  • 1. Data: 2010-03-03 18:51:40
    Temat: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
    Od: WMP <w...@w...pl>

    Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem,
    i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość?
    Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania, i ewidentnie nie
    ładuje (jak włączę kierunkowskaz to wariuje obrotościomierz), jak przygazuję,
    objaw znika. Bywa że przejeżdżę cały dzień i nie ma takich objawów, a nieraz
    jest to dość częste. Co się sypie? Alternator, czy cóś innego? Jeśli to
    alternator, to czy mogę kupić alternator 55 bądź 70A? Czy jednak muszę dokładnie
    wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić taki sam?

  • 2. Data: 2010-03-03 19:20:22
    Temat: Re: [POLONEZ] - jaki prąd ładowania ?
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > jednak muszę dokładnie wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić taki

    wyglada na konczace sie szczotki w altku (zawieszaja sie) ewentualnie na
    slizgajacy pasek ale to bys slyszal.

  • 3. Data: 2010-03-03 19:43:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    WMP pisze:
    > Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania?

    Pewnie zależy od obciążenia i naładowania akumulatora.

    > Zmierzyłem, i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8
    > V.Czy to dobra wartość?

    Ekhem - zmierzyłeś napięcie, a nie prąd ładowania. To dwie różne rzeczy.
    Zasadniczo za mało, jeżeli nie ma obciążenia. Pytanie jeszcze, gdzie
    zrobiłeś ten pomiar (tylko nie pisz, że w garażu). Powinno być nieco
    powyżej 14V.

> [...]
    > przygazuję, objaw znika. Bywa że przejeżdżę cały dzień i nie ma takich
    > objawów, a nieraz jest to dość częste. Co się sypie? Alternator, czy cóś

    Wszystko wskazuje na alternator - przyczyn może być wiele. Począwszy
    od uszkodzonego regulatora, po uszkodzenie któregoś z uzwojeń. Mogą być
    szczotki, uszkodzona któraś z diód itd. W pierwszej kolejności
    sprawdziłbym połączenia/szczotki/regulator, później pojechał do
    elektryka :)

    > Jeśli to alternator, to czy mogę kupić alternator 55 bądź 70A?

    Kupić możesz dowolny, ale lepiej 70A. (te 55A to w ogóle w Polonezów
    wkładali?)

    > Czy jednak muszę dokładnie wiedzieć jaki mam włożony alternator i kupić
    > taki sam?

    Dokładnie wiedzieć nie musisz, ale musi on pasować mechanicznie,
    elektryczne dopasowanie zrobi regulator :) Nie pamiętam, czy alternatory
    montowane z silnikami K16, bądź XUD9A były zamienne z tymi montowanymi
    do silników rodzimej produkcji, ale mam niejakie wrażenie, że były
    różne.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 4. Data: 2010-03-03 20:16:00
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.
    nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy
    alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".

    oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:)

    to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza akumulatora i
    zlote dzielo:)

    sir

  • 5. Data: 2010-03-03 21:03:29
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Michał Gut napisał(a):
> [...]
    > oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:)
    > to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza
    Dokładnie.
    Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z
    klemy na silnik i budę. Na bank sie polepszy.
    Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-03-03 21:25:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Michał Gut pisze:
    > ale jemu wariuje obrotomierz - ja bym sprawdzil najpierw mase na budzie.

    Widziałeś magiczne pytanie - "W pierwszej kolejności sprawdziłbym
    połączenia..."

    > nizsze napiecie to nie koniecznie altek - jeszcze polaczenia pomiedzy
    > alternatorem a akumulatorem moga byc "zmeczone".

    Widziałeś magiczne pytanie - "gdzie zrobiłeś ten pomiar"?

    > oczyscic papierem sciernym, zapackac miedzia w sprayu i skrecic:)

    Można, ale w Poldku problem w z tym połączeniem to rzadkość.

    > to samo na akumulatorze, przeczyscic scieruchem klemy i zlacza
    > akumulatora i zlote dzielo:)

    Nie zaszkodzi, ale szczerze wątpię by miało jakiś większy wpływ
    na opisywane objawy.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 7. Data: 2010-03-03 21:27:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Krzysztof 45 pisze:
    (...)
    > Jeszcze można dodatkowy porządny kabel dołożyć masowy z klemy na silnik
    > i budę. Na bank sie polepszy.

    W jakim celu? To co jest fabrycznie w zupełności wystarczy.

    > Auto ma juz swoje lata i stare kable, które robią duże straty.

    10 lat to dużo? Straty na przewodzie masowym?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 8. Data: 2010-03-03 21:32:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 3 Mar 2010 17:51:40 +0000 (UTC), WMP wrote:
    >Witam, polonez ATU PLUS 2000 GSI. Jaki powinien być prąd ładowania? Zmierzyłem,
    >i obojętnie czy na wolnych czy na wysokich obrotach - 13,8 V.Czy to dobra wartość?

    Powiedzmy ze dolna granica stanow akceptowalnych.
    Akumulator jest ladowany, ale prad moze sie okazac za maly zeby bilans
    w trudnych warunkach byl dodatni.
    Ja tam wole troche wieksze napiecie, ale niektorzy producenci je
    zmniejszaja - takie lepsze w bezobslugowym aku.

    >Od czasu do czasu, zapala mi się czerwona lampka ładowania

    Byc moze to tylko szczotki sie zuzyly.

    J.

  • 9. Data: 2010-03-03 21:44:27
    Temat: Re: [POLONEZ] - jaki pršd ładowania ?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)

    > Powiedzmy ze dolna granica stanow akceptowalnych.

    Za niska na obrotach bez obciążenia itd.

    > Akumulator jest ladowany, ale prad moze sie okazac za maly zeby bilans
    > w trudnych warunkach byl dodatni.

    Nie będzie naładowany, a bilans z całą pewnością będzie w końcu ujemny.

    > Ja tam wole troche wieksze napiecie, ale niektorzy producenci je
    > zmniejszaja -

    Którzy i do ilu?

    > takie lepsze w bezobslugowym aku.

    Teraz to już przesadziłeś.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 10. Data: 2010-03-04 08:17:29
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Artur Maśląg napisał(a):
    > Krzysztof 45 pisze:
    > (...)
    > W jakim celu? To co jest fabrycznie w zupełności wystarczy.
    > 10 lat to dużo? Straty na przewodzie masowym?
    Dokładnie.
    Pomierz wartości na alternatorze, potem sprawdz co jest na
    masie silnika i budy. Przekonasz sie.
    --
    Krzysiek