php
    Rzecz jasna 10 pieter dałoby lepszy ;) rezultat...

    > No i mamy te 31m undulacji.

    :)

    > To sie zmienia, wiec zobacz jutro.

    Odczyty/skokowe_zmiany co 30 minut -- albo co kilka godzin...

    > Na "progu pasa". To chyba male, aeroklubowe lotnisko - pojedz, popros,
    > to ci pokażą

    Byłem tam nieraz.

    > no prosze - ubylo 20 cm :-)

    Wcześniejsze zapiski nie były tak staranne.
    (wtedy zaokrąglałem do pełnych metrów; teraz do dziesiętnych części...)

    > A wczesniej wysokosci nie było ... nie podałes, czy zlapal fixa 3D?

    Wysokość zegarek podaje wcześniej niż pozycję.
    Jeśli nie podałem -- przeoczyłem, w co wątpię...

[...]

    Podałem dwakroć -- bo zegarek odnotował gwałtowny skok ;)
    w górę (z 76m do 152m) bez zmiany pozycji... Pamiętam, że
    długość (E) skoczyła na 34" i za chwilę wróciła na 33"...

    -=-

    Zegarek zszedł na 72% -- chyba za sprawą wędrówki do Lidla...

    -=-

    27 lipca widziałem naraz 10 SBAS (mam snapy) i sporo dobrych
    BeiDou -- ale przez całą dobę ani telefonem nie złapałem
    pozycji, ani (tym bardziej) zegarkiem...

    Na Pogodnej w WC zwykle łapię...

    Samsung (z Galileo) (jak na razie) nie jest dokładniejszy
    czy dostępniejszy niż RN9p. Może Chińczycy chcieli tak
    odgryźć się Europejczykom? ;) BeiDou miał być budowany
    razem z Galileo -- po aneksji Krymu drogi rozeszły się...

    Może Chińczycy chcieli pokazać, że Galileo niewiele pomaga? ;)
    Ale dlaczego tylko w tym telefonie nie dali Galileo? ;)

    Niechętnie dopłacę do telefonu, który da niewiele lepszą
    pozycję niż RN9p -- albo nie lepszą...

    Ogólnie niechętnie bym rozstał się z RN9p.
    Brakuje mi w nim miejsca na ,,dysku''...

    W Biedronce pokazał półkę z mlekiem.

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=17rZnCyrp
    uT1DeZ0XQWrQwyQSOO6VYbM&usp=sharing

    Przed chwilą rzeczywisty błąd (jeśli wierzyć mapie Goole)
    w WC nie przekroczył 3metrów w poziomie...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 105. Data: 2023-08-09 07:51:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Aug 2023 20:12:00 +0200, J.F wrote:

    > Teraz widzę
    > "Używana stacja METAR znajduje się w odległości 154 km od lotniska"
    >
    > A mam wrazenie, ze wczesniej tego nie było.
    >
    > Ślepota, czy poszli do domu?

    A teraz widze, ze po prawej jest małe menu z UMMG, UMBB, EPSY, EPWA.

    Chyba nie podaja cisnienia z Bialegostoku, tylko z Hrodnej (UMMG).

    Majac 4 cisnienia z okolicy - mozna usrednic.

    Jak klikniesz w cisnienie, to sa jeszcze wykresy historyczne - mozesz
    zobaczyc co bylo wczoraj.

    J.

  • 106. Data: 2023-08-09 08:26:24
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 sie 2023 o 01:14, J.F pisze:

    > Dziwi mnie, ze w budynku łapiesz pozycje, ale nie wierzylbym jej tak do
    > konca. Poza budynkiem tez slabo, bo odbicia od budynkow.

    Kręta, mniej niż metr od okna, ale poniżej -- na łóżku.
    Mam fotkę pstrykniętą smartfonem...

    997hPa 128m
    N53°06'48"
    E23°08'35"

    Zegarek nie podaje 3D czy 2D; pokazuje albo 4 krechy zasięgu GPS,
    albo zero, ale nawet przy zerze potrafi pokazać wysokość.

    -=-

    Dookoła bloki, nade mną kilka pięter...

    998hPa 127m
    N53°06'48"
    E23°08'36"

    Telefon pokazał pozycję w ułamek sekundy po odpaleniu apki,
    ale do fotografii też wykorzystuje GNSS, więc miał łatwo...

    Telefon chybia teraz w rzeczywistości na zachód ~6 metrów
    i niemierzalnie na południe... Wysokość zaniża o około 1metr...

    Najlepszy jest rosyjski satelita 16. Po nim chiński 29.
    Kolejnym amerykański 26 i rosyjski, ale teraz drugie,
    trzecie i czwarte miejsce zmienia się na korzyść amerykańskich...

    998hPa 192m <-- ale skok!!!
    N53°06'48"
    E23°08'37"

    Mam fotki...

    997hPa 193m <-- ale skok!!!
    N53°06'47"
    E23°08'35"

    Trochę pływam.... ;)

    -=-

    Chętnie dowiem się, co wydarzyło się 27 lipca...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 107. Data: 2023-08-09 08:31:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 sie 2023 o 07:51, J.F pisze:

    > A teraz widze, ze po prawej jest małe menu z UMMG, UMBB, EPSY, EPWA.

    > Chyba nie podaja cisnienia z Bialegostoku, tylko z Hrodnej (UMMG).

    Kiedyś podawali z Grodna. I chyba z Norwegii. ;)
    Może odnajdę tamtą mapę... Była fajna...

    > Majac 4 cisnienia z okolicy - mozna usrednic.

    > Jak klikniesz w cisnienie, to sa jeszcze wykresy historyczne - mozesz
    > zobaczyc co bylo wczoraj.

    Co uzyskam?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 108. Data: 2023-08-09 09:14:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Aug 2023 08:26:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > Zegarek nie podaje 3D czy 2D; pokazuje albo 4 krechy zasięgu GPS,
    > albo zero, ale nawet przy zerze potrafi pokazać wysokość.

    Bo ma barometr, jesli dobrze zrozumiałem?
    Tylko ze bez aktualnego cisnienia atmosferycznego, to bzdury mogą
    wyjsc.

> [...]
    >
    > Telefon pokazał pozycję w ułamek sekundy po odpaleniu apki,
    > ale do fotografii też wykorzystuje GNSS, więc miał łatwo...

    I google czasami sam sobie sprawdza.
    Poza tym to pozycja z GNSS, czy np z wifi?

    W budynku nie ma co wierzyc.

    J.

  • 109. Data: 2023-08-09 11:19:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Aug 2023 08:31:16 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Kiedyś podawali z Grodna.

    To UMMG to Grodno.

    Nie wiem kto wymyslil Hrodna
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Port_lotniczy_Grodno