eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[POLONEZ] - jaki prąd ładowania ? › Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
    Date: Wed, 03 Mar 2010 19:43:42 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 41
    Message-ID: <hmmal0$auv$1@inews.gazeta.pl>
    References: <f...@w...curwa.pl>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1267641824 11231 82.210.140.98 (3 Mar 2010 18:43:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Mar 2010 18:43:44 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <f...@w...curwa.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260661
    [ ukryj nagłówki ]

    WMP pisze:
    > Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania?

    Pewnie zależy od obciążenia i naładowania akumulatora.

    > Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8
    > V.Czy to dobra wartość?

    Ekhem - zmierzyłeś napięcie, a nie prąd ładowania. To dwie różne rzeczy.
    Zasadniczo za mało, jeżeli nie ma obciążenia. Pytanie jeszcze, gdzie
    zrobiłeś ten pomiar (tylko nie pisz, że w garażu). Powinno być nieco
    powyżej 14V.

    > Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania, i ewidentnie
    > nie ładuje (jak włączę kierunkowskaz to wariuje obrotościomierz), jak
    > przygazuję, objaw znika. Bywa że przejeżdżę cały dzień i nie ma takich
    > objawów, a nieraz jest to dość częste. Co się sypie? Alternator, czy cóś
    > innego?

    Wszystko wskazuje na alternator - przyczyn może być wiele. Począwszy
    od uszkodzonego regulatora, po uszkodzenie któregoś z uzwojeń. Mogą być
    szczotki, uszkodzona któraś z diód itd. W pierwszej kolejności
    sprawdziłbym połączenia/szczotki/regulator, później pojechał do
    elektryka :)

    > Jeśli to alternator, to czy mogę kupić alternator 55 bądź 70A?

    Kupić możesz dowolny, ale lepiej 70A. (te 55A to w ogóle w Polonezów
    wkładali?)

    > Czy jednak muszę dokładnie wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić
    > taki sam?

    Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
    elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
    montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
    do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
    różne.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: