  • Data: 2010-03-04 20:43:52
    Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-03-03 19:43, Artur Maśląg pisze:
    > Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
    > elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
    > montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
    > do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
    > różne.

    XUD9 sie zgadza, tyle, ze K16 nigdy w Polonezie nie montowano (seryjnie
    - gdyby ktos chcial sie doczepic, ze byla jakas krotka seria K16).
    Osobiscie watpie, zeby alternator z K14 byl zamienny miedzy XUD9 i
    silnikami FSO 1,5 i 1,6.
    Alternatora wcale nie musi kupowac nowego. Alternatory i rozruszniki sie
    regenreuje. W najgorszym przypadku dla rozrusznika Poloneza cena nie
    powinna przekroczyc 300zl, alternator na pewno taniej. O ile pamietam w
    silnikach FSO sygnal obrotomierza brany jest wlasnie z alternatora, wiec
    nie mozna wykluczyc awarii samego alternatora jak i uszkodzonej
    instalacji. Generalnie - alternator na stol, sprawdzic, a jak wszystko
    ok weryfikowac instalacje.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE